Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Sledovanosť

Jojka presunom Talentu zabodovala: Nedeľný večer ovládla, Tvoju tvár predbehli aj denné programy!

Joj sa nečakaný risk vyplatil, ustálenie šou Česko Slovensko má talent na nedeľné večery jej prinieslo nových divákov.

Po šiestich rokoch sa na televíznom trhu opakuje súboj veľkých ťažiskových talentových šou Markízy a Joj.

Na jeseň 2016 sa proti sebe postavili vtedajšie silné vlajkové lode komerčných televízií Česko Slovensko má talent a Tvoja tvár znie povedome, ktoré boli v tom čase vo svojej vôbec najlepšej forme.

Stretli sa po rekordných sériách

Talent sa totiž v prechádzajúcej 5. sérii vracal na obrazovky na jeseň 2015 po ročnej prestávke absolútne najsledovanejším štartom novej série v histórii. V priebehu celého ročníka navyše udržal vysoko nadpriemernú sledovanosť s priemerným ratingom 12,1 % a podielom na trhu 34,4 % v komerčnej cieľovke.

Podarilo sa mu to napriek tomu, že do jeho konkurencie vtedy Markíza operatívne presúvala vtedajší televízny valec Horná Dolná, ktorý v tom období dosahoval aj 20% ratingy v komerčnej cieľovke. Nakoniec si však Markíza na Talente vylámala zuby a čoskoro Hornú Dolnú z jeho konkurencie sťahovala.

Len o pár mesiacov neskôr prichádzala na Slovensko vtedajšia úplná novinka na poli veľkých televíznych šou Tvoja tvár znie povedome. Na jar 2016 sa stala absolútnym televíznym fenoménom, keď prevalcovala obrazovky s priemerným ratingom 14,6 % a trhovým podielom 41,4 % v komerčnej cieľovke.

Následne sa už mimoriadne silné televízne programy stretli v rovnakej sezóne.

Markíza na jeseň 2016 nechcela uhnúť zo svojej pozície a aj pre 2. sériu pokračovala vo vysielaní Tvojej tváre v nedeľné večery. Na tie sa zas rozhodla pre 6. sériu Talentu vrátiť svoju šou, ktorú v nedele vysielala prvé štyri série.

Vzájomný súboj skončil braním si divákov oboch šou, ktoré však spravidla dokázali dosahovať úroveň okolo ratingových 10 %.

Od tej sezóny si Markíza a Joj podelili vysielanie veľkých šou programov.

Kým Markíza s nimi naďalej pokračuje v nedeľnom prime-time, Joj svoje ťažiskové sezónne projekty uvádzala už stabilne v sobotné večery. Výnimkou bola iba šou V siedmom nebi, ktorá zväčša obsadzovala nedele.

Neplánovane opäť proti sebe

K rovnakému rozloženiu vysielania ťažiskových šou malo dôjsť aj túto jeseň.

Na poslednú chvíľu však v priebehu augusta Jojka upravila plány so štartom už 10. série šou Česko Slovensko má talent, ktorú chcela pôvodne štartovať až uplynulý týždeň v stredajšom a sobotnom prime-time 7. a 10. septembra. Následne ju mala ustáliť v sobotné večery.

Joj však po vydaní oficiálnych plánov upravila program, keď desiaty Talent nakoniec spustila špeciálnym „supervíkendom“ už o týždeň skôr 3. a 4. septembra. Jednorazovo tak Česko Slovensko má talent postavila po rokoch opäť do konkurencie šou Tvoja tvár znie povedome, ktorá v nedeľu 4. septembra štartovala svoju 7. sériu.

Práve toto rozhodnutie ovplyvnilo, podľa všetkého, podobu celej jesennej sezóny.

Jojke sa totiž pri „talentovom supervíkende“ v sobotu so štartom desiateho Talentu nedarilo, kým hneď v nedeľu sa jej už talentová šou výraznejšie chytila a dokonca konkurenčnú Tvoju tvár porazila.

O tri dni neskôr Joj nečakane zmenila svoje plány a rozhodla o ustálení šou Česko Slovensko má talent v nedeľné večery. Natrvalo ju tak postavila po rokoch opäť do priamej konkurencie Tvoja tvár znie povedome, ktorá bude Talentu čeliť pre zvyšok svojej siedmej série.

Mimochodom, podobné rošády ako tentoraz zažil Talent v spomínanej 5. sérii v roku 2015.

Pôvodne mal bežať v sobotné večery a vyhnúť sa takto Superstar, ktorá patrí pod rovnakého licencera. Prvý mesiac sa však vysielal aj v stredy, kde naň operatívne zaútočila Markíza s radikálnym presunom Hornej Dolnej z pondelkov, v ktorých valcovala.

Jojka s Talentom síce oslabila, no Horná Dolná prepadla z extrémnych ratingov okolo 20 % z predošlej sezóny na úroveň 13 %. Joj sa takéto zatlačenie Hornej Dolnej vyplatilo a tak následne Talent zastabilizovala v stredajšie večery, na čo Markíza zareagovala návratom Hornej Dolnej späť na pondelky.

Talent posilnil nedeľné vedenie

Druhý týždeň vzájomného nedeľného súboja skončil ešte výraznejším víťazstvom Talentu.

Šou Česko Slovensko má talent s 3. kastingovým dielom opäť v sledovanosti porástla, keď uhrala rating 7,6 % s podielom 24,9 % v komerčnej cieľovke. Celkovo šou sledovalo túto nedeľu 400-tisíc divákov.

Oproti štartu 10. série z predošlej soboty už Talent porástol o takmer stotisíc divákov. V komerčnej cieľovke si polepšil o vyše 2,5 ratingu a v podiele na trhu o takmer 7,5 podielového bodu.

Tvoja tvár znie povedome s 2. súťažným kolom dosiahla podobné výkony ako pri štarte 7. série. Ratingovo v komerčnej cieľovke o málo klesla na 5,5 %, v podiele na trhu však uhrala identický výkon 20,1 %. V celkovom publiku dokonca o vyše desaťtisíc divákov stúpla na 329-tisíc divákov.

Pre Tvoju tvár ide zatiaľ o najhoršiu sezónu, kým Talent sa po svojom najhoršom štarte série nateraz zviecha.

Farma v prime-time priemerná, vrátilo sa Milujem Slovensko

Netradične až dva večery v týždni vysiela Markíza v hlavnom vysielacom čase po 20:30 reality šou Farma.

Kým dosiaľ jej lukratívny čas patril iba v deň vyraďovacieho duelu, tentokrát ňou Markíza vypĺňa aj večer pred Duelom, čím si chce pomôcť v posilnení sledovanosti oproti inak zaraďovaným filmovým premiéram, ktoré môžu dosahovať nestabilnú sledovanosť. Práve filmy televízia historicky úplne vyškrtla z hlavného času, dosiaľ im v každej sezóne patril aspoň jeden deň v týždni.

Piatkový večer priniesol vyrovnanú sledovanosť všetkých troch najväčších televízií.

V komerčnej cieľovke tesne viedla Farma s ratingom 4,8 % a podielom 18,6 %, nasledovala seriálová Hranica, ktorá sa vrátila na piatky ratingom 4,3 % a podielom 15,8 %. Na Jednotke odštartovala v poradí 12. séria Milujem Slovensko, ktorá dosiahla rating 4 % s podielom 14,9 %.

Vysielací večer po rokoch zmenila zábavná šou Inkognito, ktorej sa začalo dariť až po skončení Farmy, a tak neuspela s podpriemerným podielom len okolo 10 %.

V celkovom publiku viedla Farma 303-tisíc divákmi, tesne za ňou skončilo Milujem Slovensko s 299-tisíc divákmi a Hranica, ktorá ich mala 282-tisíc. Inkognito videlo 168-tisíc divákov.

Sobotný prime-time taktiež vyhrala farmárska reality šou.

Prvý Duel na Farme 14 uhral rating 5,1 % s podielom 20,9 % v komerčnej cieľovke, medziročne si tak Markíza so sobotnými vyraďovacími duelmi pohoršila o približne dva ratingy.

Filmová premiéra Rýchlo a zbesilo: Hobbs a Shaw na Jojke uhrala v sobotu rating 4,4 % s podielom 19,7 %, Záhady tela na Jednotke aj talkshow Neskoro večer sa hýbali na podiele okolo 11 %.

Celkovo farmársky Duel sledovalo 319-tisíc divákov, Záhady tela 290-tisíc a Neskoro večer 250-tisíc divákov.

Tvoju tvár predbehli aj denné víkendové programy

Z ďalších nedeľných programov hneď niekoľko predbehlo sledovanosť aj večernej Tvojej tváre.

V komerčnej cieľovke sa to podarilo podvečernému Novému bývaniu, ktoré na Joj dosiahlo rating 5,7 % s podielom 25,1 %. Celkovo ho sledovalo 354-tisíc divákov.

Tvoju tvár tiež dotiahla poobedná politická diskusia Markízy Na telo, ktorá dosiahla v komerčnej cieľovke rating 5,5 % s podielom až 29,6 %. V podiele na trhu šlo v rámci obchodnej cieľovky (12-54) o najsilnejší program celého víkendu. V celkovom publiku Na telo sledovalo 426-tisíc divákov, čím predbehlo nielen večernú Tvoju tvár ale aj Talent.

Platilo to aj o ďalšej politickej debate O 5 minút 12, ktorú na Jednotke celkovo sledovalo 408-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke dosiahla rating 4,1 % s podielom 22,7 %.

V nedeľný večer sa v konkurencii dvoch veľkých talentových šou presadil štart minisérie Sisi na Jednotke, ktorej prvé dve časti celkovo sledovalo 181 a 189-tisíc divákov s podielmi 9,1 a 10,7 % v univerzálnej cieľovke.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor