Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Markíza vytiahla Dobre vedieť do priameho súboja s Čo ja viem, vyviazla s debaklom! Prepadla aj s Joj

Od januára sa v piatky s dočasnou akvizičnou sériou trápi Joj, najnovšie sa v nový vysielací deň pre Dobre vedieť k nej pridala Markíza.

Minulú jar patrilo Dobre vedieť k najúspešnejším večerným programom na trhu, keď dokázalo aj na prekvapenie Markízy natoľko reštartovať svoju sledovanosť, že šou televízia ponechala v rámci utorňajšieho prime-time v programe celú jarnú sezónu. Pôvodne s Dobre vedieť Markíza vlani na jar počítala len do nástupu šou Svadba na prvý pohľad, ktorú však narýchlo stopla a aj pre nadpriemerne výkony zábavného kvízu si to nemusela vyčítať.

Zároveň Markíza skúšala vysielať Dobre vedieť dvakrát do týždňa, pričom v druhý večer mu patril odlišný vysielací čas. Šou vysielala aj vo štvrtky po Hornej Dolnej, kde napriek utorňajšiemu úspechu už tak nežiarila a hýbala sa len okolo priemerov televízie a pod nimi.

Po jesennej pauze sa Markíza rozhodla Dobre vedieť vytiahnuť opäť, no tentokrát v inom nastavení, než sú diváci obvykle zvyknutí. Miesto najtradičnejšieho utorka sa televízia dokonca mimo pôvodných programových plánov vybrala so šou do nového vysielacieho dňa – na piatky, a to navyše do priamej konkurencie dlhoročného jarného kvízu RTVS Čo ja viem. Ten druhý rok po sebe neštartovala verejnoprávna Jednotka okolo Veľkej noci, ako tomu bolo zvykom v minulosti, ale už v januári.

Výsledkom nového vysielacieho dňa Dobre vedieť a jeho vytiahnutia do konkurencie Čo ja viem, je nateraz výrazný neúspech. Kvíz Jednotky s Marcelom Merčiakom odštartoval svoju siedmu sériu ostatný piatok 17. januára ako večerný líder, keď si Čo ja viem pozrelo 490-tisíc divákov s podielom 23,3 %. Šou si tak drží úspešnosť aj v siedmom roku vysielania, v minulosti pravidelne dokázala prekračovať aj polmiliónovú hranicu. Čo ja viem uspelo aj u mladých divákov ako líder s ratingom 6,7 % a podielom 19,4 %.

Rovnaký rating u mladých malo s prvým vydaním v piatok pred dvomi týždňami uhrať Dobre vedieť, ktoré odštartovalo v týždennom predstihu pred Čo ja viem. V prvej priamej konfrontácii už mala šou ostatný piatok padnúť o dva ratingy, čo premiére Dobre vedieť vynieslo hlboko podpriemerný podiel okolo 13 %. Oproti sledovanosti z minulej jari ide o prepad aj na polovičné čísla.

V piatky je pritom konkurencia počas januára voľnejšia, o čo sa postarala najmä Joj so svojím akvizičným seriálom Lovci pokladov. Ten mal podľa médií začať svoju púť v piatkovom prime-time na podieloch okolo 13 – 14 %, najnovšie sa mal už prepadnúť k okoliu 10 %. Joj by ho mala vysielať do začiatku februára, nateraz zmenu programu neavizuje.

Pre Markízu však ide o väčší problém, nakoľko s premiérami Dobre vedieť v piatky počítala dlhšie, ako len mesiac. V prípade potvrdenia neúspechu bude musieť siahnuť po zmene programu a stiahnutí Dobre vedieť z konca pracovného týždňa. Dôvodom je najmä udržanie životnosti dlhodobého programu, ktorého úspešnosť je pre televíziu dôležitá, nakoľko, podobne ako Chart Show, vyťahuje Markíza Dobre vedieť vždy, keď je to programovo potrebné či sa vyskytne voľný priestor. Dobre vedieť vysiela Markíza viac či menej pravidelne od mája 2016.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor