Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Trápenie Markízy pokračuje, hlavné jarné ťaháky nezabrali! Sklamalo aj 2 na 1, Joj však oslabila

Od marca vyrazila Markíza do útoku o prime-time, v prvý týždeň hlavnej časti jarnej sezóny zatiaľ významný nárast nezaznamenala. Vo štvrtok mohla byť opäť úspešnejšia skôr v oslabení konkurencie.

Nový jarný program Markízy, posilnený o nové série silných projektov minulých sezón, nateraz výrazné posilnenie sledovanosti neprináša.

Po nevydarenom nástupe do nového roka predstavila televízna jednotka štruktúru pre kľúčovú časť jari, ktorá bude z hľadiska sledovanosti pre televízie trvať minimálne do polovice mája.

Okrem svojho pokračujúceho najsilnejšieho projektu Druhá šanca Markíza nasadila posily na utorok, kde zatiaľ so sklamaním odštartovala tretiu sériu reality šou Svadba na prvý pohľad, a rovnako tak na štvrtok, kde zas po novom usádza zábavné šou a tento týždeň vo štvrtkový večer uviedla novú sériu 2 na 1.

2 na 1 blízko Chart Show

Zábavná šou 2 na 1 patrí medzi istoty televízie, vlani na jar ju vytiahla na stredajšie večery proti Slovanom. Od apríla do mája s ňou dosahovala ratingy na úrovni 7 – 8,5 % v komerčnej cieľovke, priemer dosiahla v okolí ôsmich percent.

 


Šokujúce ráno pre Markízu: Svadby pri štarte s prepadákom, Joj prepisovala rekordy!Čítajte →

Túto jar Markíza šou prvýkrát vytiahla do štvrtkového prime-time, kde zaútočila na stále neporaziteľnú Nemocnicu. Premôcť sa ju nepodarilo ani Adele Vinczeovej, Danovi Danglovi a Dare Rolins, ktorá bola hosťom prvej tohtoročnej časti 2 na 1.

Tá zaznamenala jeden z najhorších výkonov ratingom 5,5 % s podielom 18,1 % v komerčnej cieľovke. Šou si pozrelo celkovo 274-tisíc divákov v univerzálnom publiku.

2 na 1 s prvým vydaním novej série dosiahlo obdobný rating, ako naposledy vo štvrtok vysielaná Chart Show.

Hudobná šou s Adelou Vinczeovou pred dvomi týždňami vo štvrtkový večer uhrala rating 5 % s podielom 15,6 %, celkovo ju sledovalo 253-tisíc divákov. Pred týždňom odvysielala Markíza vo štvrtok spravodajský špeciál po vpáde ruských vojsk na Ukrajinu.

Čo sa Markíze mohlo podariť, je oslabenie konkurenčnej Nemocnice.

Tá zaznamenala jeden zo svojich najhorších výkonov s ratingom len 6,6 % a podielom 18,7 %. Celkovo ju sledovalo 474-tisíc divákov, spadla tak pod polmiliónovú hranicu. Utorňajší rekordný nárast zároveň neudržali Geissenovci, ktorý v stredu aj vo štvrtok už klesli na podielovú hranicu okolo 10 %.

Joj vo štvrtok už tretí raz v tejto sezóne neodvysielala naplánovanú politickú diskusiu Na hrane, kým v prvých dvoch prípadoch reláciu zrušila pre karanténu moderátorky Jany Krescanko Dibákovej, vo štvrtok televízia zrušila debatu na poslednú chvíľu pre zdravotné problémy ministra obrany Jaroslava Naďa. V dueli sa mal stretnúť s bývalým predsedom parlamentu, Andrejom Dankom.

Televízie vo štvrtok všeobecne zaznamenali odliv divákov od obrazoviek.

Prejavilo sa to už podvečer, kedy Bez servítky kleslo oproti rekordnému utorku o vyše jeden pol ratingu na 7 %, podielovo však poklesla kuchárska šou len o jeden bod na 26,6 %. Aj vďaka tomu večerné 2 na 1 dosiahlo výrazne lepší podiel na trhu, než predtým vysielaná Chart Show pri obdobnom ratingu.

Finále Šťastných pod priemerom, Druhá šanca rekord neudržala

V pondelky Markíza aj v novej jarnej štruktúre naďalej pokračuje so svojím najsilnejším jarným projektom Druhá šanca.

Ten je suverénom jej tohtoročnej sledovanosti, aj večerného vysielania na celom trhu, pričom len pred týždňom prepisoval rekordné maximá roka.

Tento týždeň Druhá šanca už opäť klesla a pokračuje tak v trende kolísania medzi ratingovými výkonmi 10 – 12 %. Tentokrát sa priblížila k spodnej hranici s ratingom 10,5 % pri podiele 28,3 %, medzitýždenne tak stratila vyše rating.

Prepad zaznamenala najmä v celkovom publiku, kde pred týždňom vystrelila na absolútny rekord so 641-tisíc divákmi, tento týždeň seriál sledovalo o takmer 70-tisíc divákov menej. Druhú šancu si tentokrát celkovo pozrelo 573-tisíc divákov.

Joj s Hranicou v pondelok proti Druhej šanci po týždňoch poklesov prvý raz stúpla, vyšvihla sa na rating 6 % s podielom 16 % v komerčnej cieľovke.

V stredu do finále došla prvá tohtoročná seriálová novinka Šťastní vs. Šťastní.

Osemdielny komediálny seriál zaznamenal na Markíze úspech len v prvej polovici, kedy sa dokázal ešte hýbať v okolí ratingovej hranice 8 %, následne kontinuálne každý týždeň v sledovanosti strácal, až spadol na rating 5,5 % s predposlednou časťou.

Finálový ôsmy diel seriálu Šťastní vs. Šťastní túto stredu porástol na rating 6,2 % s podielom 17,1 % v komerčnej cieľovke, celkovo ho sledovalo 262-tisíc divákov. Rozlúčil sa tak pod priemerom Markízy. Už o týždeň ho v stredy nahradí rodinno-komediálna novinka Svätý Max.

Hranicu si v stredu pozrelo priemerne celkovo 353-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke uhrala rating 5,9 % s podielom 16,7 %. Šťastní ju však prekryli pri svojej krátkej stopáži iba z polovice.

 


Všetko o novom seriáli Markízy Svätý Max: Prehľad postáv, počet častí, kedy bude finále?Čítajte →

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor