Sledovanosť
Nočná mora hlavných šou pokračuje: Po Superstar s najhorším štartom aj Talent! Padol tiež Utajený šéf
Televízie schytávajú na úvod jesennej sezóny jedno prekvapenie za druhým.
Hlavným sezónnym programom nástup do tohtoročnej jesene nevychádza.
Po tom, čo uplynulý piatok dosiaľ najslabšie odštartovala spevácka šou Markízy Superstar, sa na zatiaľ najhorších číslach uviedla aj druhá ťažisková šou sezóny – hlavný projekt Joj Česko Slovensko má talent.
Talentová šou opäť odštartovala mimo svojho pravidelného okna, keď aj v úvode tejto série zdvojuje svoje nasadenie v týždni. Tentokrát Joj pre jej rozbeh zvolila stredajší večer, v ktorom Talent zviedol vyrovnaný súboj s konkurenčným Utajeným šéfom, pričom však oba projekty dosiahli ratingovo podpriemerné výkony.
Deviata séria Česko Slovensko má talent štartovala túto stredu na dosiaľ najslabšom ratingu 6,1 %, čo jej prinieslo podiel 20,3 %. Celkovo si ju pozrelo 368-tisíc divákov.
Talent tak zaostal ďaleko za svojimi bežnými výkonmi, ktoré aj v uplynulej sérii dosahovali úroveň okolo 10 ratingov.
Aj minulý ôsmy ročník však štartovalo Česko Slovensko má talent ďaleko za svojím priemerom. Na jeseň 2019 začínala talentová šou v utorňajšom prime-time na úrovni 7,7 % s podielom 23,7 %, následne v tradičnú sobotu už stúpla na svoju pravidelnú hranicu s ratingom 10,4 %.
Televízie v stredu potrápilo zlepšujúce sa počasie, ktoré opäť odohnalo časť divákov od televíznych obrazoviek.
Podpísalo sa to aj na výkonnosti ďalšieho hlavného programu sezóny, reality šou Utajený šéf, ktorá medzitýždenne padla o 2 ratingy na výkon 6,5 % s podielom 21,3 %. V prvej sérii sa šou s najsledovanejšími vydaniami dostávala aj na približne dvojnásobné výkony. Celkovo si nový diel Utajeného šéfa pozrelo 329-tisíc divákov.
Pre porovnanie, minulý rok na začiatku jesene by pri trhových podieloch na úrovni 20 – 21 % dosiahli televízie ratingy na úrovni cez 8 %. Teraz to bolo o štvrtinu menej.
Televízie tak po utorku druhý deň pokračovali vo výrazne oslabených výkonoch.
Vo štvrtkový večer sa po prvýkrát v tejto sezóne už zopakuje konkurenčné nastavenie večera z predošlého týždňa, keď sa opäť proti sebe postavia Nemocnica, Horná Dolná a Zlaté časy. Aj štvrtkový deň pritom má priniesť teplé počasie, ktoré môže ovplyvniť televízne výkony, minulý štvrtok Nemocnica prekročila hranicu 8 ratingov a Horná Dolná podliezla 7 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“