Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Superstar po rekordnom ročníku s najslabšou kastingovou fázou! Najnižšie v divadlách aj Talent

Superstar ukončila kastingovú fázu aktuálnej série, lotéria druhý týždeň v novom vysielacom dni porástla. Pečie celé Slovensko sa stáva najsledovanejšou ťažiskovou šou sezóny.

Druhý týždeň nového víkendového vysielania Jednotky priniesol pokles sledovanosti komerčných staníc.

V druhú sobotu po zmene vysielacieho dňa porástla medzitýždenne očkovacia lotéria Byť zdravý je výhra, ktorú si v nový večer našlo ďalších vyše päťdesiattisíc divákov a celkovo ju tentokrát sledovalo už 645-tisíc divákov pri podiele 29,5 %. Porástla o niečo aj v komerčnej cieľovke s ratingom 8,8 %, pred týždňom uhrala o vyše pol ratingu menej.

Jednotka v sobotu zosunula štart očkovacej lotérie až za 20:37 a konkurovala ňou komerčným staniciam o málo dlhšie ako predchádzajúce týždne.

Nárast hlavného prenosu lotérie bral komerčným staniciam, keď Česko Slovensko má talent kleslo o približne pol ratingu už len na 6,4 % s podielom 17,8 %, Farma stratila podobne, keď skončila na ratingu 5,7 % s podielom 17,3 %. Celkovo Talent sledovalo 356-tisíc divákov, duel Farmy 340-tisíc.

Úspech zo štartu v nedeľu potvrdila nová šou Pečie celé Slovensko, ktorá udržala pri obrazovke väčšinu divákov.

Celkovo si jej druhé vydanie pozrelo spolu 514-tisíc divákov s podielom 24,3 % v univerzálnom publiku, v komerčnej cieľovke dosiahla rating 7,3 % s podielom 20,3 %.

Pečie celé Slovensko je tak aktuálne spomedzi ťažiskových šou či zábavných relácií najsledovanejším programom na trhu.

Novinka o pečení predbieha v sledovanosti dlhoročne etablovanú šou Česko Slovensko má talent, ktorá zaznamenáva svoj historicky najhorší ročník. Na jar obe šou nakrúcali rovnakí tvorcovia. Talent bol v minulosti zvyknutý na pravidelné ratingy na úrovni 8 – 11 %, v tejto sérii sa hýbe len medzi 6 – 8 %, pričom v priebehu sezóny nestúpa, naopak, ostatné týždne, aj po presune lotérie, skôr klesá.

Pečie celé Slovensko je navyše v celkovom počte divákov úspešnejšie aj voči ďalšej zavedenej šou Superstar, ktorá s tohtoročnými kastingami dosiahla vôbec najhoršie výkony od štartu šou.

Tento piatok si Superstar pozrelo celkovo 438-tisíc divákov, podiel na trhu v univerzálnej cieľovke bol na podobnej úrovni, ako pri šou o pečení, 24,4 %. Značne viac sa jej darí v komerčnej cieľovke, kde uhrala ostatne rating 8,4 % s podielom 27,3 %.

Superstar ostáva dominantným programom piatka, no na očakávané výsledky nesiaha. 

Spevácka šou ostatný piatok uzavrela vysielanie kastingov, ktoré v minulých sériách bývali jej najsilnejšou časťou a v ich priebehu vysielania zvykla rásť od úrovne 9 ratingov k 11 – 12 %. V roku 2018 rekord celej série dosiahla práve s poslednou kastingovou časťou, podobne rástla v priebehu kastingov vlani, ešte aj pred prepuknutím pandémie.

Tento rok Superstar so žiadnou kastingovou časťou nedosiahla ani na výkon štartu minulých sérií.

Šou výraznejší nárast zaznamenala hneď po slabom štarte, o ktorý sa postarala najmä náhla zmena vysielacieho dňa len týždeň pred začiatkom vysielania, keď sa z ratingu 7,2 % vyhupla na 8 %. Na úrovni 8 – 9 % už následne oscilovala pravidelne, doterajším maximom aktuálneho ročníka je rating 8,9 %.

Superstar tak po vlaňajšom rekordne úspešnom ročníku hneď o rok neskôr na jeseň dosiahla svoju najhoršiu kastingovú fázu v histórii, podobne ako tomu je pri konkurenčnej talentovej šou.

Aj vzhľadom na úspech vlaňajšieho ročníka televízia očakávala výrazne viac, časť očakávaní však musela korigovať už po presune šou na piatky oproti plánovaným nedeliam, kedy je pri obrazovke vôbec najviac divákov.

Vôbec najviac divákov v týždni z večerných programov sledovalo po sobotnej očkovacej lotérii štvrtkovú časť Nemocnice, ktorú si pozrelo celkovo 532-tisíc divákov. Seriálu tak po prvýkrát v nasadení trikrát do týždňa s každou časťou rástol, v komerčnej cieľovke uhral vo štvrtok rating 8,2 % s podielom 24,3 %.

 

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor