Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Televízia

Valcujúca lotéria prvýkrát stratila, Superstar aj Talent porástli! Príchod pápeža udalosťou týždňa

Duel Farmy v konkurencii talentovej šou už padol do podpriemeru, Nemocnica udržala štvrtkové vedenie.

Druhý týždeň jesennej sezóny priniesol rozbeh ďalších programov aj ďalšie skúšky pre už tie zavedené.

Najsledovanejším večerným programom týždňa sa v komerčnej aj univerzálnej cieľovke opäť stala očkovacia lotéria Byť zdravý je výhra, ktorá však po prvýkrát výrazne stratila.

Celkovo si ju tentoraz pozrelo 746-tisíc divákov s podielom 34,2 %. Medzitýždenne tak padla o viac ako 60-tisíc divákov, kým doteraz upevňovala postavenie nad extrémnou osemstotisícovou hranicou.

V komerčnej cieľovke klesla na rating 11,6 % s podielom 30,9 %. U mladých divákov padá už druhý týždeň po sebe, zakaždým klesla o približne rating.

Napriek tomu však tesne porazila aj návrat Pána profesora, ktorý bol na čele komerčných programov týždňa ratingom 11,5 % a svojím dosiaľ najvyšším podielom 34,7 %. Celkovo si úvodný diel tretej série pozrelo 496-tisíc divákov.

Markíza si takisto zlepšila oproti predošlému týždňu náladu s piatkovou Superstar.

Tá aj naďalej značne zaostáva za ratingami z nástupu minulej série, ako aj tých predošlých, oproti prekvapivo slabému štartu aktuálnej siedmej federálnej série však Superstar medzitýždenne porástla na rating 8 % s podielom 27,1 %. Celkovo si ju pozrelo 416-tisíc divákov.

Čísla si oproti stredajšiemu dosiaľ najhoršiemu štartu v histórii zlepšila aj ďalšia ťažisková šou Česko Slovensko má talent, ktorá sa prvý raz v tejto sezóne uviedla vo svojom tradičnom sobotnom prime-time. S druhým kastingovým dielom deviatej série stúpol Talent o rating na 7,2 % s podielom 22,4 %, celkovo si ho pozrelo 371-tisíc divákov.

Konkurencia Talentu ale zatlačila duel Farmy, ktorý sa v tejto sezóne náhle presunul na soboty. V komerčnej cieľovke vyraďovací súboj Farmy skončil na úrovni 5 % s podielom 16,6 %.

Zo vzájomného porovnania hlavných talentových šou sezóny zatiaľ Superstar udržuje ratingový náskok, presunom na piatok je jej výraznou výhodou dlhá minutáž, ktorou naberá divákov po Milujem Slovensko a výrazne tiež ťahaním k noci navyšuje svoj podiel.

Obe ťažiskové šou Superstar a Talent, ale tesne i Pána profesora, uplynulý týždeň v celkovom publiku porazila Nemocnica.

Tá aj v druhom štvrtkovom súboji s Hornou Dolnou potvrdila líderstvo z predošlého štvrtka, Nemocnicu celkovo sledovalo 500-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke dosiahla rating 7,7 % s podielom 23,2 %. Horná Dolná si však o niečo polepšila na rating 7,1 % a podiel 21,6 %. Celkovo si ju zaplo 304-tisíc divákov.

Nemocnici sa tiež podarilo poraziť v prvom vzájomnom súboji obdobne zamerané Sestričky, ktoré odštartovali štvrtú sériu hlbokým podpriemerom.

Zo zábavných programov verejnoprávnej Jednotky si svoje čísla udržuje piatkové Milujem Slovensko, u mladých šlo na rating 5 % s podielom 15,7 %, v celkovom publiku si ho pozrelo 343-tisíc divákov. Zábavná šou má naďalej svoje najlepšie časy za sebou, ostáva však suverénne najsilnejším programom RTVS, s výnimkou očkovacej lotérie, ku ktorej úspechu sa však RTVS výrazne nepričinila.

Výrazne horšie v novej konkurencii obstáli sobotné zábavné programy RTVS, ktoré ďaleko zaostali za výkonmi z predošlých sezón.

Záhady tela a Pumpa sa v komerčnej cieľovke hýbali na podieloch len okolo 7 – 8 %, celkovo si ich pozrelo 229 a 191-tisíc divákov s podielmi okolo 12 a 10 %. Najlepšie sa darilo talkshow Neskoro večer, ktorá ťažila z neskoršieho vysielacieho času a konca Talentu, celkovo si ju pozrelo 205-tisíc divákov, v komerčnej aj univerzálnej cieľovke sa podiel hýbal na úrovni okolo 13 – 14 %.

Veľkou udalosťou tohto týždňa bol príchod Pápeža Františka na Slovensko, ktorý sa odohral v priebehu nedeľného popoludnia.

Príchod Svätého Otca na Slovensko sledovali naživo súbežne RTVS, Markíza a TA3, ktorých popoludňajšie prenosy si priemerne spoločne pozrelo okolo 440-tisíc divákov s podielom na trhu okolo 35 %.

Súhrnne sa tak prenosom podarilo atakovať najsilnejší podiel na trhu celého týždňa v univerzálnom publiku.

Najviac divákov bolo pri prenose Jednotky s celkovo 243-tisíc divákmi a podielom 19,5 %, Markíza v oboch hlavných cieľovkách so štúdiom a prenosom príchodu pápeža dosiahla podpriemerné podiely okolo 13 %.

Výrazne lepšie na tom bola s predošlým Na telo, ktoré bolo najsledovanejšou politickou diskusiou týždňa s celkovo 255-tisíc divákmi, O 5 minút 12 ich malo 197-tisíc.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor