Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Štedrý deň ovládol rekordný tandem, nezabrala silná klasika! Popoluška sa vzďaľuje miliónu

Najsilnejšia štedrovečerná kombinácia Joj Popoluška a Sám doma 2 sledovanosťou po piatich rokoch opäť prevalcovala sviatky, Tri oriešky však nezastavili vlaňajší pád. RTVS sklamala silná klasika, Markíza svoju konkurenciu ponaháňala cez deň, pričom s Perinbabou dominovala. Darilo sa aj špeciálnej epizóde Oteckov.

Tohtoročný Štedrý deň priniesol najväčšiu nádielku divákov očakávane komerčnej dvojke.

Joj po tretíkrát vďaka žrebu českých filmov získala na Vianoce najsledovanejšiu klasiku Tri oriešky pre Popolušku, pričom zopakovala aj najsilnejší štedrovečerný tandem z roku 2017. Vo väčšinu dňa bola najsledovanejšou televíziou.

Najvyrovnanejší súboj cez deň

Joj sa už od rannej rozprávky Snehová kráľovná: Tajomstvo ohňa a ľadu hýbala na podieloch 20 – 24 %, platilo to aj o filmoch ako Snehulienka, Pekárov cisár a Cisárov pekár, Sám doma alebo Doba ľadová 2.

 


Veľký prehľad vianočnej sledovanosti: Vyskočil koník Hrbáčik, sklamala Mária Terézia! (rebríčky)Čítajte →

Markíze sa nevydaril nástup do Štedrého dňa s filmom Postrach Dennis a Vianoce, ktorý skončil len na takmer polovičnom výkone oproti Snehovej kráľovnej. Následne však už aj ona dosahovala výkony na úrovni 20 – 23 %, keď ju nakopla Pyšná princezná či rozprávka Plavčík a Vratko, s ktorou bola aj vo vedení, neúspech zo štvrtkového večera napravila animovaná Piadinôžka, napriek konkurencii Sám doma. Najnižšie sa Markíza cez deň dostala s Dračou nevestou, ktorá mala podliezť 17 %.

Jednotke RTVS sa v priebehu dňa najviac darilo v poobednom pásme, kedy odvysielala po 13. hodine klasiky Vianočné oblátky, Dařbuján a Pandrhola a Kráľ Drozdia brada, v komerčnej cieľovke sa mala hýbať okolo 12 – 14 % (diváci vo veku 12 – 54 rokov). V univerzálnom publiku (diváci vo veku 12+), na ktoré cieli, to bolo okolo 15 a 16 %, pričom v konkurencii Dračej nevesty a Doby ľadovej 2 bola lídrom na trhu.

Podvečer ovládla Perinbaba, Markíza aj Joj s prekvapeniami

Podvečernému vysielaniu už dominovala Perinbaba na Markíze, ktorá zažila jeden zo svojich najsilnejších výkonov ostatných rokov.

Markíze priniesla suverénne vedenie, keď v komerčnej cieľovke mala dosiahnuť rating 10,1 % a podiel 29,4 %. Malo ísť o druhý najsilnejší podiel na trhu celého dňa v komerčnej cieľovke priamo po Troch orieškoch.

Celkovo si Perinbabu v univerzálnej cieľovke pozrelo 418-tisíc divákov. Joj nestačila s Ľadovým kráľovstvom, ktoré tento rok nezabralo tak ako v minulosti, u mladšieho publika sa hýbalo okolo 17 %.

Úspech Perinbaby zabezpečil divákov aj vianočnému prekvapeniu Markízy, keď pripravila na Štedrý deň 15-minútový sviatočný špeciál Oteckov. V komerčnej cieľovke mal dosiahnuť rating 10,7 %, spolu si ho malo pozrieť 448-tisíc divákov.

Joj zas v podobnom čase pred Popoluškou, ale aj po nej, odvysielala vianočný klip s tvárami seriálu Nemocnica, hýbať sa mal na ratingoch okolo 9 a 14 %.

Suverénna Popoluška sa vzďaľuje miliónu

Aj tieto Vianoce sa suverénne najsledovanejším programom Štedrého dňa stali Tri oriešky pre Popolušku.

Po ročnej prestávke s vysielaním opäť na Joj mali dosiahnuť tentokrát rating 19 % s podielom 36,5 % v komerčnej cieľovke, celkovo si ich pozrelo 849-tisíc divákov.

Tri oriešky pre Popolušku však týmto výkonom druhýkrát po sebe stratili približne 150-tisíc divákov oproti ich poslednému vysielaniu na konkrétnej stanici.

 


Exkluzívne: RTVS s historickým úlovkom, prvýkrát odvysiela Tri oriešky pre Popolušku!Čítajte →

Platilo to oproti ich poslednému vysielaniu na Joj v roku 2019, kedy s ešte 998-tisíc divákmi atakovali milión. Na Markíze zas minulý rok Popoluška oproti tomuto vysielaniu klesla na 906-tisíc divákov, čo bolo o viac ako 150-tisíc divákov menej oproti jej predošlému vysielaniu na Markíze v roku 2018, kedy zlomila magický milión.

Sledovanosť Troch orieškov pre Popolušku v posledných rokoch (12+)*

2015, Markíza / 850-tisíc divákov
2016, Markíza / 812-tisíc divákov
2017, JOJ / 967-tisíc divákov
2018, Markíza / 1,072 milióna divákov
2019, JOJ / 998-tisíc divákov
2020, Markíza / 906-tisíc divákov
2021, JOJ / 849-tisíc divákov

RTVS aj tento rok na Štedrý deň odvysielala novú vianočnú rozprávku, tentokrát však nevyrobila slovenskú rozprávku, ale 24. decembra odvysielala hlavnú rozprávkovú premiéru Českej televízie Ako si nezobrať princeznú.

Proti Trom orieškom o 19. hodine neprepadla, no ani nevystrelila, celkovo si ju pozrelo 329-tisíc divákov s podielom 13 %. Oproti štedrovečerným rozprávkovým premiéram z minulých rokov RTVS výrazne zaostala, neponúkla však slovenskú premiéru ako iné roky.

Na Markíze zas proti Popoluške bežal od 19. hodiny už tradične Mrázik, celkovo ho videlo 380-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke mal ísť na podiel 16,5 %.

Joj zopakovala najsilnejší vianočný tandem, RTVS nezabrala silná klasika

Joj tieto Vianoce po piatich rokoch zopakovala mimoriadne silný vianočný tandem, s ktorým pôvodne prišla pri príležitosti jej historicky prvého vysielania Popolušky v roku 2017.

K Trom orieškom totiž znovu nasadila tradičnú komédiu Sám doma 2: Stratený v New Yorku, ktorá aj tentoraz na Štedrý deň valcovala pri ratingu 14,9 % a podiele 27,8 %. V oboch hlavných cieľovkách bola druhým najsledovanejším programom dňa, celkovo si ju pozrelo 589-tisíc divákov.

Markíze v druhej polovici večera vyšla ďalšia kultová klasika Pelíšky, ktorú do tohto času počas Štedrého večera nasadzuje už pravidelne. V komerčnej cieľovke mala ísť na 11 ratingov s podielom 22,7 %. Celkovo Pelíšky sledovalo 423-tisíc divákov.

Jednotka v tohtoročný Štedrý večer zopakovala pokus z roku 2019 a opäť do večerného vysielania nasadila jednu z najklasickejších vianočných rozprávok, ktoré však televízie spravidla zvyknú vysielať v iný deň alebo v skoršom čase.

O 20:30 do konkurencie Sám doma 2 a Pelíšok nasadila klasiku Princezná so zlatou hviezdou, ktorá však skončila sklamaním s podielom len okolo 11 % v komerčnej cieľovke, celkovo si ju malo pozrieť 348-tisíc divákov.

RTVS takto v roku 2019 nevyšiel pokus s odvysielaním Pyšnej princeznej v totožnom nasadení po Popoluške na Joj, vtedy na Jednotke dokonca prepadla svojím najhorším výkonom v histórii na slovenskej obrazovke s podielom len okolo 9 % a celkovo 293-tisíc divákov. Joj ju v tom čase prevalcovala rovnakou zbraňou, keď do netypického času pre túto klasiku vytiahla Byl jednou jeden král, po Popoluške však valcoval so 671-tisíc divákmi. Na budúci rok však bude Tri oriešky pre Popolušku vysielať historicky po prvýkrát práve Jednotka RTVS.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor