Aktuality
Joj prepísala ďalšie rekordy: Popoluška na milióne, výstrel Byl jednou jeden král, prepadák Pyšnej princeznej!
Joj dominovala aj predošlým predvianočným večerom, Markíze najviac zo Štedrého dňa zahralo prekvapenie s Oteckami.
Tohtoročné Vianoce zatiaľ drží pre seba trhová dvojka. Tá sa z večerného líderstva tešila už od predvianočného víkendu, v ktorom nasadila postupne najväčšiu vianočnú americkú klasiku u nás, Sám doma. Tento rok mal u mladých divákov prvý film, ktorý odvysielala Joj v sobotu, pripísať rating 10,5 %, čo predstavovalo podiel 26 %. Markíza s filmom Harry Potter a Kameň mudrcov v tom čase dosiahla rating cez 6,5 % s podielom pod 19 %. V celkovom publiku sa Jednotke podarilo byť dvojkou na trhu so Záhadami tela a 353-tisíc divákmi, Sám doma sledovalo 441-tisíc divákov.
Takmer totožný pomer síl platil u mladých divákov aj v nedeľu 22. decembra medzi filmom Snehulienka a lovec na Markíze a reláciou V siedmom nebi na Joj, ktorá tesne prekročila 10 ratingov. Celkovo si ju pozrelo 642-tisíc divákov, čo bolo viac ako mali v nedeľu hlavné spravodajstvá. Najvyššie z tejto trojice dní vyskočila pondelňajšia komédia Sám doma 2: Stratený v New Yorku, ktorá sa dostala na 12 ratingov s podielom 28,4 %. Podarilo sa jej to aj v konkurencii legendárnej komédie S tebou ma baví svet, ktorú prvýkrát mohla vďaka žrebu českých filmom vysielať Jednotka, u mladých uhrala rating 9,4 % s podielom pod 22 %. Jednotka ale vyhrala vo svojej cieľovke 12+ tesne s 532-tisíc divákmi, Sám doma 2 sledovalo 529-tisíc divákov. Hotel Transylvania 2 nedosiahol celkovo ani polovičné čísla, prepadol aj u mladých polovičným výkonom komédie Joj.
Na Štedrý deň bola v drvivej väčšine dňa vo vedení Joj. Markíze sa v komerčnej cieľovke podarilo pred ňu dostať len popoludní v polovici filmu Harry Potter a Kameň mudrcov a s Perinbabou, v 12+ to bolo iba počas legendárnej rozprávky. Zároveň sa Joj podarilo dosiahnuť jeden z najstabilnejších programov na Štedrý deň, keď sa počas celého dňa držala na úrovni podielu blízko 20 % alebo nad ňou v okolí 23 – 24 %.
Najväčšiu pozornosť už tradične pútala najobľúbenejšia klasika Tri oriešky pre Popolušku, ktorú po ročnej pauze získala opäť vďaka žrebu českých filmov Joj. Na jej obrazovke zaznamenala rozprávka tentoraz ešte lepšie čísla ako pred dvomi rokmi, kedy ju uvádzala televízna dvojka s veľkou kampaňou, u mladých dosiahla rating 22,2 % s podielom 42,2 %, celkovo atakovala milión s 998-tisíc divákmi a podielom 38,4 %. Tri oriešky pre Popolušku tak potvrdzujú svoju renesanciu, keď práve v roku 2017 vystrelili na najlepšie čísla za obdobie predošlých piatich rokov. V roku 2015 si ich napríklad pozrelo cez 850-tisíc divákov, v 2016 to bolo menej 812-tisíc divákov. O rok neskôr na Joj vyskočila sledovanosť na úroveň 976-tisíc divákov a zatiaľ najviac z ostatných rokov ich mala vlani, kedy bežala opäť na Markíze, kedy si ju už zaplo 1,072 milióna divákov.
Pozornosť na svoju stranu sa snažila obnovenou tradíciou nových vianočných rozprávok strhnúť opäť Jednotka, ktorá tentoraz odvysielala premiérovú rozprávku Čarovný kamienok. Aj v polovičnej konkurencii Popolušky sa jej podarilo uspieť s celkovo 583-tisíc divákmi a podielom 20,5 %, v komerčnej cieľovke dosiahla rozprávka rating 11 % s podielom 18,9 %. Výkonnosťou nových vianočných rozprávok patrí Čarovnému kamienku štvrté miesto od roku 2014, kedy verejnoprávna televízia obnovila tradíciu vianočných premiér. O niečo úspešnejšie bolo vlaňajšie Vianočné želanie s ratingom 12,3 % a podielom 21,5 % (12-54) a celkovo 603-tisíc divákmi. Viac sledované boli aj Láska na vlásku a Sedem zhavranených bratov.
Na Markíze najväčší úspech zaznamenal štedrovečerný krátky špeciál Oteckov zaradený strategicky pred Tri oriešky pre Popolušku na konkurenčnej stanici. Vianočný zázrak Oteckov dosiahol rating 12,2 % s podielom 18,4 %, nasledovný Mrázik už uhral len 8,6 ratingu s podielom 16,3 %. Predošlá Perinbaba bola už spomínaným lídrom s 9,3 ratingom a podielom 26,3 %, z filmov Markíze najlepšie zahrali Pelíšky, ktoré šli na rating 11,5 % s podielom 21 %. Markíza ich pritom vysielala posledne iba pred mesiacom v novembri.
Joj však v rovnakom čase až netradične zabodovala iná klasika Byl jednou jeden král, ktorá zaznamenala jeden zo svojich historicky najlepších výkonov ratingom 14,1 % a podielom 24,5 %. Už samotné zaradenie ako hlavného večerného programu bolo netradičné, Joj v minulosti v tomto čase vysielala najčastejšie komédiu Sám doma 2. Rozprávka s Janom Werichom sa z úspechu teší aj mimo silného nábehu Popolušky, ktorý napríklad ani vlani nezabránil prepadáku nasledovného filmu.
Byl jednou jeden král výrazne prevalcoval ďalšiu klasiku vysielanú v rovnakom čase na Jednotke – Pyšná princezná, ktorá vôbec neuspela ratingom len 4,9 % a podielom 9,1 %. Ide pre ňu o vôbec najhorší výkon, aký si pamätá. Celkovo si ju našlo 293-tisíc divákov, Pelíšky 456-tisíc divákov. Mrázika sledovalo spolu 403-tisíc divákov, Perinaba ich mala menej – 398-tisíc. Byl jednou jeden král sledovalo 671-tisíc divákov. Joj významne v univerzálnej cieľovke uspel aj neskorší vianočný koncert Kandráčovcov, ktorý sledovalo 526-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke získal rating 9,5 % s podielom 22,3 %.
Joj počas 24. decembra prepísala svoje ďalšie rekordy, keď zaznamenala ešte úspešnejší Štedrý deň ako pred dvomi rokmi, kedy prvý raz mohla vysielať Popolušku a výrazne valcovala. Tohtoročný výkon Troch orieškov sa pre ňu zároveň stal najúspešnejším programom Vianoc v jej histórii, už tradične sa rozprávka stáva najsledovanejším filmom roka. Joj navyše potešila aj menšia stanica Plus, ktorá bola najsilnejšou medzi ďalšími stanicami, ako jediná dosiahla či prekročila celodenne alebo v prime-time 4 %. Ponúkla tiež medzi menšími stanicami najsledovanejšie programy, zabodoval jej večerný Sám doma 3 aj Taxi 3, u mladých divákov sa filmy hýbali medzi 7 – 8 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+