Sledovanosť
Grinch prvým televíznym hitom Vianoc, v premiére zabodoval! Prekvapila Jednotka
Kultová Vesničko má středisková v počte divákov prekonala legendárnu komédiu S tebou ma baví svet.
Predvečer Štedrého dňa patril novej verzii klasického animáku a ďalšej kultovej klasike.
V stredu 23. decembra komerčné televízie proti sebe postavili dva animované filmy, z ktorých sa úspechu dočkala len tá premiérová.
Joj odvysielala premiéru novej verzie animovanej klasiky Grinch, ktorá podľa sociálnych sietí zabodovala v obchodnej cieľovke s ratingom 10,2 % a podielom 24,5 %. Išlo by tak o jeden z najsilnejších filmov komerčnej dvojky v tomto roku.
Grinch mal takto prevalcovať konkurenčnú animovanú snímku Piadinôžka na Markíze, ktorá sa mala v okolí desiatich percent hýbať s podielom na trhu. V oboch hlavných cieľovkách bola Markíza vo štvrtok trojkou na trhu.
Markíze tak v tomto prípade nezabrala repríza vlaňajšieho hitu, keď Piadinôžka v minuloročnej premiére začiatkom decembra 2020 zabodovala rovnakým výkonom, ako Grinch, na ratingu 10,2 %.
V celkovom publiku oba filmy prekonala kultová komédia Vesničko má středisková na Jednotke, ktorú si malo celkovo pozrieť až 497-tisíc divákov s podielom 21,8 % v univerzálnej cieľovke. Prekonala by tak aj sledovanosť legendárnej komédie S tebou ma baví svet, ktorú si v stredu pozrelo celkovo 448-tisíc divákov.
Kde sa Markíze malo dariť, bol podvečer, kde suverénne vyhrala s Pyšnou princeznou. Opäť ju nemohla prerušiť reklamou, mala sa hýbať nad podielom 22 %. Joj mala s klasikou Princ a Večernica zaostať o približne desať podielových bodov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“