Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Veľký prehľad vianočnej sledovanosti: Vyskočil koník Hrbáčik, sklamala Mária Terézia! (rebríčky)

Veľký prehľad sviatočnej sledovanosti Markízy, JOJ a RTVS počas Vianoc 2021 aj s top najsledovanejšími programami od 23. do 26. decembra.

Ani tieto sviatky na televíznych obrazovkách nechýbajú populárne klasiky, ktoré naďalej patria k najsledovanejším programom Vianoc. Aj mimo Štedrého dňa sa im viackrát podarilo najsilnejšie avizované premiéry, z ktorých sa najviac darilo tým rozprávkovým.

Najsledovanejšie premiéry Hrbáčik a Grinch

Vôbec najúspešnejšou premiérou tohtoročných Vianoc sa stala ruská premiéra nového spracovania klasickej rozprávky Rozprávková cesta koníka Hrbáčika. Na 1. sviatok vianočný na Markíze dosiahla rating 11,6 % s podielom 24,7 % v komerčnej cieľovke (**), pričom celkovo si ju pozrelo 506-tisíc divákov (*).

Hrbáčik sa stal najsledovanejšou premiérou sviatkov v oboch hlavných cieľových skupinách, zároveň druhým najsledovanejším filmom roka 2021 na Markíze.

O vyše rating predbehol animovanú premiéru Grinch vysielanú 23. decembra na Joj, ktorá dosiahla rating 10,2 % s podielom 24,5 %**. Hrbáčik cielil zároveň viac na univerzálneho rodinného diváka, Grincha celkovo sledovalo 372-tisíc divákov*.

Zdroj: Česká televize, Yan Renelt

Máriu Teréziu predbehli klasiky cez deň

Treťou najsledovanejšou premiérou sviatkov v univerzálnom publiku 12+ bolo veľké finále Márie Terézie, ktoré bežalo 25. decembra. Napriek tomu však miniséria skončila na RTVS sklamaním, keď záverečný piaty diel bol aj vôbec najmenej sledovaným.

Celkovo si vyvrcholenie Márie Terézie v sobotu večer pozrelo 346-tisíc divákov s podielom 13,9 %*, v komerčnej cieľovke šlo na rating  5,4 %.

Sledovanejšie, než večerné finále Márie Terézie, boli aj predchádzajúce klasické rozprávky na Jednotke vysielané popoludní a podvečer.

S čerty nejsou žerty po 16-tej sledovalo 353-tisíc divákov, podvečerná rozprávka Byl jednou jeden král mala na Jednotke až 408-tisíc divákov. Oba filmy boli v univerzálnej cieľovke lídrom na trhu.

Mária Terézia však napodobnila výkony z 2. sezóny, ktorá už zaznamenala prepad na polovičné čísla oproti mimoriadne úspešnej prvej sérii. Práve tá zabezpečila veľkovýpravnému projektu pokračovanie, nakoľko pôvodne s ním tvorcovia vôbec nepočítali.

V roku 2017 bola Mária Terézia najsledovanejším programom Vianoc po Popoluške so 772-tisíc, resp. až 789-tisíc divákmi pri podieloch na trhu 28,8 % a 29,4 %*, v roku 2019 si dve nové časti pozrelo 361 a 375-tisíc divákov s podielmi 16 a 16,6 %. V komerčnej cieľovke sa hýbala séria na úrovni okolo 5 – 5,5 %. Dva roky predtým v prvej sérii to bolo okolo 12 ratingov.

Ďalšie premiéry sklamaním

V komerčnej cieľovke v poradí treťou premiérou Vianoc bola hlavná vianočná premiéra Joj Strieborné korčule. V komerčnej cieľovke dosiahli v nedeľu 26. decembra rating 7,2 %, celkovo si ich pozrelo 336-tisíc divákov*.

Zatiaľ najslabšiu štedrovečernú premiéru ponúkla tento rok Jednotka, ktorá sa snaží každoročne prinášať novú rozprávku. Tentokrát rovno na Štedrý večer nasadila českú premiéru Ako si nezobrať princeznú celkovo ju sledovalo 329-tisíc divákov, rating u mladých dosiahol 6,6 %.

Len o desatinu menej v komerčnej cieľovke uhrala nedeľná premiéra Markízy Pokémon: Detektív Pikachu, s podielom 14,1 % skončila neúspechom.

Zabrali vianočné prekvapenia

Spomedzi noviniek bodovali na Štedrý deň vianočné prekvapenia Markízy a Joj spojené s ich najsilnejšími seriálmi.

Markíza odvysielala po Perinbabe krátky špeciál Oteckov, ktorý patril k top programom Vianoc s ratingom 10,7 % a podielom 26,6 %**, celkovo si ho pozrelo 448-tisíc divákov*.

Ešte vyššie sa dostala Joj s vianočným klipom Nemocnice, ktorý sa s vysielaním priamo po Popoluške stal druhým najsledovanejším programom Vianoc s celkovo 607-tisíc divákmi. V komerčnej cieľovke uhral rating 14 % a podielom 25,9 %.

Bodovali klasiky

Najsledovanejšie programy Vianoc, prirodzene, prinieslo vysielanie počas Štedrého dňa, ktoré ovládli klasické tituly.

Top programom sviatkov sa už tradične stali Tri oriešky pre Popolušku, nasledoval ich Sám doma 2: Stratený v New Yorku, no rovnako Pelíšky či Perinbaba. Medzi najsilnejšie klasiky sa dostali aj komédie Sám doma, S tebou ma baví svet a Vesničko má středisková či vyššie spomínaný Byl jednou jeden král.

Naopak, sklamanie zažila jedna z najpopulárnejších rozprávok Princezná so zlatou hviezdou, ktorá pri netradičnom nasadí priamo na Štedrý večer dosiahla na Jednotke jeden zo svojich historicky najhorších výkonov.

Top programy staníc

Pri Markíze a Joj je poradie udávané podľa komerčnej cieľovej skupiny, v prípade Jednotky RTVS univerzálnej cieľovky. Pri spravodajských programoch je udávané iba najsledovanejšie vydanie. 

TV JOJ (23.-26. december)
Tri oriešky pre Popolušku (piatok, 24. december) / rtg 19 %, shr 36,5 %, celkovo 849-tisíc divákov
Sám doma 2: Stratený v New Yorku (piatok, 24. december) / rtg 14,9 %, shr 27,8 %, celkovo 589-tisíc divákov
Nemocnica – vianočný klip (piatok, 24. december) / rtg 14 %, shr 25,9 %, celkovo 607-tisíc divákov
Grinch (streda, 23. december) / rtg 10,2 %, shr 24,5 %, celkovo 372-tisíc divákov
Krimi (nedeľa, 26. december) / rtg 10,1 %, shr 24 %, celkovo 575-tisíc divákov
Noviny (nedeľa, 26. december) / rtg 10 %, shr 22,6 %, celkovo 642-tisíc divákov
Najlepšie počasie (sobota, 25. december) / rtg 8,6 %, shr 18,3 %, celkovo 498-tisíc divákov
Sám doma (piatok, 24. december) / rtg 8,1 %, shr 24 %, celkovo 331-tisíc divákov



TV Markíza (23.-26. december)

Počasie (sobota, 25. december) / rtg 13 %, shr 27,5 %, celkovo 713-tisíc divákov
Rozprávková cesta koníka Hrbáčika (sobota, 25. december) / rtg 11,6 %, shr 24,7 %, celkovo 506-tisíc divákov
Televízne noviny (sobota, 25. december) / rtg 11 %, shr 25 %, celkovo 602-tisíc divákov
Pelíšky (piatok, 24. december) / rtg 11 %, shr 22,7 %, celkovo 423-tisíc divákov
Oteckovia – Vianočné prekvapenie (piatok, 24. december) / rtg 10,7 %, shr 26,6 %, celkovo 448-tisíc divákov
Športové noviny (sobota, 25. december) / rtg 10,5 %, shr 22,1 %, celkovo 524-tisíc divákov
Perinbaba (piatok, 24. december) / rtg 10,1 %, shr 29,4 %, celkovo 418-tisíc divákov
Najkrajšie Vianoce – klip (piatok, 24. december) / rtg 8,9 %, shr 21,8 %, celkovo 379-tisíc divákov



Jednotka RTVS (23.-26. december)

Vesničko má středisková (štvrtok, 23. december) / celkovo 497-tisíc divákov, shr 21,8 %
Pacho, hybský zbojník (nedeľa, 26. december) / celkovo 462-tisíc divákov, shr 17,8 %
Správy RTVS (sobota, 25. december) / celkovo 450-tisíc divákov, shr 19 %
Byl jednou jeden král (sobota, 25. december) / celkovo 408-tisíc divákov, shr 18,9 %
S čerty nejsou žerty (sobota, 25. december) / celkovo 353-tisíc divákov, shr 18,5 %
Princezná so zlatou hviezdou (piatok, 24. december) / celkovo 348-tisíc divákov, shr 13,3 %
Mária Terézia III. sezóna (sobota, 25. december) / celkovo 346-tisíc divákov, shr 13,9 %
Počasie (sobota, 25. december) / celkovo 346-tisíc divákov, shr 13,7 %



Dvojka RTVS (24.-26. december)

ABBA navždy: Víťaz berie všetko (nedeľa, 26. december) / celkovo 149-tisíc divákov, shr 5,7 %
Kubo (piatok, 24. december) / celkovo 130-tisíc divákov, shr 5 %
Ženský zákon (sobota, 25. december) / celkovo 125-tisíc divákov, shr 6 %
Bičianka z doliny (piatok, 24. december) / celkovo 106-tisíc divákov, shr 5,9 %
Jááánošííík po tristo rokoch (sobota, 25. december) / celkovo 94-tisíc divákov, shr 5 %
Mosty Gesharim 2021 – Miro Žbirka (nedeľa, 26. december) / celkovo 91-tisíc divákov, shr 3,6 %

 

Poznámky
* univerzálna cieľová skupina 12+
** obchodná cieľová skupina 12-54
Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Zdroje dát
oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor