Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Sledovanosť

Silvester 2021: Koniec roka nečakane ovládla RTVS s Neskoro večer! Dlhoročný valec nezabral

Po dlhých rokoch žiadna z relácií večeru nedominovala, najviac divákov sa zabávalo s návratom niekdajších legendárnych postáv televíznej zábavy v Neskoro večer.

Tohtoročná silvestrovská sledovanosť nenechala kameň na kameni.

Kým od roku 2017 sa pravidelne dokázali do popredia dostať viaceré programy a suverénne ovládnuť večer, tentokrát ani jedna zo silvestrovských relácií nevystrelila, pričom väčšina zažila vlažný výkon. Prehľad sledovanosti minulých rokov nájdete na konci článku.

Po rokoch dominancie Joj sa tentoraz z najväčšieho úspechu mohla tešiť verejnoprávna televízia, ktorej však na ovládnutie Silvestra stačil aj priemerný výkon z minulosti.

Po vlaňajšom sklamaní silvestrovským víťazom RTVS

RTVS minulý rok odvysielala absolútne rekordný Silvester, keď doň pripravila až 5 špeciálnych premiérových programov. S prítomnosťou divákov to už však rekordne nedopadlo a jej vlaňajší koncoročný program skončil sklamaním.

Tentoraz sa Jednotka dostala do vedenia od začiatku večera.

 


Silvester 2020: Večer ovládla Joj s Inkognitom, Markíza zažila ďalší tvrdý prepadák! RTVS sklamanáČítajte →

Ako jediná televízia so svojimi programami prekročila úroveň 400-tisíc divákov, čo sa podarilo jej všetkým trom silvestrovským špeciálom. Pečie celé Slovensko si od 20. hodiny pozrelo priemerne 410-tisíc divákov s podielom 16,8 %, Milujem Slovensko sledovalo 444-tisíc divákov s podielom 18,1 % a Neskoro večer ešte porástlo na 466-tisíc divákov s podielom 19,5 %.

Pečie celé Slovensko a Milujem Slovensko sa v komerčnej cieľovke hýbali na úrovni okolo 7 – 7,5 ratingov.

Marcinove retro víťazom večera

Práve silvestrovský špeciál talkshow Neskoro večer sa stal aj najsledovanejším programom koncoročnej sledovanosti roka 2021.

Peter Marcin ho tentokrát vyskladal návratom k legendárnym postavám televíznej zábavy a retro scénkam z niekdajších programov.

Spoločne s Andym Krausom oživil postavičky ako pani Mária, pán Kudláček a ďalšie, ktoré po 20 rokoch zahrali spoločné scénky, niekdajšiu scénku oprášila aj dvojica Miro Noga a Štefan Skrúcaný, ktorí tento rok oslávili 40 rokov od začiatku spoločnej kariéry.

Neskoro večer bolo víťazom večera v oboch hlavných cieľových skupinách, vyhralo aj v komerčnej cieľovke 12-54 s ratingom 8,6 % a podielom 20,1 %. Celkovo ho videlo spomínaných 466-tisíc divákov.

Zaujímavosťou je, že talkshow Neskoro večer stačil na víťazstvo celého večera podobný výkon, aký na Silvestra dosiahla pred rokom. Vtedy celkovo prekročila hranicu 450-tisíc divákov s vyše 8 ratingami v komerčnej cieľovke. Výrazne viac sa jej darilo v roku 2019, kedy vystrelila, no ani to na celkové silvestrovské víťazstvo nestačilo. Viac na konci článku.

Dlhoročný valec nezabral

Po dlhých rokoch tentokrát na Silvestra žiadny program nevalcoval. 

V komerčnej cieľovke sa spravidla televízie hýbali na úrovni len okolo 7 ratingov, v celkovom publiku zas bližšie hranici 400-tisíc divákov.

Oproti predošlým rokom večer nevyšiel najmä Joj, ktorá ostatné štyri Silvestre dominovala.

Na Silvestra začala vyskakovať od roku 2017, kedy celkovo ovládla sviatky historickým ziskom Troch orieškov pre Popolušku, ktorý doplnila veľkou kampaňou a sviatočnými jinglami. V rovnakom duchu pokračovala aj v roku 2018, kedy zas prvýkrát odvysielala komédiu S tebou ma baví svet, v ďalších dvoch rokoch sa klasiky v tomto poradí opäť prestriedali.

 


Veľký koniec po 13 rokoch: Joj prichádza o ďalšiu moderátorku večerného spravodajstva!Čítajte →

Joj takto už v roku 2017 raketovo na Silvestra vystrelila s rekordným špeciálom Nikto nie je dokonalý a po prvýkrát aj so zostrihom Všetko, čo mám rád, ktorý absolútne prevalcoval večer. V 2018 na ešte väčší rekord dokázalo vystreliť Silvestrovské Inkognito, ktoré so Všetko, čo mám rád vytvorilo fungujúcu dvojičku na ďalšie roky. Viac na konci článku.

Víťazný trend potvrdila Joj aj vlani v roku 2020, kedy Inkognito ovládlo večer so 604-tisíc divákmi, vyhralo aj nasledovné Všetko, čo mám rád s 555-tisíc divákmi.

Tentokrát televíznej dvojke valcujúci tandem prvýkrát nezabral.

Silvestrovské Inkognito sledovalo celkovo 387-tisíc divákov, u mladých sa malo dostať na 6 ratingov. O necelý bod menej uhral zostrih Všetko, čo mám rád, ktorý celkovo sledovalo 364-tisíc divákov. Pri novoročnom prípitku Inkognita bolo priemerne 352-tisíc divákov.

Markíza na svojom

Bez prekvapenia skončil silvestrovský večer na Markíze, ktorý televízia vyplnila jedným veľkým koncoročným zostrihom zaobaleným do názvu Exkluzívny Silvester.

Markíza ním uhrala rovnaké výkony, ako predošlé roky s podobnými zostrihmi z Chart Show.

V komerčnej cieľovke sa priemerne mala hýbať nad 7 ratingami s podielom cez 17 %, vo väčšine večera bola dvojkou na trhu. V celkovom publiku bola už poväčšinou trojkou, priemerne jej silvestrovský zostrih až za polnoc sledovalo 361-tisíc divákov.

 


Filmové ťaháky Markízy 2022: Veľké blockbustre, ďalší psí doják aj najnovší hit Známi neznámi!Čítajte →

Ako Joj s Jednotkou ovládli minulé roky

Joj najväčšiu sledovanosť so svojím Silvestrom dosahovala v rokoch 2017 a 2018, kedy dva roky po sebe zlomila silvestrovské rekordy.

V roku 2017 rekord dosiahol špeciál Nikto nie je dokonalý, s ktorým zábavný relácia dosiahla najvyšší výkon v histórii v rámci svojho vysielania na obrazovke Joj aj predtým Jednotky. V komerčnej cieľovke vyskočil silvestrovský diel na rating 12,1 %, celkovo si ho pozrelo 684-tisíc divákov. Hitom večera v roku 2017 sa však stal zostrih Všetko, čo mám rád s rekordným počtom 754-tisíc divákov.

O rok neskôr v 2018 zas svoj dovtedajší rekord dosiahlo Inkognito, ktoré prevalcovalo všetky programy až s 805-tisíc divákmi. Viac divákov Inkognito sledovalo už len pri narodeninovom vydaní o necelý rok neskôr, kedy bola tajným hosťom prezidentka Zuzana Čaputová.

Rekordy popri odovzdanej Markíze lámala aj RTVS. V 2017 historicky najvyššiu sledovanosť v komerčnej cieľovke dosiahla šou Milujem Slovensko, ktorá vtedy uhrala totožný rating ako Nikto nie je dokonalý 12,1 %. Celkovo bola o niečo nižšie so 645-tisíc divákmi. Rekord v celkovom publiku (12+) datuje Milujem Slovensko ešte o vyše rok dozadu v rámci svojej najsilnejšej sezóny na jeseň 2016. Vtedy naberalo divákov až na rekordných 670-tisíc.

Jednotka zaznamenala rekord vďaka Markíze aj na Silvestra 2019.

V druhej polovici večera, kedy už Markíza vysielala len komédiu Babovřesky 3 s podielom okolo 10 % v komerčnej cieľovke, sa vyšvihla talkshow Neskoro večer, ktorá vystrelila na svoj pretrvávajúci rekord s 591-tisíc divákmi. Predošlé Milujem Slovensko pritom sledovalo 430-tisíc divákov.

U mladej cieľovky zaznamenalo Neskoro večer do polnoci dokonca tesne najvyšší rating z večernej zábavy s 10,5 % a podielom 24,7 %. Ratingovo talkshow s minimálnym rozdielom stíhalo Všetko, čo mám rád aj Inkognito, v celkovom publiku viedli oba programy Joj so 615, resp. 635-tisíc divákmi v prípade Inkognita, ktoré silvestrovský večer vyhralo.

V roku 2020 oba programy viedli večeru, Inkognito bolo najsledovanejším programom so 604-tisíc divákmi, vyhralo aj nasledovné Všetko, čo mám rád s 555-tisíc divákmi.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor