Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Silvester ovládla Joj, Markíza s prepadákom priniesla rekord Neskoro večer! Nový rok už prevalcovala

Valec predviedla najmä polnočná premiérová zábava Všetko, čo mám rád, najviac divákov z večerných programov sledovalo Inkognito. Chart Show nedovolila Markíze prepadnúť tak, ako reprízové komédie, Jednotke výrazne viac zabral až posledný z trojice večerných programov, keď Neskoro večer skočilo na rekord a dorovnalo Joj.

Silvester tretí rok po sebe trhla pre seba Joj. Opäť stavila na dvojičku Inkognito a Všetko, čo mám rád, pričom s hudobnou šou znovu zaznamenala veľkú dominanciu najmä s popolnočným premiérovým vysielaním.

Zábavný večer odštartovala ako prvá Jednotka, keď predviedla ďalší zo zvláštnych a neštandardných programových krokov. V posledný deň roka totižto ako verejnoprávna inštitúcia priniesla koncesionárskym poplatníkom takmer nulový televízny spravodajský servis, keď zásadne zasiahla do stabilných hlavných Správ RTVS a skrátila ich na 10 minút. Boli pritom jedinou spravodajskou reláciou dňa. Najmä konzervatívnejší divák sa na tento krok musel pozerať s údivom.

Dôvodom bolo mimo prvých plánov vsunutie do silvestrovského programu záznam koncertu The Duchon´s, ktorý mala najprv nasadiť na 20:30, no tým by jej už pripravený večerný program končil ďaleko za polnocou. Rozhodla sa tak preto o obetovanie správ a koncert zaradila už na 19:30. Očakávane ho prevalcovali správy, v bežnom pásme Správ RTVS skončil s výrazne nižšou sledovanosťou, než hlavné správy Jednotky, rástol až po skončení Novín Joj a Televíznych novín, priemerne ho sledovalo 277-tisíc divákov s priemerným podielom Jednotky 11,7 %. Televízne noviny si pozrelo 611-tisíc divákov, Noviny Joj mali 678-tisíc divákov s podielom 28,8 %.

Od 20:30 so značným náskokom viedla večer Joj so Silvestrovským Inkognitom. To sa stalo aj najsledovanejším zábavným večerným programom dňa, pozrelo si ho celkovo 635-tisíc divákov. Nasledovalo Milujem Slovensko so 430-tisíc divákmi a podielom 17,5 %, zostrihová silvestrovská Chart Show prilákala 370-tisíc divákov. Inkognito viedlo aj v komerčnej cieľovke 12-54, tam získalo rating 10,2 % s podielom 24,3 %. Milujem Slovensko uhralo 7,7 ratingu s podielom 18,3 %, Chart Show bola o minimum ratingu nižšie s podielom 17,9 %.

Zaujímavý pomer síl priniesla druhá polovica večera. Markíza totižto po 22. hodine na silvestrovský program rezignovala a zaradila reprízu Babovřesky 3, s ktorou prepadla na úrovni podielu okolo 10 %. To využila najmä Jednotka, ktorej talkshow Neskoro večer vystrelila na rekord s 591-tisíc divákmi, pričom u mladých zaznamenala do polnoci najvyšší rating z večernej zábavy s 10,5 % a podielom 24,7 %. Na rovnakej úrovni sa držala aj Joj so zostrihovým Všetko, čo mám rád pri ratingu 10,4 % a podieli 24,4 %. Oproti Neskoro večer ju oslabovali iba brejky. Celkovo však šou Joj viedla so 615-tisíc divákmi.

Suverénne najsledovanejšie okamihy Silvestra priniesla tradične už polnoc. Opäť tu zafungovala divácka tradícia, keď si väčšina divákov chcela pripiť o polnoci s klasickým odrátaním začiatku nového roka. Popri tom, ako komerčné stanice mnohokrát zaraďujú v čase striedania rokov filmy, a tak si ich diváci mnohokrát ani nevšimnú, že už prišiel nový rok, je istotou verejnoprávna televízia. Opäť tak masy divákov prišli o polnoci k Jednotke, jej jednominútové odpočívanie sa stalo najsledovanejším programom dňa u mladých s ratingom 13,4 % a podielom 31,6 %, sledovalo ho 729-tisíc divákov s podobným podielom. O niečo viac divákov mala ešte nasledovná tradičná hymna, pri ktorej príchod roka 2020 oslavovalo 731-tisíc divákov s podielom 31,9 %. Bola najsledovanejším programom dňa v 12+. U mladých šiel rating na 13 %.

Hymnu si pritom mohlo spievať okolo 1,4 milióna divákov. Na takmer totožných číslach bola v tomto čase aj Joj, ktorá pred polnocou zaradila už premiérovú časť silvestrovského pásma so Všetko, čo mám rád. U mladých sa okolo polnoci mala ťahať taktiež k 13% ratingu, pričom jej hlavní protagonisti rovnako spievali slovenskú hymnu. Výkon premiéry Všetko, čo mám rád je však k dispozícii iba v celej priemernej dĺžke, program trval až do jednej rána. Zo zábavných programov večera dosiahol najvyšší rating u mladých divákov 11,3 % s podielom 31 %, pozrelo si ho priemerne 633-tisíc divákov.

Na Nový rok sa už situácia otočila presne naopak v prospech Markízy. Tej zabodovala večerná česká premiéra Po čem muži touží, ktorá u mladých dosiahla rating 12,6 % s podielom 29,6 %. Stala sa najsledovanejším programom dňa v komerčnej cieľovke. Už v tej bola dvojkou večera Jednotka so Svákom Raganom pri ratingu 7 %, Joj vôbec nevyšla novoročná premiéra Psie dni, po nevýraznej kampani prepadla len v okolí piatich ratingov. Celkovo si českú komédiu na Markíze pozrelo 566-tisíc divákov, Sváka Ragana sledovalo 445-tisíc divákov.

Najsledovanejším programom prvého dňa roka 2020 sa ale celkovo stali Noviny Joj, ktoré vyhrali deň so 713-tisíc divákmi. Televízne noviny si vybralo priemerne 627-tisíc divákov, Správy RTVS mali 407-tisíc divákov.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+

Čítať viac...
Najčerstvejšie témy

Odporúčame

Facebook

Nahor