Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Televízia

Markíza chystá nový ročník Farmy, Survivora opäť nahradí exotika! Reality šou pribúda

Najdlhšie vysielaná reality šou na Slovensku pridá na jeseň ďalšiu sériu, Markíza tento rok odvysiela vôbec najviac reality formátov. Začína sa boj o diváka na internete.

Cielenie Markízy a jej sesterskej televízie Nova na mladých divákov pokračuje.

Televízie v ostatnom období stupňujú aktivity nasmerované na nastupujúcu generáciu divákov, čo sa odráža ako vo výbere formátov do televízneho vysielania, tak v posilňovaní streamingovej platformy Voyo, do ktorej presmerovali významné investície.

V roku, kedy sa aj na Slovensku začína zvádzať tuhý boj o diváka streamovacích platforiem, Markíza uvádza vôbec najviac reality šou vo svojej histórii.

Vlani spoločne s Novou vyskúšala mimoriadnu investíciu, keď za výdatnej kampane influencerov odštartovala internetovú reality šou Love Island, ktorou cielila na posilnenie platformy Voyo a nalákanie nových predplatiteľov.

Tento cieľ sa Markíze s Novou malo podariť naplniť.

V snahe udržať predplatiteľov televízie okamžite v januári spustili ďalšiu, ešte nákladnejšiu reality šou Survivor, do ktorej angažovali aj známe tváre. Na rozdiel od Love Islandu, sa Survivor stal aj kľúčovým projektom pre televízne vysielanie, ktoré však na Slovensku skončilo najväčším prepadákom v histórii Markízy.

Aj keď Survivor i Love Island sú najmä na Slovensku v televíznom vysielaní podpriemerné, pre Markízu napĺňajú ciele v internetovom vysielaní.

Na Voyo udržujú reality šou dôležitú časť predplatiteľov, o ktorých televízie nechcú prísť, a tak sa dá očakávať, že s podobnými formátmi budú prichádzať stále častejšie.

V minulosti im napríklad na Voyo zafungovala kontroverzná reality zoznamka Svadba na prvý pohľad, ktorej vysielanie v predstihu lákalo internetových predplatiteľov.

 


Veľká noc 2022: Na hlavnú premiéru Jojky láka Markíza, prekvapí Milujem Slovensko! Prehľad sviatkovČítajte →

Nová Farma ťahákom v televízii, Love Island na internete

Markíza pre tento rok chystá celkovo tri reality šou, pričom by na jeseň mala zopakovať minuloročné nastavenie s dvomi dennými reality šou.

Oficiálne potvrdzuje realizáciu novej 14. série reality šou Farma, do ktorej aktuálne spustila nábor nových súťažiacich, zároveň pre rok 2022 potvrdila realizáciu 2. série exotickej šou Love Island, ktorá by sa mala stať hlavných ťahákom tejto jesene na Voyo.

Na rozdiel od Farmy, je Love Island prispôsobený pre divákov v Česku aj na Slovensku, a tak je dôležitejším formátom pre Voyo.

Na platforme tak na jeseň nahradí Survivora, ktorého vysielanie televízie natiahnu až do mája. Plánovaný dátum finále nájdete v tomto článku.

 


Trápenie so Survivorom nekončí: Do finále ostávajú týždne, prepadáva sa aj u susedov!Čítajte →

Farma je, naopak, kľúčovým formátom samotnej Markízy v televíznom vysielaní, kde dlhodobo funguje na jeseň v druhom večernom pásme. Zároveň z nej Markíza ťaží na svojom televíznom webe markiza.sk.

Aj v novej sérii Farmy bude hlavnou tvárou šou moderátorka Evelyn, chýbať by nemal ani hospodár Martin Bagár.

Najdlhšie vysielaná reality šou na Slovensku prešla vlani ďalšou sériou zmien, keď sa na jednej strane vrátila svojím konceptom aj vizuálom k prvým sériám, zároveň však tvorcovia skúšali viacero noviniek, ktoré najmä v samotnom živom finále skončili fiaskom.

 


Markíza odštartovala finále Farmy totálnym fiaskom! Evelyn v úzkych nevedela, čo robiťČítajte →

Tuhý boj o diváka streamingových platforiem

Cieľom Markízy je udržať Voyo dlhodobo v prvej trojke najsilnejších platforiem na Slovensku.

Počet služieb, ktoré sú užívatelia ochotní platiť pravidelne, je obmedzený a práve miesto v prvej trojici je pre platformy cestou k zaujímavému podielu na trhu.

Kým dosiaľ na Slovensku na trhu predplatiteľských platforiem bezpečne dominovali Netflix a práve Voyo, v tomto roku sa konkurencia streamovacích služieb mimoriadne rozrastie. S veľkou kampaňou už v marci stihol na trh vstúpiť HBO Max a lokálna konkurencia JOJ Play, postupne však pribudnú ďalší silní hráči k už aktívnym službám od Amazonu či Apple.

V júni odštartuje na Slovensku služba Disney+, ktorá ponúkne silne lokalizovaný obsah v slovenčine s mimoriadne populárnou ponukou titulov z produkcie Disney, Pixar, Marvel či National Geographic. V decembri zas na trh vstúpi služba SkyShowtime, ktorá prinesie obsah známy pod logami spoločností ako Viacom, CBS, Paramount, Sky, Universal Pictures, Showtime alebo Nickelodeon.

 

Čítať viac...
Nahor