Pikošky
Trápenie so Survivorom nekončí: Do finále ostávajú týždne, prepadáva sa aj u susedov!
Najdrahší jarný televízny prepadák vo vysielaní pokračuje ďalší mesiac, súťažiaci sú už doma. Poznáme predbežný dátum finále dobrodružnej reality šou.
Najväčší sezónny projekt Markízy a Novy, ktorý po štarte obstál len u českých susedov, mal byť diváckym ťahákom celú jar.
Televízie potvrdili pôvodné predpoklady a s nakrúcaním dobrodružnej reality šou skutočne počítali v priebehu troch mesiacov, počas ktorých nakrútili materiál na približne štyri mesiace vysielania.
Tvorcovia sa so súťažiacimi do Dominikánskej republiky, kde sa česko-slovenská verzia Survivora odohráva, vybrali skraja nového roka, pričom šokovali plánmi odštartovať šou okamžite pár dní po začiatku nakrúcania.
Práve tento plán nakoniec odštartoval sériu problémov Survivora, ktorého štart museli televízie odsúvať najprv na Voyo a následne aj na televíznej obrazovke, čo nakoniec vyvrcholilo aj zmenou vysielacieho dňa na Markíze. Práve na jej obrazovke však šou rovno v prvom týždni prepadla a po dvoch týždňoch skončila v hlavnom vysielacom čase.
Ukončili nakrúcanie
Nakrúcanie reality šou Survivor nakoniec trvalo necelé tri mesiace.
O 2 až 3-mesačnom pobyte hovorili hostia z radov influencerov, ktorých Markíza s Novou pozvali do Dominikánskej republiky pred začiatkom nakrúcania na podporenie kampane formátu.
Súťažiaci späť domov pricestovali minulý týždeň, okrem finalistov sa s nimi vrátili aj vypadnutí hráči, ktorí v šou následne pôsobili ako porotcovia a neodcestovali z ostrova okamžite po vyradení.
Do finále ostávajú týždne
Napriek tomu, že začiatok vysielania Survivora prebiehal prakticky v identickom čase ako jeho nakrúcanie, čo sa odrazilo na kvalite úvodných dielov, postupom času si televízie vytvorili náskok.
Aj keď už výrobu reality šou stihli tento mesiac ukončiť, z vysielania tak skoro nezmizne a pokračovať ďalšie týždne.
Podľa našich informácií plánujú Markíza a Nova vysielať šou Survivor až do začiatku mája. Do finále by reality šou mohla dôjsť o necelých šesť týždňov v piatok 6. mája 2022, kedy by obe televízie vyhlásili víťaza.
Unikne opäť meno víťaza?
Zaujímavosťou bude, akým spôsobom sa Markíza a Nova zladia pri vysielaní samotného finále.
Kým v Česku totiž šou dodnes beží vo svojich pôvodných časoch v utorky a piatky o 20:20, na Slovensku Markíza po prepadáku začala rozdeľovať pôvodné epizódy na dve kratšie časti a nasadzuje Survivora ako dennú reality šou v nočnom čase štyrikrát do týždňa.
Pri dodržaní tohto vysielania by tak Nova vyhlásila víťaza v piatok skôr, ako by sa Survivor dostal na obrazovku Markízy, nakoľko by nasledoval až po piatkovom hlavnom filme po 23. hodine.
Víťaza však môžu televízie odhaliť už skôr v prípade, ak ponechajú celé vysielanie reality šou až do konca v predstihu na Voyo.
Markíza tak urobila aj v prípade celebritnej šou Tvoja tvár znie povedome, ktorej finále týždeň pred odvysielaním v televízii pustila na Voyo, vďaka čomu verejnosť poznala víťaza v predstihu.
Práve Voyo, na ktoré Markíza a Nova tlačia stále viac, sa čoraz častejšie skloňuje ako možný problém v televíznej sledovanosti.
Televízii môže uberať kľúčových divákov, zároveň o to viac, ak prezradí najdôležitejšie informácie z diania, na ktoré diváci čakajú.
Prepadáva sa už aj u susedov
Survivor od prvých týždňoch vysielania zažil rozdielny príbeh v úspešnosti na Slovensku a v Česku.
Dokým na obrazovke Markízy reality šou do bodky naplnila osud ešte slovenského predchodcu Ostrov vysielaného v roku 2016, ktorý sa vtedy stal historickým prepadákom televízie, na Nove šou neprepadla, naopak, ustála aj konkurenciu hitov Primy či Českej televízie.
Aj u susedov však už šou stráca dych.
Kým ešte donedávna sa priemerne dokázala dostávať podielovo na úroveň 22 – 24 % v obchodnej cieľovke 15-54, ktorá pre Novu síce neznamenala zásadný úspech, no ani prepadák, ostaté týždne sa už prepadáva.
Survivor na Nove častejšie padá k hranici 20 %, pričom s ostatnými vydaniami klesá aj k výkonom okolo 18 – 19 %.
Pre českého lídra tak začína byť problémom v čase, kedy do ukončenia šou ostáva stále niekoľko týždňov, no postupne zaznamenáva odliv divákov.
Aktuálne výkony Survivora na Markíze
Na Slovensku diváci od Survivora odišli už po prvých častiach.
Markíza po úvodných troch neúspešných vydaniach, ktoré sa prepadávali na historické dno, rozhodla o jeho konci o 20:30 a posune za hlavný večerný program, o dva týždne na to skončil aj v čase po 21:30. Do mesiaca sa tak dostal hlbšie do noci.
Survivor sa aktuálne na Markíze vysiela od utorka do piatka v druhom až treťom večernom pásme po 22:30. V súčasnosti dosahuje ratingy priemerne okolo hranice 1,5 % a podielovo spravidla na úrovni okolo 10 – 14 %.
Po tom, čo bola šou zosunutá hlbšie do noci, jej tak ostala približne polovica divákov. Pri krátkom vysielaní po 21:30 sa Survivor ustálil na ratingoch okolo 3 %, ktoré si preniesol ešte z najtvrdšieho prepadáku v hlavnom vysielacom čase.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“