Udalosti týždňa
Joj sa stávka na nedeľnú debatu vyplatila! So správami opäť porazila Televízne noviny
Prinášame prehľad top televíznych udalostí uplynulého týždňa.
V článku sa dočítate: ako dopadol nástup novej nedeľnej televíznej debaty, ako sa vyvíja podvečerný súboj aj ktoré televízne programy prekvapili či sklamali.
Nový rekord Dotyku života
Televíznemu trhu aj minulý týždeň dominovali seriály.
Najúspešnejším suverénne ostáva dobový Dunaj, k vašim službám, ktorý zažíva momentálne jedno z najlepších období od svojho štartu v roku 2023. Trhnúť môže rovno najsledovanejšiu sériu, keď len v januári až dvakrát ostreľoval absolútne rekordy – naposledy uplynulý utorok s celkovo 569-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke. Vysoko nad priemerom ostal aj so štvrtkovou časťou, ktorú sledovalo 542-tisíc divákov.
Nečakane sa k nemu priblížila dramatická séria Slovenskej televízie Dotyk života, ktorá ostatnú nedeľu vystrelila na nový rekord. Prvýkrát prekročila polmiliónovú hranicu, nad ktorú sa pravidelne dostáva iba Dunaj, pozrelo si ju až 514-tisíc divákov. Dotyku života narástlo publikum s blížiacim sa finále, ktoré odvysiela už tento mesiac.
Sledovanosť v posledných dňoch porástla jojkárskemu seriálu Ranč, ktorý sledovalo v priemere 440-tisíc divákov.
Medzi top programami večera nechýbali zábavné šou Jednotky – piatkové Milujem Slovensko sledovalo priemerne 448-tisíc divákov a sobotné Záhady tela celkovo 431-tisíc divákov.
Markíza Klasik stráca divákov
Naopak, na obrazovke skončil prvý večerný televízny prepadák tohto roka.
Joj v januári nevyšlo nasadenie českého seriálového hitu Zmysel pre tumor, ktorý v piatkovom prime-time už od štartu dosahoval podpriemerné výkony sledovanosti. S poslednými časťami sa ale prepadol ešte viac, keď dosiahol úroveň iba malých staníc.
Aj tým sa ale začína vzďaľovať najnovšia stanica televízneho lídra Markíza Klasik, ktorá vlani vstúpila na trh s mimoriadnym úspechom. Už po pár týždňoch od júlového štartu oslavovala vysoko nadpriemerné čísla sledovanosti, napriek absencii u niektorých operátorov dokonca doťahovala sledovanosť etablovaných menších kanálov.
Efekt televíznej nostalgie však o pár mesiacov vyprchal a Markíza Klasik je dnes najmenej sledovanou malou stanicou vo svojej konkurencii.
Sklamanie prišlo už počas vianočných sviatkov, kedy retro televízia Markízy vytiahla viaceré kultové programy, no nezastavila postupnú divácku stratu. Tá pokračovala aj v priebehu januára.
Sľubný podvečer
Podvečerným lídrom ostala stále len rozbiehajúca sa denná séria Markízy Sľub.
Ustaľuje sa na priemernej sledovanosti okolo 440 až 460-tisíc divákov – najvyššie v treťom týždni vysielania vyskočila v utorok s celkovo 476-tisíc divákmi, najviac sa opäť prepadla v piatok, kedy aj bez protestov zaznamenala rapídny pokles s priemerne 385-tisíc divákmi.
V obchodnej cieľovke sa Sľub, s výnimkou piatkovej epizódy, pohybuje na ratingoch okolo 7 – 8 %, podiely na trhu stále udržuje v okolí vysokých 30 %.
Joj sa mu po jednom nevydarenom týždni v ostatných dňoch opäť priblížila.
Bez servítky sa z podielov na trhu okolo 15 – 16 % dostalo v obchodnej cieľovke nad 18 až cez 20 %, v piatok sa mala približovať 23-percentnej hranici. V celkovom publiku sa vrátila bezpečne nad hranicu 300-tisíc divákov.
Sledovanosť kuchárskej reality šou zvýšilo ďalšie angažovanie známych televíznych postavičiek a bulvárne kauzy, ku ktorým sa po konci vysielania vyjadrila vo verejnom videu najkritizovanejšia účastníčka týždňa Renáta Názlerová.
Na Jojke bolo ale najsledovanejším podvečerným programom týždňa tradične nedeľné Nové bývanie, ktoré si malo pozrieť v priemere 457-tisíc divákov.
Všetky mená Let´s Dance
V médiách sa po 6 týždňoch skončilo postupné odhaľovanie celebritných účinkujúcich 10. série Let´s Dance.
Okrem ohlásenia všetkých súťažiacich predstavila Markíza náhradu za oboch manželov Vinczeovcov – popri novej moderátorskej dvojici skompletizovala vynovenú porotu, v ktorej Adelu Vinczeovú nahrádza herec Adam Bardy. Televízia takto opäť stavila na rezonujúcu tvár z Dunaja, k vašim službám.
S Dunajom takto budú spojené až štyri mená nového Let´s Dance – aktuálne pôsobiaci Bardy, bývalé hviezdy seriálu Ráchel Šoltésová a Marek Rozkoš a taktiež mladý herec Šimon Jakuš, ktorý sa stal posledným oznámeným súťažiacim z celej zostavy 10. série. Jakuš sa stal miláčikom publika vlani na jeseň, kedy vstúpil do seriálu na jednu sezónu ako postihnutý brat Waltera Klausa, Wolfie.
Popri predstavení všetkých tvárí Let´s Dance už portál Mediaboom.sk exkluzívne informoval o dátume štartu jubilejného ročníka tanečnej šou.
Zároveň sa dá očakávať, že Markíza ešte prinesie prekvapenie na mieste hosťujúcich porotcov. Jedno miesto si totiž budú každý týždeň striedať rôzne osobnosti.
Rozšírené pásmo nedeľných debát
Televíznou udalosťou uplynulého týždňa sa stalo rozšírenie pásma tradičných nedeľných politických diskusií o novú reláciu.
Po Slovenskej televízii, Markíze a TA3 sa so svojou debatou na nedeľu po 18 rokoch pridala aj posledná veľká televízia na trhu Joj, ktorá na spravodajskej stanici JOJ 24 uviedla nový formát Politika 24. Maratón politických relácií sa ním rozhodla štartovať, keď ho nasadila už na 10. hodinu.
Joj sa tento krok vyplatil.
Aj keď novú politickú reláciu potvrdila oficiálne iba dva dni pred jej vysielaním v piatok, priniesť jej mala rekordné postavenie lídra na trhu v univerzálnej cieľovke.
Premiérové vydanie Politiky 24, ktorej hosťom bol predseda vlády Robert Fico, si malo pozrieť naživo v priemere okolo 140-tisíc divákov, zasiahnuť mala podľa televízie cez 200-tisíc divákov.
S vyše 14-percentným podielom na trhu mala JOJ 24 zaznamenať jeden z najlepších výkonov od začiatku vysielania v októbri 2022.
Tradičná nedeľná dávka politiky sa následne naplno rozbiehala od 11. hodiny, kedy k obrazovkám prichádzali ďalší diváci.
Aj ostatné debaty boli vo svojom čase trhovým lídrom, publikum postupne rástlo hlavnej debate V politike na TA3, ktorú celkovo sledovalo v priemere takmer 230-tisíc divákov pri takmer 21-percentnom podiele na trhu. Vrchol už tradične prišiel okolo obeda, kedy sa najsledovanejšou debatou nedele stalo O 5 minút 12 s priemerne 412-tisíc divákmi na Jednotke a spravodajskom okruhu :24 a súhrnným takmer 33% trhovým podielom. Maratón uzavrelo Na telo na Markíze s priemerne 348-tisíc divákmi a podielom na trhu cez 25 % v univerzálnej cieľovke.
Noviny opäť sledovanejšími správami
Na poli hlavných televíznych spravodajstiev potvrdzujú trend Noviny Joj.
Tie, ako sme už informovali, v ostatných týždňoch častejšie predbiehajú Televízne noviny, keď mali suverénne dominovať počas celého decembra 2024 a prvou voľbou divákov sa najčastejšie stávali aj v januári tohto roka.
V uplynulom týždni si Noviny pri súbežnom vysielaní na Joj a JOJ 24 zaplo najviac divákov až päťkrát zo siedmich dní, Televízne noviny boli vpredu v pondelok a v sobotu.
Obe spravodajstvá sa svojou sledovanosťou pohybujú v širokom okolí 400 až 500-tisíc divákov. Najviac ich v ostatnom týždni mali v nedeľu, kedy sa Noviny aj Televízne noviny dostali za polmiliónovú divácku hranicu.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.
