Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Pikošky

Z Bardyho je nová hviezda Dunaja: Seriál láme rekordy, v deji má poriadne zamiešať kartami!

Seriál atakuje historicky najúspešnejšiu sériu, obavy z angažovania bývalej tváre Mamy na prenájom sa nenaplnili.

Dunaj, k vašim službám je naďalej televíznym suverénom.

Ani vstup už do tretieho roku vysielania a celkovo 9. série, či stále väčšia prevaha komplikovaných vzťahov po vzore klasických telenoviel, neodrádza divákov, ktorí ostávajú dobovému seriálu verní v plnom počte.

Rekordy Dunaja

Naopak, Dunaj zažíva rovno jednu z najúspešnejších sérií od svojho štartu, keď už dvakrát v priebehu jediného mesiaca atakoval rekord celého vysielania.

Jeho momentálna kondícia sa dá priamo prirovnať k úspešnosti 5. série z februára 2024, kedy v deji vyčíňal sériový vrah, hľadal sa skutočný otec Kláry Kučerovej a jej manžel Peter vstal po leteckom nešťastí z mŕtvych.

Sériou najsledovanejších častí seriál postupne uhrával výkony na priemernej úrovni 558, 565 a 566-tisíc divákov, čo bolo dovtedajšie maximum.

K jeho prekonaniu prišlo až koncom minulého roka v závere 8. série, kedy divákov strhol tragický osud Walterovho postihnutého brata.

Epizóda po Wolfieho smrti je dodnes absolútne najsledovanejšou v doterajšom vysielaní Dunaja, k vašim službám, keď vo štvrtok 12. decembra 2024 pritiahla k obrazovkám v priemere rekordných 572-tisíc divákov.

Nasledovali posledné dve časti v rámci strhujúceho finále 8. série, ktoré sledovalo priemerne 558 a 568-tisíc divákov.

Pokračuje v trháku

Na úspešnej vlne je seriál aj tento mesiac.

Dunaj si naďalej udržiava sledovanosť vysoko nad pol miliónovou hranicou, spravidla ho sleduje okolo 520 až cez 540-tisíc divákov. S niektorými epizódami ale dokáže vystreliť, pričom už s dvomi v priebehu 9. série siahal na rekord.

Po prvýkrát ho prakticky dorovnal 9. januára 2025, kedy dosiahol druhú najúspešnejšiu epizódu v histórii prilákaním 571-tisíc divákov. Iba tento utorok 28. januára 2025 k tomu pridal aj tretí najsledovanejší diel od štartu, ktorý si malo pozrieť priemerne 569-tisíc divákov.

Jednu z najúspešnejších epizód zaznamenal s najnovšou utorňajšou časťou aj v obchodnej cieľovke, v ktorej vystrelil na rating 9,2 % s podielom na trhu až 31,2 %.

Zaujímavosťou ale je, že voči obom dosiaľ najsledovanejším epizódam Dunaja v tomto roku dosiahlo najlepšiu sledovanosť Inkognito na konkurenčnej Joj.

Tento utorok si Inkognito pripísalo rating 4,5 % s podielom na trhu 15,1 % v obchodnej skupine, čo je nadpriemer oproti jeho minuloročnému vysielaniu v pondelky. V celkovom publiku si Inkognito zaplo necelých 315-tisíc divákov.

Joj si ale najmä polepšila v priamom súboji s Dunajom, vlani na jeseň takto v utorky s Nemocnicou dosahovala v obchodnej cieľovke podiely na trhu len okolo 10 – 12 %.

Obavy sa nenaplnili

Kým v súčasnosti je Dunaj na ďalšej úspešnej vlne, 9. sériu pred štartom sprevádzali rozpaky.

Búrlivú diskusiu vyvolalo ohlásenie trojice nových postáv, keď sa Markíza rozhodla do rozbehnutého projektu obsadiť hercov z ukončeného denného seriálu Mama na prenájom.

Kritiku si vyslúžila za obsadenie Maroša Kramára, ktorý sa ale doteraz v deji neobjavil, či Adama Bardyho.

Okrem osobných hereckých preferencií jednotlivých divákov viacerým prekážalo prelievanie hercov z jedného projektu do druhého aj častý výskyt niektorých tvárí v rôznych programoch.

Už v tom čase ale niektorí fanúšikovia seriálu upozorňovali, že aj opozeraným tváram treba dať šancu.

Angažovanie takých mien ako Zdena Studenková, Filip Tůma, Marek Fašiang alebo Jana Kovalčíková spočiatku takisto sprevádzala kritika. Všetci sa ale etablovali, niektorí patria medzi vôbec najpopulárnejšie tváre Dunaja.

Fašiang či Kovalčíková pritom taktiež prišli do seriálu až neskôr a spoločne s Tůmom ich televízia obsadila po ukončení predošlého denného projektu Oteckovia.

Bardy zafungoval

V Dunaji sa aktuálne podobne udomácňuje Adam Bardy, ktorého angažovanie televízii vyšlo.

Herec si našiel oproti jeho postavám v Pánovi profesorovi či Mame na prenájom novú polohu a dokázal sa chopiť postavy vplyvného podnikateľa Lukáša Kudličku.

„Lukáš sa mi páči stále viac,“ píše jedna z diváčok na sociálnej sieti Markízy. „Adam sa mi v tejto úlohe páčil od začiatku,“ pridáva sa ďalšia.

Dôvodom je aj to, že mu tvorcovia v seriáli zverili mimoriadne vplyvnú rolu.

Zakomponovali ho ako nového nápadníka ústrednej postavy Kláry Kučerovej, spravili z neho nového spolumajiteľa obchodného domu Dunaj, okolo ktorého sa celý seriál točí, a zároveň prostredníctvom neho začali hádzať polená pod nohy jednej z hlavných negatívnych postáv Antonovi Holubcovi.

Lukáš si pritom začne postupne presadzovať svoje manažérske postupy a Holubca čakajú nečakané komplikácie, aj úplne nová životná situácia.

Na zmeny sa musia pripraviť aj zamestnanci Dunaja.

Ďalšie tváre novej série

Menej sympaticky už pôsobí ďalšia seriálová posila v podobe notorického klamára Milana Kohúta. Stvárňuje ho ďalší bývalý herec z Pána profesora Ján Cibula.

Tvorcovia na ňom vystavali jednu z klasických vzťahových zápletiek, pripomínajúcich argentínske telenovely.

Ján Cibula ako údržbár Milan v Dunaji (zdroj: TV Markíza)

Do deja vstúpil ako nový priateľ Maríny Valentovej, ktorý sa uchádzal o prácu v obchodnom dome. Zamestnali ho ako údržbára, o svojich znalostiach však klamal. Jeho cieľom pritom bolo priblížiť sa viac Maríninej sestre Alenke, do ktorej sa zamiloval už na škole. Maríne o jeho vzťahu k Alenke klame a sestry poštval proti sebe.

Maroša Kramára zapojenie do seriálu ešte len čaká. Predstaví sa ako úspešný obchodník Vladimír Ruttkay, ktorý sa po rokoch vráti na Slovensko.

Páči sa vám Adam Bardy v Dunaji?

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor