Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Česká televízia, Eva Koňaříková

Sledovanosť

V prime-time skončil prvý televízny prepadák! Tento týždeň totálne pohorel

Rok 2025 spoznal prvý televízny prepadák, najväčší výbuch prišiel v samom závere. Hlasujte v ankete na konci článku.

Aj keď prvé týždne nového roka kompletne ovládajú televízne seriály, našla sa medzi nimi aj jedna výnimka.

Popri momentálne najsledovanejších programoch ako Dunaj, k vašim službám, Dotyk života, Sľub alebo Ranč vôbec nevyšlo uvedenie českého seriálového hitu, ktorý mal u susedov premiéru presne takto pred rokom.

Na slovenské obrazovky sa takto dostala 8-dielna komediálna dráma Českej televízie Zmysel pre tumor, ktorá v Česku patrila medzi najsledovanejšie seriály roka 2024.

Ide o českú adaptáciu pôvodne belgického námetu Gevoel voor tumor, oceneným na festivale Prix Europa ako najlepší televízny seriál roka 2018.

Zmysel pre tumor bol originálne na ČT1 odvysielaný od januára do februára 2024, a to počas nedeľných večerov.

Jeho sledovanosť sa len v televízii pohybovala priemerne na úrovni okolo 1,3 milióna divákov starších ako 15 rokov, podiel na trhu prekračoval vysokú hranicu 30 %. Na internete ho sledovalo ďalších vyše 100-tisíc divákov.

Prvý prepadák roka

Na Slovensku už premiéra českého seriálu divákov nepritiahla.

Na naše obrazovky ju začiatkom januára tohto roka nasadila komerčná Joj, ktorá ňou obsadila piatkové večery. Seriál odvysielala formou eventu v priebehu jedného mesiaca – každý piatok nasadzovala dve časti po sebe.

Už štart 10. januára 2025 však dopadol sklamaním, keď úvodné dve časti Zmyslu pre tumor sledovalo len okolo 180 a 165-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. V tej obchodnej dosiahli ratingy len na úrovni 3 % s podielmi na trhu okolo 10 – 12 %.

O týždeň na to si síce seriál pozrelo najviac 187-tisíc divákov, následne ale jeho sledovanosť klesala. Podiely na trhu sa v hlavnom vysielacom čase hýbali len okolo 9 %.

Najväčší výbuch ale prišiel tento týždeň v samom závere.

Zmysel pre tumor odvysielal uplynulý piatok posledné dve časti, s ktorými mal dosiahnuť úroveň iba malých staníc s podielmi na trhu okolo 6 – 7 % v obchodnej cieľovke.

Celková sledovanosť sa mala prepadnúť bližšie k 100-tisícovej hranici.

 


Markíza už nahradila Vinczeovú: Toto je nová porota Let's Dance, chystať môže prekvapenie!Čítajte →

V piatky vytiahne zábavu

Joj od najbližšieho piatka mení žáner.

Do vysielania vracia najlepšie epizódy hudobno-zábavnej šou Všetko, čo mám rád a vstúpi tak do priameho súboja so zábavnou šou Slovenskej televízie Milujem Slovensko. Tá býva najsledovanejším piatkovým programom večera.

S ostatnou premiérovou časťou malo Milujem Slovensko v obchodnej cieľovke dosiahnuť nadpriemerný výkon pri ratingu 6,5 % a podiele na trhu vyše 22 %, celkovo si šou malo pozrieť okolo 450-tisíc divákov v univerzálnom publiku. Zaradila sa tak rovno k najsledovanejším programom celého týždňa.

Joj nové epizódy Všetko, čo mám rád, s výnimkou jediného premiérového silvestrovského špeciálu, nevyrába už od roku 2019.

Zábavný program napriek tomu býva stabilnou súčasťou jej silvestrovských večerov vo forme zostrihov, keď rok čo rok udržuje priazeň státisícov televíznych fanúšikov.

Vlani na Silvestra Joj po prvý raz zrecyklovala starší zostrihový diel, ktorý i tak sledovalo 272-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Rating v obchodnej cieľovke bol vyšší ako pri všetkých častiach Zmyslu pre tumor.

 


Diváci tvrdo kritizujú víťazku Bez servítky: Ostrá reakcia na všetky obvinenia!Čítajte →

Páčil sa vám seriál Zmysel pre tumor?

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor