Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: TV Markíza

Aktuality

Markíza chce posilniť imidž Televíznych novín! Na obrazovke ich predbiehajú Noviny Joj

Markíza spustila imidžovú kampaň k spravodajstvu, cieli na oblasť, ktorou sa roky pýši konkurencia.

Správy pre celé Slovensko.

Toto je claim novej imidžovej kampane televízneho lídra, ktorú pripravil k svojej hlavnej spravodajskej značke Televízne noviny.

V televíznom spote, ktorý sa v týchto dňoch začal objavovať vo vysielaní, vyrazila Markíza do rôznych kútov Slovenska, odkiaľ sa hlásia jej regionálni redaktori.

Priestor dostali Monika Grznárová, Ján Tribula, Monika Koleková, Roman Ruttkay, Andrea Šprochová, Martin Jedinák či Veronika Krempaská.

Všetci redaktori sa v máji 2024 postavili za Michala Kovačiča a podpísali podporné stanovisko, v ktorom sa v plnom rozsahu stotožnili s jeho posledným vystúpením v Na telo. To mu v televízii napokon zlomilo väz.

Imidž posilňuje po náročnom roku

Kampaň „Správy pre celé Slovensko“ tak televízia spúšťa po turbulentnom roku, kedy sa jej spravodajstvo otriasalo v základoch.

Dianie okolo kontroverzného vyhlásenia Michala Kovačiča a jeho vyhadzovu mediálne vyvažovala návratom Zlatice Švajdovej Puškárovej na obrazovky, no najmä bývalej moderátorskej hviezdy Televíznych novín Marianny Ďurianovej.

Zároveň už nedošlo k ďalším personálnym otrasom, na svojom moderátorskom mieste zotrval i nový odborový predák Viktor Vincze. Vo verejnom priestore súčasne utíchli kritické hlasy zvnútra redakcie.

Markíza tak napokon komplikovanú situáciu ustála a udržala si divácku priazeň, ktorá je pre televíziu kľúčová.

Napriek absencii spravodajského kanála stavia na imidži televízneho spravodajského lídra, ktorý je prvou voľbou divákov pri významných udalostiach, voľbách či mimoriadnych situáciách v krajine.

Na podobnom postavení si u českých susedov zakladá spravodajský kanál ČT24.

Stavila na regióny

Aktuálnou kampaňou chce Markíza posilniť jej vnímanie aj v regiónoch.

„Televízne noviny na Markíze to sú správy z celého Slovenska a pre celé Slovensko,“ hlási nový spot Markízy.

Namiesto dôrazu na politiku či kauzy, čo roky zdobilo jej spravodajstvo, sa zameriava na každodenný život divákov.

„Každý deň vám ukazujem, že aj v našom regióne sa dejú udalosti, ktoré ovplyvňujú celé Slovensko,“ hovorí vo svojej pasáži Roman Ruttkay. „Nielen informujeme, ale aj pomáhame riešiť vaše problémy,“ pridáva sa so svojím posolstvom Martin Jedinák.

Tvorcovia spotu stihli zachytiť tiež oblasť, ktorá v týchto dňoch rezonuje Slovenskom. „Prinášame správy o živote v slovenských školách,“ zaznelo v pasáži Andrey Šprochovej.

Televízna kampaň „Správy pre celé Slovensko“ (zdroj: vysielanie TV Markíza)

Zastúpením v regiónoch sa pritom celé roky pýši konkurenčná Joj.

Tá mala už vo svojich začiatkoch vybudovanú mimoriadne širokú sieť redaktorov po celej republike, za čo vďačila svojim koreňom. Vznikla totiž na východe Slovenska, nie v Bratislave, a to na základoch bývalej televízie Global, spájajúcej regionálne stanice po celom Slovensku.

Joj so správami na čele

Práve hlavné správy Jojky sú momentálne väčšinu dní najsledovanejšie v krajine. 

Iba tento týždeň sme vás informovali o skrytej výhre Novín Joj, ktoré potichu ovládli pondelňajšie vysielanie. Za pondelok pritom najsledovanejší program dňa ohlásila Markíza, keď sa ním s priemerne 505-tisíc divákmi mali stať jej Televízne noviny. Noviny si na hlavnej Joj našlo 444-tisíc divákov.

Tá však už od októbra 2022 vysiela hlavné správy aj na spravodajskej stanici JOJ 24, kam sa presunula nemalá časť ich publika.

V pondelok tam hlavné správy Joj sledovalo ďalších 76-tisíc divákov, Noviny tak v skutočnosti dominovali televíznemu trhu s priemerne 520-tisíc divákmi.

Rovnako ale boli Noviny v priebehu tohto týždňa najsledovanejším spravodajstvom na Slovensku aj v utorok, stredu, piatok či sobotu. Televízne noviny zas mali viac divákov prilákať vo štvrtok.

Podobne sa má situácia v prospech Joj preklápať už niekoľko týždňov.

Zlomovým mohol byť minulý mesiac, keď mala mať Joj sledovanejšie správy v drvivej väčšine celého decembra. Kondíciu si Noviny preniesli aj do nového roka, kedy Markíza posilnila nábeh na Televízne noviny spustením nového denného seriálu Markízy Sľub. Ten býva suverénnym lídrom podvečerného vysielania.

V kombinácii s vlastnou spravodajskou stanicou tak má Joj aktuálne najvplyvnejšie televízne správy na trhu.

Pomáhať jej k tomuto postaveniu môžu aj spomínané regióny, na ktoré teraz svojou novou kampaňou cieli Markíza.

Ktoré televízne spravodajstvo sledujete najčastejšie?

Hlasovať môžete maximálne za 2 možnosti.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor