Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Udalosti týždňa

Sľub ostal poriadne zaskočený: Po novom rekorde sa rapídne prepadol na dno!

Prinášame prehľad top televíznych udalostí uplynulého týždňa.

V článku sa dočítate: ktoré televízne programy vyhľadáva najviac Slovákov, najnovšie exkluzívne odhalenia Mediaboom.sk aj ako sa vyvíja úspešnosť Sľubu, Ranča, Dunaja či Dotyku života.

Top programy večera

V čase, kedy viaceré programy jari ešte len čakajú na svoj štart, televíznym večerom dominujú seriály.

Najsledovanejším na trhu ostáva Dunaj, k vašim službám, ktorý uplynulý týždeň sledovalo v utorok 523 a vo štvrtok 544-tisíc divákov. Stal sa top programom celého týždňa.

Svoje publikum si udržuje nedeľná novinka Dotyk života, ktorej štvrtú epizódu z celkových ôsmich sledovalo 483-tisíc divákov. Seriál Slovenskej televízie je v sledovanosti mimoriadne stabilný, podobnú úroveň drží zatiaľ v celom svojom vysielaní.

Jednotka bola lídrom aj v piatok s Milujem Slovensko a v sobotu so Záhadami tela, obe relácie sa mali hýbať pod alebo nad 400-tisícovou hranicou.

Vo svojich vysielacích dňoch dominuje i jojkárska sága Ranč, ktorú v pondelok a stredu sledovalo priemerne cez 420-tisíc divákov. Seriál po prvýkrát stratil časť zo svojho pravidelného publika.

Nová konkurencia pre Ranč

Markíza pritom Ranču pripravuje novú konkurenciu.

Ako sme exkluzívne minulý týždeň informovali, na pondelky hneď od februára pripravuje nasadenie vlastného seriálu s Nelou Pociskovou, ktorá sa tak bude objavovať v dvoch projektoch v identickom vysielacom čase súčasne. Dramatická novinka Vina bude nasledovníkom predošlých psychologických seriálov Klamstvo a Zrada.

Na stredy zas televízia pripravuje návrat televízneho valca uplynulých dvoch rokov – kuchársku reality šou Na nože, ktorá príde s novými časťami po rekordne dlhej prestávke. Poznáme už plánovaný dátum štartu 4. série.

Joj zas predbehne štart 3. série Ruže pre nevestu, ktorá spoznala nového ženícha. Kým Markíza svoju zoznamku spustí až v marci, Jojka o niekoľko týždňov predstaví ťažiskovú romantickú novinku roka Vezmeš si ma?. Známe je nasadenie aj dátum štartu.

Nové mená Let´s Dance

V uplynulých dňoch sme exkluzívne odhalili aj ďalšie celebritné tváre novej 10. série Let´s Dance.

Po tom, čo televízia oznámila pre tanečnú šou tri herecké posily z denného seriálu Sľub, portál Mediaboom.sk informoval, že sa v zákulisí hovorí o účasti ďalších dvoch známych hereckých tvárí Zuzany Porubjakovej a Juraja Kemku. Televízia oboch oficiálne potvrdila.

 


Odhaľujeme ďalšie mená nového Let´s Dance! Markíza má lákať zahraničnú hviezduČítajte →

Najsledovanejšia debata týždňa

Uplynulý týždeň bol opäť bohatý na politické udalosti.

Stupňujúce sa napätie medzi politickými tábormi sa prenieslo aj na televízne obrazovky, keď kamera po skončení debaty JOJ 24 zachytila, ako europoslanci Progresívneho Slovenska odmietli podať ruku Ľubošovi Blahovi zo Smeru-SD.

Spravodajské televízie vďaka početným tlačovým konferenciám, vstupom z Národnej rady SR počas odvolávania vlády a mnohým podobným diskusným reláciám dosahovali vo viaceré dni svoje staničné nadpriemery.

Najsledovanejšou politickou debatou víkendu bolo O 5 minút 12, ktoré si na Jednotke a :24 pozrelo súhrnne 404-tisíc divákov v univerzálnom publiku. Na telo si zaplo priemerne 367-tisíc divákov, V politike si malo pozrieť vyše 180-tisíc divákov.

Zároveň najsledovanejšími správami na trhu sa stali Noviny Joj, ktoré boli vpredu v priebehu piatich zo siedmich dní.

Zaujímavosťou je, že Markíza uplynulý týždeň spustila novú kampaň na podporu svojich Televíznych novín. V tej namiesto silného politického spravodajstva, ktorým sa roky pýšila, stavia komunikáciu na svojom zastúpení v regiónoch. Tie sú dlhé roky imidžovým pilierom správ konkurenčnej Joj, ktorej Novinám sa v poslednom období darí Televízne noviny porážať.

Ako sa darí Sľubu

Nástup nového denného seriálu sa pre Markízu naďalej vyvíja dobre.

Sľub v druhom týždni vo vysielaní potvrdil postavenie suverénneho lídra podvečerného vysielania, keď sa mu darilo od Bez servítky odskočiť v oboch hlavných cieľových skupinách. Joj tentokrát nevyšla zostava súťažiacich kuchárskej šou tak, ako v úvodnom týždni Sľubu, kedy novinku dokonca aj porazila.

Sľub minulý týždeň pozeralo celkovo priemerne okolo 440 až 480-tisíc divákov.

V stredu popri tom ale trhol druhý najvyšší výkon od štartu, keď si ho pozrelo až 498-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke a atakoval tak polmiliónovú hranicu. Rekordy navyše prepisoval v obchodnej skupine, v ktorej mu druhý najvyšší rating od štartu 9,1 % vyniesol dosiaľ najlepší podiel na trhu 32,7 %. V iných dňoch sa najčastejšie hýbal na ratingoch okolo 7 či 8 % s podielmi na trhu na úrovni 27 až takmer 30 %.

Zaujímavosťou je, že okrem rekordu si Sľub pripísal aj nateraz najhorší výkon vo svojom vysielaní.

Denný seriál prišiel v piatok oproti predošlým dňom o takmer štvrtinu publika, keď si ho pozrelo dosiaľ najmenej 375-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Negatívne rekordy padali aj v obchodnej cieľovke, v ktorej sa seriál prepadol na rating 5,8 % s podielom na trhu 23,8 %.

Práve v čase vysielania piatkového Sľubu sa po celom Slovensku konali protesty s približne 100-tisícovou účasťou. Seriálu však rapídne klesol aj podiel na trhu, diváci sa teda presunuli k iným programom, nielen od obrazoviek.

Ani v závere výraznejšie nezabralo Bez servítky, ktoré celý týždeň sledovalo menej ako 300-tisíc divákov. V obchodnej cieľovke si pripisovalo priemerné podiely na trhu okolo 15 – 16 %.

Cez víkend podvečeru výrazne dominuje Nové bývanie, ktoré si ostatne pozrelo priemerne 450-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor