Sledovanosť
Hranica späť večerným lídrom, Jojku priblížila k číslam zo štartu! Úvod sezóny vyhrala
Najsilnejšou novinkou nového roka sa stala Hranica, po konkurencii lyžovania a premiérového komediálneho seriálu Markízy sa vrátila k vysokým číslam.
Televízne súboje v prvom týždni novej sezóny sú na konci.
Po tom, čo televízie na obrazovky v ostatných dňoch uviedli až štyri nové seriály, si na nakrátko vydýchnu, keď ich večerný program vyplnia prevažne filmy.
Aj keď sa v tomto týždni mala uvedenia dočkať aj veľká reality šou Markízy Survivor, nakoniec sa úvod sezóny musel zaobísť bez jej účasti. Markíza s Novou pre rozšírenie nákazy covidom na nakrúcaní museli výrobu šou prerušiť a odsunúť jej štart o týždeň na utorok 18. januára.
Práve tento štvrtok mal Survivor odštartovať na Markíze, kde mu výnimočne mala konkurenciu tvoriť denná seriálová novinka Joj Hranica. V ďalšie štvrtky sa už vráti seriálová Nemocnica, ktorej budú zároveň patriť utorňajšie večery.
Tá nakoniec práve vo štvrtok v jediný večer svojho úvodného týždňa nečelila silnej konkurencii.
V pondelok bojovala pri štarte s nástupom konkurenčnej úspešnej novinky Druhá šanca, v utorok zas Markízu aj Joj potrápil ostro sledovaný slalom Petry Vlhovej, ktorý priniesol novej športovej stanici RTVS rekordný úspech. V stredu sa na Markíze uviedla seriálová novinka Šťastní vs. Šťastní, ktorá ako jediná dokázala televíziu dostať do čela sledovanosti.
Úvodný týždeň pre Hranicu
Vo štvrtok po stopke pre Survivora Markíza nakoniec nasadila reprízovú snímku Debbina osmička, ktorá vystrelila v apríli minulého roka pri svojej premiére na rating 11,1 %. V prvej repríze sa jej darilo na polovici tohto výkonu s ratingom 5,5 %.
Hranica po prvýkrát vo voľnejšej konkurencii narástla bližšie k výkonu zo štartu.
Oproti strede nabrala takmer dva ratingy s výkonom 8,9 % a podielom 24,8 %. Celkovo štvrtý diel seriálu sledovalo 518-tisíc divákov.
V oboch prípadoch šlo, prirodzene, o jej druhý najsilnejší výkon, oproti štartu udržala viac mladých divákov, kde klesla 0,8 ratingu, celkovo stratila 80-tisíc divákov.
Hranici tak spomedzi štyroch nových seriálov vyšiel úvodný týždeň najlepšie.
Zo všetkých seriálov mala najsilnejší štart, s tromi zo štyroch častí bola vo svojom čase lídrom na trhu. So štvrtým dielom pokorila aj výkon štartu konkurenčnej komediálnej novinky Šťastní vs. Šťastní.
Zároveň sa Hranica ako jediný seriál uviedol po svojom nástupe už aj s ďalšími epizódami. Všetky ostatné novinky – Šťastní, Druhá šanca aj Priznanie, sa vysielajú v periodicite jedenkrát do týždňa.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“