Sledovanosť
Top programy: K Profesorovi a Tvojej tvári vyskočila Debbina osmička, Svadby pred finále strácajú!
Najsledovanejšie programy uplynulých siedmich dní opäť priniesol začiatok a koniec týždňa.
Aj sledovanosť ostatného týždňa bez väčších problémov ovládol pondelňajší Pán profesor.
Tentokrát sa mu to podarilo iba v komerčnej cieľovke, v ktorej ako jediný program celého týždňa dosiahol na dvanásť ratingov, konkrétne uhral 12,3 % s podielom 32,5 %. Predbehol tak aj všetky spravodajstvá. Celkovo opäť pokoril pol milióna so spolu 511-tisíc divákmi.
V týždni sa tentokrát vyšvihla filmová premiéra, ktorá Pána profesora z večerných programov nasledovala.
Markíze uspela premiéra Debbina osmička, ktorá v komerčnej cieľovke vyhrala sobotný deň ratingom 11,1 % a podielom 28,7 %. Darilo sa jej na pomery filmovej sledovanosti v televízii aj v celkovom publiku, keď ju sledovalo 454-tisíc divákov.
Po filme z večernej sledovanosti nasledovala nedeľná Tvoja tvár znie povedome, ktorá si naďalej udržuje svoje publikum a zdá sa, že potvrdí najsledovanejšiu sériu od jesene 2016. Ostatne dosiahla rating 10,8 % s podielom 29,8 %, pričom v celkovom publiku sa s 556-tisíc divákmi stala najsledovanejším nespravodajským programom týždňa.
Markíze, naopak, neudržal sledovanosť utorňajší seriál Červené pásky, ktorý po jednorazovom výstrele po Veľkej noci blízko deviatich ratingov padol na svoj tohtoročný štandard s ratingom 7,3 % a podpriemernom podiele 18,2 %.
S blížiacim sa finále postupne klesajú aj piatkové Svadby na prvý pohľad, ktoré od rekordu z konca marca strácajú, najnovšie už stratili jeden a pol ratingu s výkonom 9,4 %. Priblížili sa tak späť k úrovni z úvodných dielov série. Celkovo šou sledovalo 473-tisíc divákov.
Nárast si však pre zmenu pripísala stredajšia šou 2 na 1, ktorá ostatne uhrala rating 8,6 %, odskočila tak od Slovanov, ktorí so zdvojením epizód dosiahli ratingy 7 a cez 6 % . Štvrtková Horná Dolná sa dostala na rating 8,1 %.
Joj uplynulý týždeň zabralo podvečerné Bez servítky, ktoré sa zastabilizovalo nad ratingovou hranicou 5 % a podielovo v okolí 17 – 19 %. Televízna dvojka tak potvrdzuje tohtoročný výrazný nárast v accesse. Oteckovia minulý týždeň v sledovanosti kolísali, kým najvyšší výkon zažili v utorok s ratingom 9,4 %, rovno trikrát sa v týždni hýbali nad hranicou 7 %.
Najsilnejším programom týždňa na Joj sa mimo spravodajstva stalo nedeľné Nové bývanie, ktoré skočilo na rating 8,6 % s podielom 25,4 %, celkovo si ho našlo 490-tisíc divákov. Na RTVS to bolo opäť nedeľné O 5 minút 12 so 435-tisíc divákmi, Jednotke tentokrát klesli tradičné zábavné programy, Čo ja viem sledovalo 384-tisíc divákov, Záhady tela ich mali 390-tisíc.
Okrem Tvojej tváre tak z večerných zábavných programov bola najsledovanejšia šou 2 na 1, ktorú si našlo 420-tisíc divákov, padlo totiž aj Inkognito, ktoré tentokrát sledovalo len 360-tisíc divákov.
V celkovom publiku pozície najsledovanejšieho programu týždňa obsadili tentokrát spravodajstvá Markízy – Televízne noviny v utorok so 624-tisíc a Počasie z nedele so 625-tisíc divákmi.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“