Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Sledovanosť

Hranica potvrdila líderstvo, Šport RTVS predbehol Markízu! S Vlhovou trhol rekord

Markízu aj Joj v druhý večer novej jarnej sezóny zatlačil prenos alpského lyžovania s Petrou Vlhovou, nová športová stanica RTVS ním zaknihovala rekordné vysielanie.

Po mimoriadne exponovanom pondelňajšom prime-time, v ktorom najsledovanejšie komerčné televízie odštartovali svoje intenzívne promované seriálové novinky Hranica a Druhá šanca, sa v utorňajší večer do centra pozornosti dostala najúspešnejšia lyžiarka slovenskej histórie.

Petra Vlhová v utorok podvečer štartovala na nočnom preteku v rakúskom Schladmingu, kde bojovala nielen o ďalšie slalomové víťazstvo, ale už teraz aj zisk celkového víťazstva v jej najsilnejšej disciplíne.

Prenos slalomu tentokrát odvysielala RTVS, ktorá pre aktuálnu sezónu alpského lyžovania udržala už iba preteky konajúce sa vo Švajčiarsku a práve Rakúsku. Zvyšnú väčšinu prenosov lyžovania mužov aj žien získala pre seba komerčná Joj a jej čerstvú športovú stanicu Joj Šport.

 


Exkluzívne: Bitka o práva na alpské lyžovanie, takto si RTVS a Joj rozdelia prenosy s Vlhovou! (tabuľka)Čítajte →

Práve na nové športové stanice Joj a RTVS sa prenosy lyžovania v ich väčšine od aktuálnej sezóny presunuli, pričom RTVS na svojej novej stanici Šport, ktorá zaknihovala nateraz svoj najsledovanejšie vysielanie.

Rekord športovej stanice RTVS

Večerný slalom s Petrou Vlhovou patril medzi najsledovanejšie programy utorka.

Prvé kolo so začiatkom o 18. hodine na stanici RTVS Šport dosiahlo v komerčnej cieľovke rating 5 % s podielom 16,4 %, pričom celkovo ho sledovalo 287-tisíc divákov. Už s 1. kolom bol slalom na športovej stanici dvojkou na trhu, keď predbehol v oboch hlavných cieľovkách kuchársku šou Bez servítky.

Prenos 2. kola nočného slalomu potvrdil silnú pozíciu, keď bol aj druhým najsledovanejším programom večerného vysielania, tentokrát už pred Markízou.

Druhé kolo so začiatkom pred 21. hodinou dosiahlo rating 6,6 % s podielom 17,6 %, pričom celkovo ho sledovalo na Športe RTVS 384-tisíc divákov.

Petra Vlhová, ktorá sa na rad dostala po pol desiatej, nakoniec skončila v preteku druhá, čím však už teraz získala malý krištáľový glóbus za slalom v tejto sezóne.

Hranica vpredu, Markíza zatlačená na dno

Markízu aj Joj v utorok ostro sledovaný slalomový prenos výrazne zatlačil.

Hranica potvrdila pondelňajšie líderstvo, pričom jej na víťazstvo stačil rating 7,3 % s podielom 19,1 %. Celkovo ju sledovalo 446-tisíc divákov, stala sa v oboch cieľovkách najsledovanejším nespravodajským programom.

V čase vysielania Hranice aj slalomu sa na dno prepadla Markíza, ktorej sa v prvej polovici nedarilo s premiérou hudobnej šou Chart Show venovanej spomienke na Karla Gotta.

 


Markíza a Jojka s novými seriálmi zabodovali, veľký boj vyhrala Hranica! Zabrala aj Druhá šancaČítajte →

Kým v prvej časti večera sa hýbala len na ratingu okolo 4 – 5 %, výrazne porástla vďaka mimoriadnemu natiahnutiu až k 23. hodine, keď už po skončení Hranice dokázala dorovnať aj jej úroveň.

Priemerne prvá tohtoročná Chart Show dosiahla rating 5,8 % s podielom 18,2 % a vďaka svojej dĺžke a voľnej konkurencii odvrátila prepadák. Celkovo si ju priemerne pozrelo 323-tisíc divákov.

Chart Show sa už od budúceho týždňa presunie do nového vysielacieho dňa, keď Markíza náhle prekopáva svoju jarnú štruktúru už v čase rozbehu novej sezóny. Vysielací deň zmení aj Survivor. Viac v tomto článku.

 


Markíza prekopáva prime-time: Chart Show v nový večer, Survivor štvrtky nepôjde!Čítajte →

V utorňajší večer sa zároveň pripomenula Joj aj návratom niekdajšej úspešnej reality šou Geissenovci.

Tá sa po rokoch vrátila do dlhodobo problematického druhého pásma Joj, do ktorého televízia, na rozdiel od Markízy, neinvestuje, so štartom premiérovej 8. série Geissenovcov si ratingom 3,8 % oproti minuloročným výkonom v druhom pásme polepšila, naďalej to však stačilo len na podpriemerný podiel 12 %.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor