Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Mediaboom.sk

Sledovanosť

Červené pásky pri štarte napodobnili Jenny, štartovali na rovnakých číslach! Seriál Joj odskočil celkovo

Novému životu zobrali mladých divákov, celkovo seriál Joj potvrdil vedenie.

Štyri nové seriály v krátkom rozmedzí troch dvoch týždňov štartovali Joj a Markíza. Na obrazovky sa už aktuálne stihli uviesť všetky, pričom každý z nich zaznamenal v úvode prakticky rovnaké výkony.

Poslednou seriálovou novinkou sa stala nová séria Markízy o deťoch na onkológii Červené pásky, ktorou chcela v realizácii aj nasadení predbehnúť Joj po ohlásení jej emotívneho seriálu Jenny. Ten ale nakoniec po zmene programu odštartovala televízna dvojka skôr už prvú marcovú nedeľu.

Oba emotívne seriály sa nakoniec uviedli na rovnakých číslach. Červené pásky odštartovali na ratingu 7,8 %, ktorý dosiahla pri nedeľnej premiére aj Jenny. V utorňajší večer tento rating znamenal pre Červené pásky podiel 21,3 % pri menšom počte divákov pri obrazovkách. Po Pánovi profesorovi aj Červené pásky uviedla Markíza bez prerušenia brejkom, bežne bude nasadzovať dve reklamné prestávky. S úvodnou časťou šla bez prerušenia aj Jenny, ktorá už túto stredu pobeží vo svojom stabilnom slote po Novom živote o 21:35. Od polovice marca na ňu pritom čaká ostrejšia konkurencia, keď Chart Show vystrieda Dvaja na jedného.

Z pohľadu celkového počtu divákov v porovnaní seriálov dominovala Jenny. V nedeľu ju spolu sledovalo 436-tisíc divákov, Červené pásky ukázali najmä prítomnosť mladého publika, keď si ich celkovo pozrelo 358-tisíc divákov.

Všetky štyri nové februárové a marcové seriály tak štartovali na podobnej úrovni. Bola raz jedna škola sa na Joj na Valentína uviedla ratingom 7,5 %, Jenny nasledovala 1. marca spomínaným ratingom 7,8 %, prvou novinkou Markízy bol pondelňajší rodinno-komediálny seriál Pán profesor, ktorý po Susedoch uhral rating 7,6 %.

Červené pásky pri štarte u mladých divákov viedli, o približne rating oslabili konkurenčný Nový život. Ten si udržal vedenie v celkovom publiku, keď ho spolu sledovalo 414-tisíc divákov.

Zaujímavý súboj sa odohral v druhej polovici večera, kedy Markíza na obrazovky vrátila formát Baby Boom, ktorý sa stal jedným z jej najväčších prepadákov. Vytiahla tentoraz kvalitnejšie české vydania sesterskej Novy, ktorá formát uviedla pod názvom Malé lásky. Markíze mali vyniesť podpriemerný podiel pod 16 %. O bod aj pol mala za ňou skončiť Joj so šou Rozum v hrsti, ktorú po pokuse vytiahnuť nové časti do sobotného prime-time po prestávke presunula práve do utorňajšieho druhého slotu.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Odporúčame

Facebook

Nahor