Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Markíza radikálne zmenila vizuál: Pozrite si showreel aj ukážky z vysielania! (videá, foto, info)

Kým sa na zmenu identu chystajú RTVS s Joj, stihla svoju novú grafiku predstaviť Markíza.

Televízny líder po dvoch rokoch upravuje svoju vizuálnu komunikáciu. Po jemnejšom, čistom, filmovo-rodinnom dizajne prichádza Markíza s modernizovaným výrazne dynamickejším a farebnejším identom.

Nasadzuje ho od nedele 15. februára 2015 pričom je viditeľnou prácou kreatívneho tímu Markízy. Spája prvky ako z doterajšej grafiky televízie tak z nových identov staníc Dajto a Doma. Ich grafiku vymenila v priebehu roka 2014 (nový vizuál Dajto, nový vizuál Domy).

Tak, ako spomínané dve stanice, aj Markíza už bude používať prechody medzi upútavkami. Tento trend k nám prišiel začiatkom milénia, využívať ho začali ako prvé Joj s Jednotkou STV. Prechody tak opäť vytvoria graficky celistvý self promo blok, keď sú jednotlivé upútavky poprepájané animáciou loga Markízy. To je po novom v jingloch a v rámci identu ako výrazne menšie tak vizuálne jednoduchšie, no hravejšie a farebnejšie (používa nielen žlté, ale aj modré pozadie). Markíza celkovo v novom idente stavia viac na farebnosť a tiež dynamičnosť grafických prvkov.

Nová vizualizácia loga Markízy v self blokoch / roky 2013 – 2014
markiza vizual februar 2015 markiza vizual februar 2013

Spoločnými znakmi s predchádzajúcim vizuálom je pokračovanie v trende práce s tvárami televízie v rámci identu. Opäť sústreďuje do jednotlivých jinglov moderátorov a redaktorov podľa relácie, v ktorej sa objavujú. Názov relácie či seriálu však už nepíše do pravého dolného rohu obrazovky (zaviedla to až v priebehu používania identu), vykresľuje ho v pozadí jinglov veľkými písmenami. Tie sú taktiež spoločným menovateľom celého identu. Markíza v novej grafike opúšťa bezpätkový font a vracia sa k pätkám (serif). V prípade Domy urobila minulý rok presný opak.

Nový jingel Telerána aj s názvom relácie / jingel v starom idente a názvom v rohu
markiza jingel telerano vizual 2015 markiza jingel telerano vizual 2013 - 2014

Aj v novom idente pokračuje televízia v informovaní o dni a čase vysielania programu už na začiatku upútavky prostredníctvom grafickej informačnej kružnice. Tento raz je jej animácia prepojená aj s prechodovým logom spájajúcim upútavky. Práve väčšia informačná hodnota je jednou z priorít nového vizuálu Markízy. Televízia bude naďalej ponúkať tradičné informácie o práve sledovanom programe (s návratom po brejku) či o nasledujúcom programe (informácia, o koľko minút bude program nasledovať, chýba). Taktiež zachováva odpočítavanie do konca promo bloku, ktoré zaviedla aj pre všetky ostatné stanice.

Informácia o dni a čase vysielania na začiatku upútavky / roky 2013 – 2014

Televízia už tiež bude prechádzať zo selfu do programu animáciou, podobne, ako Doma s Dajto. Animovať tiež bude prechod z programu do jinglu, ktorý prechádza brejku. Obe animácie sprevádza aj zvukový prechod, ktorý zasahuje aj do programu. Opäť platí, že to nebude pravidelne, závisieť bude od grafického spracovania posledného (resp. prvého) spotu v promo bloku. V predchádzajúcom vizuále televízia pred reklamnou prestávkou zanimovala logo do stratena.

Z identu po novom zmizne bodka. Tú televízia používala pred názvom programu či informácii o vysielacom dni a čase (spočiatku používala bodku až na konci informácie, v priebehu používania identu umiestnenie bodky zmenila). Novým grafickým prvkom je tzv. komixová bublina, ktorú bude televízia používať najmä pri doplnkových informáciách o programe (webstránka projektu) a tiež v rámci informačných prvkov (aktuálne sledovaný program).

Vývojom prešla aj šablóna pre záver upútavok. V predošlom vizuále ju televízia postupne prestala používať a pre každý program pripravila vlastnú grafiku (ako v prípade filmu Alvin a Chimpunkovia 3 v ukážke aktuálneho vizuálu nižšie).

Šablóna pre záver upútavok 2015 / roky 2013 – 2014

Ukážka nového vizuálu Markízy (prechod z programu do selfu, zo selfu do programu, odpočítavanie do konca selfu, rôzne grafické spracovanie upútavok, jingle Televíznych novín)

Televízia upravila aj vyobrazenie loga v ľavom hornom rohu. Naďalej ho usadzuje do transparentnej kružnice, zároveň však vypĺňa vnútro loga výraznou modrou farbou. Pri reklamnom brejku aj selfe je celé logo v odtieňoch sivej. Zmena v logu je akýmsi spoločným znakom s grafickou editáciou loga, ktorú televízia používa v rámci Televíznych novín. Tam však logo vypĺňa výraznou oranžovou farbou.

Logo Markízy počas vysielania programu / roky 2013 – 2014

Doteraz využívaný vizuál priniesla Markíza 1. februára 2013. Okrem zmeny identu dostali novú grafiku aj spravodajské relácie. Predchádzajúci ident sa stal základom pre jeho terajšieho nástupcu.

Showreel nového vizuálu (showreel v HD nájdete na webe Markízy)

Ďalšie ukážky vizuálu
markiza koniec vizual 2015

markiza nasleduje vizual 2015

markiza sledujete vizual 2015

Čítať viac...
Nahor