Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Nové projekty

Viete prví: Markíza po Let´s Dance chystá ďalšiu veľkú šou! Sezónu uzavrie svetovou novinkou

Slovenský televízny líder potvrdzuje sezónu s rekordným počtom nových formátov. Tohtoročnú jar zakončí ďalšou výraznou novinkou.

Markíza s uvádzaním televíznych noviniek neskončí netradične ani pred koncom jarnej sezóny.

Kým v minulosti už od mája postupne začínala prepínať na úsporný režim, od začiatku tohto roka Markíza kompletne prekopala stratégiu skladania svojho večerného programu. Ten sa v ani jeden z pracovných večerov nepodobal na štruktúry vysielané niekoľko rokov po sebe.

Za radikálnou zmenou stála klesajúca výkonnosť niekdajších programových pilierov a podpriemerná jesenná sezóna, po ktorej Markíza pristúpila k viacerým prekvapivým krokom. Vôbec najprekvapivejšou zmenou bolo tvrdé zrušenie dlhodobo budovaných komediálnych pondelkov, vysielací deň hneď trikrát zmenila hudobná Chart Show, dvakrát zas Horná Dolná ako aj dramatické lekárske série.

Zároveň Markíza pristúpila k uvádzaniu nebývalého množstva nových projektov.

Dokým ešte vlani sa opierala primárne o programové istoty, uvádzané každoročne, túto jar už stihla nasadiť novú, no ešte neúspešnejšiu verziu Survivora, naopak najsledovanejší jarný program Druhá šanca, dva skôr vlažne sledované rodinno-komediálne seriály Svätý Max a Šťastní vs. Šťastní, pričom v nastupujúcom mimosezónnom období k nim pribudne ďalšia novinka.

Po Let´s Dance ďalšia veľká šou

Markíza túto jar stavila rovno na dve mimoriadne nákladné šou – okrem Survivora po rokoch oprášila celebritný tanečný formát Let´s Dance, na ktorý okrem lákavých mien v zostave súťažiacich napojila mnoho influencerov.

Celebritná šou sa pomaly blíži v nedeľnom prime-time do finále, keď na ňu čakajú posledné dve súťažné kolá s veľkým vyvrcholením siedmej série v nedeľu 8. mája po 20:30.

 


Jarné programy idú do finále: Kedy skončia Svadby, Nemocnica, Svätý Max či Survivor?Čítajte →

Kým Survivor televízii nezabral a skončil po prvých týždňoch vysielania blízko polnoci, Let´s Dance patrí medzi posily jarného programu Markízy. Šou sa spravidla hýbe v komerčnej cieľovke na ratingoch okolo 8,5 – 9 % s podielmi aj blízko 30 %. V celkovom publiku sa šou približuje úrovni 600-tisíc divákov.

Markíza však s veľkou nedeľnou šou neskončí ani po finále Let´s Dance.

Okrem Survivora a Let´s Dance z veľkých formátov Markíza spoločne s Novou pre túto jar ohlásili i realizáciu česko-slovenskej verzie svetovej šou Lego Masters, ktorá sa podľa našich informácií skutočne ešte v tejto sezóne dostane na obrazovky.

Markíza a Nova podľa našich informácií pripravujú uvedenie Lego Masters na konci jari, kedy by ju mohli odvysielať vo forme krátkodobého eventu.

Kedy odštartuje Lego Masters

Televízie by so šou mali počítať na konci sezóny práve na nedeľné večery, kde by sa mohla objaviť po skončení Majstrovstiev sveta v hokeji.

Dá sa očakávať, že Lego Masters na obrazovke Markízy a Novy odštartuje až v priebehu júna, keď hokejový šampionát vrcholí finálovým duelom poslednú nedeľu v mesiaci 29. mája. Večerné zápasy budú tento rok na MS v hokeji štartovať o 19:20.

V prípade naplnenia predpokladov by Lego Masters odštartovalo v nedeľu 5. júna. Markíza a Nova by šou mali vysielať spoločne.

Novinka tak rovno na Let´s Dance v programe nenadviaže. Do začiatku Lego Masters plánuje Markíza nedeľné večery po skončení tanečnej šou vyplniť filmami, urobí tak v priebehu troch májových týždňov, kedy sa už v každý z nich bude v nedeľu vysielať večer hokejový zápas.

Markíza a Nova realizáciu česko-slovenského Lego Masters potvrdili vlani na jeseň.

Ide o britskú šou Lego Masters, ktorej lokálne verzie sa vysielajú po celom svete v Nemecku, Austrálii, Španielsku, Spojených štátoch, Kolumbii, Číne aj na Novom Zélande či v susednom Poľsku. Celkovo dosiaľ vzniklo 16 adaptácií, vrátane federálnej verzie, ktorá vznikla v Holandsku a Belgicku.

V závislosti od verzie šou ponúka rozdielny počet epizód. Kým v niektorých krajinách ide skôr o viactýždenný event, ako by tomu malo byť aj u nás, iné televízie zas formát spracúvajú vo forme dlhodobejšej sezónnej šou.

Markíza začala s náborom súťažiacich do Lego Masters v novembri minulého roka. Do šou hľadala účastníkov bez ohľadu na vek či pohlavie, do programu za mohli zapojiť samostatne jednotlivci aj páry.

 

Čítať viac...

Viac v Nové projekty

Nahor