Exkluzívne
Historická premena Markízy: Nové logo a vizuál dostane už na jeseň! Zmení všetky stanice
Veľká vizuálna obnova Markízy sa má skutočne stať realitou, televízia charakteristické logo mení najradikálnejšie vo svojej histórii. Predstaviť má aj nové jingle.
Na začiatku mája portál Mediaboom.sk informoval o radikálnej pripravovanej zmene u televízneho lídra, ktorá by mohla vyústiť do vizuálnej obmeny všetkých televíznych staníc.
Tie vysielajú v nezmenenej podobe dlhé roky, pričom Markíza v súčasnom grafickom vizuále ťahá aktuálne rekordný ôsmy rok.
Najbližšie k zmene televíznej grafiky mala mať televízna jednotka v čase osláv 25. narodenín minulé leto, kedy sama ohlásila nový staničný vizuál. Nakoniec do vysielania nasadila iba animované jingle v tvare narodeninových balónov.
Tentokrát by sa však už premena Markízy mala stať realitou. Nebude sa pritom týkať iba hlavného kanála.
Nové logá staníc
Všetky pôvodné televízne stanice lídra – Markíza, Doma aj Dajto, majú dostať úplne nové logá, ktoré po prvýkrát spojí rovnaké charakteristické logo Markízy.
To zároveň dostane úplne nové grafické spracovanie, ktoré už televízia ukázala pri novej stanici Markíza Krimi. Práve pri nej využila už nový vizuálny koncept, prostredníctvom ktorého prepojí a zjednotí celé staničné portfólio.
Nové logo aj s použitou farebnou kombináciou
Ide o najradikálnejšiu zmenu loga Markízy odkedy upravila vôbec pôvodné logo televízie ešte zo začiatku vysielania v roku 1996.
Posledne veľkou zmenou prešla začiatkom roka 2015, kedy predstavila kompletnú obnovu svojej staničnej identity. Televízia vtedy zmenila všetko – prácu s logom, ident aj jingle. Túto grafiku využíva aj dnes.
Televízia po novom úplne upustí od elegantného spracovania písmena „m“ a zjednoduší jeho líniu po vzore súčasného trendu v oblasti grafického dizajnu. Už roky je cieľom značiek zjednodušovať ich dizajn a robiť ho čo najviac charakteristický, čistý a univerzálne využiteľný vo všetkých typoch komunikácie.
Diváci si už na nové logo Markízy môžu postupne zvykať práve vďaka novej kriminálkovej stanici, ktorá s ním už na obrazovke aj vo svojej komunikácii pracuje.
Logo Markízy prejde dosiaľ najväčšou zmenou
Rovnakou premenou si prejdú aj stanice Doma a Dajto, ktoré taktiež svoje logá zmenia úplne.
Na Úrade priemyselného vlastníctva si už skôr nechala zaregistrovať grafické ochranné známky, ktoré potvrdzujú nové spracovanie loga Markízy, ako aj snahu zjednotiť všetky stanice pod jednu značku. Na registráciu log upozornil portál Živé.sk.
Doma aj Dajto sa po novom prihlásia ku svojej domácej stanici zakomponovaním jej znaku do vlastného loga. Rovnaký krok urobila iba začiatkom júla konkurenčná Joj, ktorá charakteristický zavináč pridala k logu menšej stanice WAU. Pred dvomi rokmi zavináč vrátila aj do loga menšej JOJ Plus.
Doma a Dajto sa zjednotia s hlavným kanálom
Menšia stanica Doma si prvou zmenou loga a grafiky prešla tri roky po svojom štarte v roku 2012, súčasnú grafiku a logo následne Markíza predstavila v máji 2014.
O tri mesiace skôr sa svojej vôbec prvej a dosiaľ jedinej zásadnej zmeny vizuálu a loga dočkalo aj Dajto, udialo sa tak necelé dva roky po jeho štarte. Túto grafickú identitu využíva doteraz. Zároveň Markíza od roku 2015 nepredstavila ani jednu obmenu niektorej zo svojich staníc.
Na jeseň aj s novými jinglami
Markíza s touto novou podobou lôg svojich staníc, a taktiež farebnou kombináciou pri hlavnej stanici, pracuje už oficiálne priamo vo svojich promo materiáloch pre jeseň 2022.
Je tak zrejmé, že na kompletné uvedenie nového grafického balíčka čakala do začiatku novej televíznej sezóny.
Tá odštartuje na prelome augusta a septembra, kedy televízie začínajú spúšťať svoje hlavné programy jesene.
Na spustenie novej grafiky však bude mať Markíza rovno dve príležitosti. Už tradične na konci prázdnin 31. augusta oslávi svoje narodeniny, ktoré tentokrát pripadli na stredu.
Markíza zároveň na jeseň predstaví aj nové hrané jingle.
Televízia mala už absolvovať nakrúcanie novej sady staničných jinglov so svojimi tvárami, ktoré budú charakterizovať jej vysielanie pre najbližšie mesiace.
Markíza by takouto cestou mohla obnoviť všetky sady jinglov, a to aj tých sezónnych, nasadzovaných v období leta či Vianoc. Televízia dlhodobo recyklovala sériu jinglov nakrútenú ešte v roku 2015, podobne ako RTVS.