Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Ďalší večerný seriál končí pohromou: Markíza napodobnila najväčší letný prepadák!

Premiérovým akvizičným seriálom sa počas tohtoročných prázdnin na hlavných staniciach nedarí. Výbuchom neskončil už iba jediný.

Najsledovanejšie televízie pre tohtoročné prázdniny vytiahli do večerného programu až netradičné množstvo zahraničných seriálov.

Ako sme už skôr informovali, toto leto je vôbec rekordné z pohľadu nákupu u našich českých susedov, keď sa do prime-time na začiatku prázdnin dostali až štyri seriálové premiéry z Česka. Joj ich zároveň v hlavnom vysielacom čase doplnila dvomi novinkami zo Severnej Ameriky.

Neprepadol už iba jediný

Z premiérových zahraničných seriálov na komerčných staniciach dosiaľ tvrdým prepadákom neskočil iba jediný.

Je ním česká komediálna kriminálka Dvojka na zabitie, ktorá si po júlovom štarte v stredajšom prime-time udržuje na Jojke stabilnú výkonnosť.

Kým s prvou časťou dokázala ešte uhrať rating 4,4 %, následne sa spravidla hýbe medzi od 3 do 4 % v komerčnej cieľovke. Podielovo uhráva podiely na trhu na úrovni pod 12 – 14 %. Ide o tohtoročnú priemernú sledovanosť letných večerných programov na Markíze a Joj.

Paradoxne sa Dvojke na zabitie darí lepšie v druhej polovici vysielania. 

Už po štarte padla na úroveň len 3 ratingov a podiely pod 12 %, ostatné dva týždne sa už priblížila späť 4% ratingovej hranici a podielom pod 14 %.

Najväčšie letné prepadáky

Ostatné novinky skončili po pár častiach fiaskom.

Hneď na začiatku leta sa zo štvrtkového hlavného vysielacieho času porúčala kanadská séria Sestričky na Joj po podieloch len 6,5 % v komerčnej cieľovke. Krátko po nej už po dvoch týždňoch vo vysielaní skončila o 20:30 aj pondelková náhrada Hornej Dolnej na Markíze v podobe českej komediálnej série Co ste hasiči a podiele len okolo 8 %.

Oba seriály svojim televíziám zabezpečili ich najhorší letný večerný výkon.

Pred dvomi týždňami zas na Joj prepadla americká letná miniséria Dan Brown: Stratený symbol, ktorá skončila v piatkovom hlavnom vysielacom čase po dvoch týždňoch. Kým pri štarte ešte dokázala uhrať slabý letný priemer televízií, následné dva diely sa prepadli len na podiely okolo 9 a 7 %.

Vo všetkých troch prípadoch televízie zareagovali odsunutím seriálov do druhého večerného pásma a na 20:30 nasadili filmy. V každý večer si polepšili s podielmi okolo 12 – 15 %. Najlepšie sa darí pondelkovým českým komédiám na Markíze, prvý Kameňák ostatný pondelok uhral zatiaľ najlepší podiel na trhu 15,6 %. Kým z pohľadu mimoriadne slabej letnej sledovanosti šlo o nadpriemerný výkon, pre Markízu to bol naďalej podpriemer.

 


Pán profesor sa vracia v novom čase: Veľký prehľad deja, nových postáv aj dátum štartu 4. série!Čítajte →

Ostatné týždne zároveň už ani na priemery Jednotky nestačí štvrtkový český seriál Ochranca.

V celkovom publiku osciluje na podielovej úrovni okolo 8 %, oproti prvým častiam stráca jeden až takmer dva podielové body.

Padol aj pôvodne najsilnejší letný program Markízy

Najnovšie už Markíze prepadol aj štvrtkový seriál Špunti na ceste.

Rodinná séria Českej televízie na obrazovke slovenského lídra odštartovala začiatkom júla dokonca ako najsledovanejší večerný program Markízy v danom týždni s ratingami 4,6 a 4,3 % a podielmi okolo 19 a 20 % v komerčnej cieľovke. Divákov si preniesol ešte aj do prvej časti v druhom týždni, ktorá uhrala rating 4,5 % s podielom cez 16 %.

Ostatné pravidelné večerné letné programy na Markíze ako Chart Show alebo Utajený šéf dosahovali o niečo nižšiu sledovanosť.

Od tretej časti už začali Špunti na ceste strácať divákov.

S ďalším vysielaním postupne klesali a od 4% ratingovej hranice sa ustálili na ratingu okolo 3 % s podielmi v okolí 12 – 13 %. Dosahovali tak podobnú sledovanosť ako stredajšia kriminálka na Joj Dvojka na zabitie.

Tento týždeň už však napodobnili najväčšie prepadáky, po ktorých Markíza aj Joj seriály sťahovali z vysielania.

 


Jesenný boj sa začína: Markíza reaguje na JOJ, presúva štart Pána profesora aj kľúčovej novinky!Čítajte →

Markíza sa uplynulý štvrtok Špunti na ceste prepadli na úroveň jej najväčšieho letného prepadáku so seriálom Co ste hasiči, keď dosiahli rating 2,5 % a podielom iba  8,7 % v komerčnej cieľovke.

Prepadla jej dokonca aj nasledovná populárna komédia Copak je to za vojáka s podielom len 9,7 %.

Uviedla ju pritom po prvýkrát od dlhoročného vysielania na konkurenčnej Joj, ktorá s ňou pravidelne vypĺňala hlavný vysielací čas.

Ukončiť ich mohla tento týždeň

Markíze sa seriál Špunti na ceste hlboko prepadol dva týždne pred jeho ukončením.

Televízia pôvodne český seriál vysielala vo štvrtky v nasadení dvoch častí za večer, na konci júla ho však obmedzila iba na jednu epizódu do týždňa. V druhom pásme ho doplnila českými komédiami, ktorým sa spravidla nedarí.

V prípade, ak by Markíza pokračovala vo vysielaní dvoch častí Špuntov na ceste za večer, dovysielala by ich práve tento týždeň.

Takto Markíze ostávajú do finále ešte dve časti, ktoré má odvysielať najbližšie dva štvrtky v kombinácii s komédiami 10 pravidel jak sbalit holku a Po čem muži touží. Nateraz zmenu programu po seriálovom výbuchu neohlásila.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor