Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Okamžitá stopka nového seriálu na Markíze: Náhrada Hornej Dolnej skončila pohromou!

Len deň po tom, čo večerný program operatívne upravovala Jojka, zasahuje do štruktúry aj Markíza.

Programové zmeny na hlavných slovenských staniciach pokračujú.

Napriek tomu, že tohtoročné leto zaznamenávajú televízie všeobecne mimoriadny odliv divákov od obrazoviek, i tak niektoré programy nenapĺňajú ani minimálne očakávania a zo svojho času sa musia porúčať.

Ešte minulý týždeň hlboký prepad zažili akvizičná kanadská séria Sestričky, ktorá sa na Joj vo štvrtok prepadla na úroveň malých staníc. Jej podiel dosiahol iba 6,5 % v komerčnej cieľovke.

Televízna dvojka zareagovala okamžitou zmenou programu, po ktorej na štvrtky nasadzuje filmy a Sestričky odsúva do neskoršieho pásma. Viac v tomto článku.

 


Prvá letná novinka sa sťahuje z prime-time: JOJ po fiasku mení večerný program!Čítajte →

Ešte prehĺbila trápenie

Len deň po programovej zmene Joj mení svoju štruktúru Markíza.

Tá sa od leta pokúsila posilniť pondelňajší večer, v ktorom sa trápi od skončenia seriálu Druhá šanca.

Práve na pondelok Markíza od konca jari zaradila premiérové časti Hornej Dolnej, ktoré jej však vôbec nezabrali. Televízii prepadávali s podielmi len okolo 12 – 14 % v komerčnej cieľovke.

Miesto nej v pondelok na 20:30 od začiatku júla Markíza nasadila český komediálny seriál Co ste hasiči, ktorý sa uviedol o niečo lepším podielom na trhu okolo 15 %.

 


Otvorená reakcia Vinczeho na ostrú kritiku: Takto sa dostal do Let´s Dance a Na love!Čítajte →

Divákov však vôbec neudržal, keď už s druhým dielom tento pondelok padol na takmer polovičný výkon hlboko podpriemerným podielom na trhu len 8 %.

Markíza tak v tomto roku po čase opäť zažila kedysi ešte nebývalý prepadák v prime-time. V ostatnom čase sa ani takéto výbuchy televíziám nevyhýbajú a pribúdajú s filmami aj pôvodnou tvorbou.

Stávka na istotu

Markíza po tomto výbuchu na nič nečaká a okamžite odsúva seriál Co ste hasiči za 23. hodinu.

Na 20:30 vyťahuje filmy, pričom letné večery vyplní už tradičnou sériou českých komédií Babovřesky a Kameňák.

Zaujímavosťou je, že televízia si práve tieto dve české filmové komediálne série na poslednú chvíľu pošetrila.

Pôvodne s Babovřeskami aj Kameňákmi počítala od júla do piatkového prime-time, v ktorom tieto komédie vysiela v mimosezónnom období pravidelne.

Pred začiatkom leta však Markíza prehodnotila plány a v piatky ponechala zábavnú šou Chart Show.

 


Z plánovanej náhrady Oteckov nič nebude: Markíza končí s dennou šou Na love!Čítajte →

Tá v priebehu tohto roka preputovala televíznym programom Markízy, keď trikrát v krátkom čase zmenila vysielací deň. Nateraz posledný pokus s piatkovým večerom však priniesol Markíze aj podvihnutie podpriemerných výkonov.

Mnohokrát sa však ani Chart Show nedokáže dostať z hlbokých podpriemerov.

Počas leta sa jej zatiaľ vôbec nedarí, v priebehu dvoch piatkov od začiatku prázdnin dosiahla podiely na trhu len cez 12 a 13 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor