Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Ďalšie televízne fiasko v prime-time: JOJ musí okamžite zakročiť! Stratila aj novinka Markízy

Joj vôbec nezabrala letná náhrada Nemocnice, najnovšie sa prepadla na úroveň najväčších prepadákov roka.

Ani počas leta sa televíziám nevyhýbajú neúspechy.

Tohtoročné prázdniny sa nesú v znamení veľkého odlivu divákov od obrazoviek, keď najsledovanejšie programy dosahujú spravidla ratingy na úrovni 4 – 5 % vrátane spravodajstva. To sa začiatkom roka hýbalo na dvojnásobných výkonoch.

Večernému lídrovi na trhu stačí v niektoré dni aj výkon nad 3 %, čo by na jar znamenalo tvrdý neúspech. Na takéto ratingy v januári v prime-time klesol Survivor, ktorý musel v hlavnom čase skončiť.

Padla na úroveň malých staníc

Kým na jar neúspechy zbierala prevažne Markíza, tentokrát svoju konkurenciu napodobnila Joj.

Tej v prime-time nevyšla lacná investícia do kanadského lekárskeho seriálu Sestričky (Nurses), ktoré promovala ako letnú novinku pre divákov jej aktuálne najsledovanejšieho seriálu Nemocnica. Sestričky nasadzovala do ich pravidelného štvrtkového slotu, kde Nemocnicu okamžite vystriedali po uzavretí jarnej série.

Akvizičný seriál však už od prvej časti nezabral.

Hneď pri štarte v polovici júna mal zaznamenať podiel na trhu len pod 11 %, pričom o týždeň neskôr prepadol až pod hranicu 10 %. Okolo nej sa hýbal aj ďalšie týždne.

Aktuálne však Sestričky priniesli Joj jej najhlbší večerný neúspech roka, po ktorom bude musieť zakročiť.

Seriál tento štvrtok spadol podľa našich informácií na úroveň iba malých staníc, keď dva diely po sebe mali uhrať podiel na trhu v komerčnej cieľovke len 6,5 %.

Pre porovnanie, dva dosiaľ najúspešnejšie programy leta na malých staniciach dosiahli výkony v okolí hranice 10 % – minulotýždňový nedeľný animák Ja, zloduch na JOJ Plus uhral podiel 9,3 %, v utorok vysielaná Zelená míľa na rovnakej stanici vystrelila na podiel 11,3 %.

Sestričkám sa takto podarilo v prime-time podliezť aj najväčší jarný prepadák Lego Masters.

Druhý a zároveň posledný diel federálnej česko-slovenskej šou, odvysielaný po 20:30, vybuchol na Markíze podielom na trhu 8,1 %. Ďalšie sezónne fiasko, reality šou Survivor, prepadla s poslednou časťou odvysielanou v hlavnom večernom čase podielom 8,5 %.

Špunti na ceste úspech neudržali

O divákov tento štvrtok neprišla len Joj.

Do podpriemeru v druhý týždeň vysielania klesol český seriál Špunti na ceste, ktorý pritom pri svojom minulotýždňovom štarte priniesol Markíze najlepší večerný výkon celého týždňa.

Seriál si pritom ešte s prvou časťou udržal rating zo štartu, keď uhral 4,5 %. Nasledovný diel však už klesol pod 3 % a stratil divákov. Pred týždňom ich držal vo väčšine až do konca druhého dielu ratingami 4,6 a 4,3 %.

Špunti na ceste zároveň zaznamenali podpriemerné podiely na trhu cez 16 a len vyše 13 %, pred týždňom štartovali Špunti na ceste s dvomi časťami na úrovni okolo 19 a 20 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor