Sledovanosť
Bez servítky prevalcovalo obrazovky, reality šou prepisuje rekordy! Markíza už v podpriemere
Kuchárska reality šou je nečakaným hitom tejto jari, v aktuálnom týždni prekonala už aj svoje rekordné vysielanie spred mesiaca.
Keď sa pred mesiacom denná kuchárska šou Bez servítky dostala do centra pozornosti bulvárnych médií, bez prekvapení jej kontroverzné dianie prilákalo aj rekordný počet divákov.
Šou zo dňa na deň vystrelila od svojich priemerov na historické maximá od návratu na obrazovky.
V poslednom januárovom týždni z pravidelných dovtedajších výkonov v okolí 5,5 ratingu, ktoré dosiahla v pondelok až stredu, narástla do piatku na úroveň až 8,1 % v komerčnej cieľovke. Šlo o piatkové posledné januárové vydanie, kedy Bez servítky prvýkrát pokorilo osempercentnú hranicu ratingu.
Práve tento týždeň znamenal prelom v sledovanosti kuchárskej šou.
Bez servítky od tohto rekordu porástlo priemerne aj v ďalších týždňoch, keď od pôvodnej stabilnej hranice v okolí piatich ratingov sa razom neprepadla pod 6 %. Zároveň však stále viac začala vyskakovať bližšie či nad 7 % a predbiehať konkurenčných Oteckov. Tí dominovali podvečeru od januára 2018 až do januára tohto roka.
Nový rekord Bez servítky
Denná reality šou zažíva aktuálne ďalší rekordný týždeň.
Už v pondelok prekvapivo zaznamenala najlepší nástup do nového týždňa s najvyšším pondelňajším ratingom, kedy vystrelila na výkon 7,3 % s podielom 24,5 %. Doteraz takto vysoko vyskakovala až v priebehu jednotlivých týždňov v kontexte atraktívneho diania v súťaži.
V utorok šou poklesla a dosiahla najvyrovnanejší výkon s Oteckami v tomto týždni, keď oba programy od seba delila jediná desatina ratingu. Bez servítky tesne vyhralo s ratingom 6,7 % a podielom 22,3 %.
V stredu však šou prepísala doterajšie rekordy.
Bez servítky v strede týždňa prevalcovalo podvečer, keď vystrelilo v komerčnej cieľovke na historický rating 8,4 % s podielom až 27,3 %. Ide o najvyšší rating aj podiel na trhu kuchárskej reality šou od návratu na obrazovky v januári 2021.
Kuchárska reality šou sa takto stala dokonca najsledovanejším nespravodajským programom stredy.
O pár tisíc divákov za doterajším rekordom zaostalo Bez servítky v celkovom publiku, v ktorom už každý deň vyše mesiaca pravidelne predbieha Oteckov.
Stredajšie vydanie sledovalo 466-tisíc divákov, rekord Bez servítky drží na úrovni 475-tisíc divákov zo spomínaného konca januára.
Oteckovia už v podpriemere Markízy
Oteckovia s pribúdajúcimi sériami už niekoľko sezón po sebe zaznamenávajú postupný pokles výkonnosti.
V tomto roku popri nárastu popularity Bez servítky sa už prepadávajú na svoje historické minimá, keď spravidla dosahujú ratingovú úroveň okolo 6 % na podieloch nad 20 %. Od svojich najsilnejších čias sa tak prepadli na polovičný výkon.
Tento týždeň dokonca spadli už do podpriemeru Markízy.
Túto stredu dosiahli jeden zo svojich najhorších výkonov mimo vysielania počas sviatkov či v čase mimoriadnych alebo športových udalostí, keď spadli na rating 5,8 % s podielom len 18,8 %.
Aj voči doterajšiemu rekordnému vysielaniu Bez servítky z konca januára nepadli tak hlboko, vtedy uhrali o vyše pol ratingu viac s podielom nad dvadsiatimi percentami.
Najsilnejším dňom Hranice streda, Šťastní s ďalším prepadom
Z večerných programov sa v stredu konkurencii vzďaľuje Hranica.
Kým v pondelok a v piatok ju úspešne tlačí na dno so svojimi seriálmi Markíza, v stredu Hranica dosahuje výkony na úrovni z úvodného týždňa, keď si túto stredu pripísala rating 7,1 % s podielom 19,3 % v komerčnej cieľovke.
Naopak, tretí týždeň po sebe sa Markíze prepadla stredajšia komediálna séria Šťastní vs. Šťastní, ktorá len v priebehu februára stratila približne dva ratingy.
Najnovšie prvýkrát padla pod hranicu šiestich ratingov s výkonom 5,5 % a podielom len 14,8 %. Už o týždeň osemdielna séria dôjde do finále a nahradí ju nová rodinná séria Markízy Svätý Max. Informácie o seriáli nájdete v tomto článku.
V druhom stredajšom pásme boli vedľa seba kvíz Dobre vedieť a Geissenovci, programy sa hýbali na úrovni okolo 13 a 12 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“