Sledovanosť
Milujem Slovensko strháva piatkový večer pre seba, Priznanie vystrelilo na nový rekord!
Piatkový prehustený večer zábavnými programami strháva Jednotka pre seba, po poklesoch sa jej opäť vyšvihlo Priznanie. U mladých vyskočilo na nové maximum.
Nasadenie Hornej Dolnej do piatkového večera prinieslo veľkú konkurenciu zábavných programov, z ktorých víťazne vychádza Jednotka.
Kým Horná Dolná o divákov bojuje s Hranicou, ktorú spolu so sebou sťahuje hlbšie do podpriemeru, stále viac sa seriálom vzďaľuje Milujem Slovensko, ktoré vyhralo piatkový večer dosiaľ najvýraznejšie.
S najnovším dielom porástlo Milujem Slovensko medzitýždenne o takmer rating na výkon 6,8 % s podielom 19,9 % v komerčnej cieľovke. Celkovo si ho pozrelo 456-tisíc divákov s podielom 22,3 % v univerzálnej cieľovke.
V oboch skupinách bolo jasným lídrom na trhu, v tej komerčnej bola Markíza s Hornou Dolnou trojkou na trhu pri ratingu len 4,7 % s podielom 13,8 %, Hranica atakovala 5 percent s podielom 14,2 %. Hornú Dolnú pritom dramaticky prešprintovala jej nedeľná repríza, viac v tomto článku.
Výrazne sa uplynulý týždeň darilo celému víkendu Jednotky.
Sledovanosť Milujem Slovensko v celkovom publiku doťahovali sobotné Záhady tela, ktoré priemerne sledovalo 444-tisíc divákov s podielom 22,4 %. Nelákajú až tak mladšiu cieľovku, kde uhrali rating 5,5 %.
V nej sa do vedenia dostal film Harry Potter a Dary smrti 1 s ratingom 6,5 %, Joj nevyšla premiéra Ad Astra s takmer piatimi ratingami.
Sobotnú sledovanosť absolútne počas dňa prevalcoval víťazný hokejový zápas Slovenska o bronz na zimnej olympiáde, ktorý sa stal najsledovanejším programom roka. Viac v tomto článku.
V nedeľu sa zas jasným víťazom večera stalo seriálové Priznanie.
Pôvodnému seriálu RTVS sa so 7. časťou dokonca podarilo vyskočiť na rekord v komerčnej cieľovke s výkonom 7,1 % pri podiele 17,6 %.
Blízko rekordu bolo aj v celkovom publiku s priemerne 522-tisíc divákmi pri podiele 22,4 %. Medzitýždenne seriál výraznejšie porástol, keď mu pribudlo tridsaťtisíc divákov. Dosiaľ najsledovanejšie bolo Priznanie v tretej časti, ktorú sledovalo 528-tisíc divákov.
Po Milujem Slovensko aj Priznanie bolo večerným lídrom v oboch hlavných cieľovkách, repríza vlaňajšieho veľkonočného hitu Aquaman na Markíze uhrala rating 5,9 % s podielom 19,4 %, Joj zas s komédiou Fakjú, pán profesor 2 šla na rating 4,9 % pri podiele 14,7 %.
Nedeľa bola zároveň posledným dňom ZOH v Pekingu, sledovanosť hokejového finále aj záverečného ceremoniálu nájdete v tomto článku.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“