Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Ďalší šok pre Markízu, Sestričky pri štarte zažili prepadák! Úradoval futbal, stlačená aj Nemocnica

Po najhoršom štarte Superstar pri jubilejnej desiatej sérii sa ešte hlbšie pri nástupe novej série prepadli Sestričky.

V utorok sa proti sebe po prvýkrát postavili dva obdobne zamerané seriály.

Kým Joj pokračovala so svojou Nemocnicou, ktorou kopíruje vysielanie na jar ukončeného Nového života, Markíza zas tento týždeň do pôvodného okna vrátila tradičný jesenný seriál Sestričky, vďaka čomu sa oba projekty premiérovo stretli vo vzájomnej konkurencii.

Zo súboja však nakoniec ani jeden zo seriálov neodišiel spokojný, keď utorňajšiemu večeru zaúradoval futbal.

Práve víťazný duel Slovenska proti Cypru v kvalifikácii na futbalové MS 2022 sa stal trhovým lídrom v komerčnej cieľovke, kde dosiahol v priebehu večera s polčasmi ratingy 6,4 % a 5,9 % s podielmi 18,9 a 20,7 %.

Oba seriály z nemocničného prostredia tak padli pod túto úroveň.

Večer na priemere ustála Joj, ktorá so zdvojenou Nemocnicou uhrala ratingy 5,9 a 5,3 % s podielmi 17,3 a 17,8 %. Seriál takto oproti prvým dvom týždňom vysielania klesol v konkurencii futbalu a Sestričiek výrazne o 2 – 3 ratingy, keď pravidelne dosahoval vyše osem ratingov.

Utorňajší prime-time však skončil prepadákom pre Markízu, ktorej Sestričky odštartovali len na ratingu 4,8 % s podpriemerným podielom 14,3 %.

Vlani tretiu sériu odštartovali na ratingu 8,2 % s podielom 20,3 %, v roku 2019 v konkurencii Česko Slovensko má talent uviedli druhú sériu ratingom 8,3 % a podielom 24,2 %.

Sestričky boli v oboch cieľovkách trojkou na trhu ako aj nasledovná Farma, ktorá šla v komerčnej cieľovke pod podielových 14 %.

V celkovom publiku večer viedla Nemocnica so 414-tisíc divákmi a oproti minulým častiam klesol o pätinu, futbal sledovalo celkovo 376 a 342-tisíc divákov. Sestričky sa uviedli len s 259-tisíc divákmi, v minulých sériách uhrávali aj dvojnásobok.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor