Sledovanosť
Očkovacia lotéria ďalej valcuje, RTVS ju oslavuje napriek škandálom! Farma divákov udržala aj v sobotu
Farmárskej reality šou presun na soboty neuškodil, týždeň opäť ovládla nedeľná lotéria.
Hlavný program očkovacej lotérie ostáva televíznym hitom.
Nedeľný prenos Byť zdravý je výhra štvrtý týždeň po sebe nielen udržal čísla, ale aj narástol, keď si ho najnovšie pozrelo 809-tisíc divákov s podielom 35,6 %. Aj pri rozbehnutí novej sezóny tak potvrdzuje, že bude suverénom jesene, na ktorý nedosiahnu ani komerčné programy.
Lotéria o niečo klesla v komerčnej cieľovke, kde medzitýždenne klesla o približne rating. Dosiahla i tak suverénny výkon 12,8 % s podielom 32,4 %.
Aj keď je sledovanosť prenosu nespochybniteľná, program divákov len sťažka láka k obrazovkám čisto pre svoj obsah či kvalitu.
RTVS každý týždeň sledovanosť očkovacej lotérie oslavuje veľkými titulkami o rekordných úspechoch a kraľovaní rebríčkov sledovanosti, nejde pritom ani o jej autorský námet a samotný program sprevádzajú zlyhania.
O kampaň sa lotérii postaral štát a o pozornosť divákov komerčný nápad, keď sa ku státisícovej výhre dá dostať pod podmienkou sledovania programu, nakoniec sa už lotéria nehlási ani k pôvodnej myšlienke zdvihnutia zaočkovanosti obyvateľstva napriek vyše 20 miliónovej investícii. Sporná je tak aj jej spoločenská hodnota.
V sobotu bola večerným lídrom Markíza a s duelom na Farme. Reality šou, na rozdiel od piatkovej Superstar, neublížila náhla zmena vysielacieho dňa a s vyraďovacím dielom Farma bez problémov uhrala to, čo v predošlých sériách, ratingom 6,7 % a podielom 21,2 %. V komerčnej cieľovke bola reality šou najsledovanejším nespravodajským programom soboty, celkovo ju sledovalo 380-tisíc divákov.
Farma sa presadila aj vo futbalovej konkurencii kvalifikačného zápasu Slovenska proti Chorvátsku o postup na MS 2022. Zápas si priemerne pozrelo 389-tisíc divákov. V celkovom publiku bol najsledovanejším nespravodajským programom dňa.
Na obrazovky sa v nedeľu vrátili diskusné relácie, najsledovanejšou bolo O 5 minút 12 s celkovo 338-tisíc divákmi a podielom 32,4 %, na ktoré priamo nadviazalo Na telo s podobným výkonom s celkovo 336-tisíc divákmi a podielom 29,7 % v univerzálnej cieľovke. V tej komerčnej Na telo podliezlo 23 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“