Sledovanosť
Absolútny fenomén: Preteky Vlhovej v Jasnej prevalcovali všetky hlavné televízne programy!
Sobotný slalom dokonca doťahoval 50% podiel na trhu.
Petra Vlhová je absolútnym fenoménom ako vo svete tak doma na Slovensku. Po piatich rokoch sa preteky Svetového pohára v lyžovaní vrátili do Jasnej, pričom na vlastnej pôde Vlhovej snaženie o domáci triumf prilákal k obrazovkám rekordný počet divákov.
Vlhovej boje o zlato pritom ako v sobotu tak v nedeľu dosahovali rekordy televíznej sledovanosti.
Sobotný slalom sa totiž so svojím druhým kolom stal absolútne najsledovanejším programom dňa, a to ako v komerčnej cieľovke tak v celkovom počte divákov.
Slalomové striebro z Jasnej vystrelilo Dvojku po poludní na rating až 10,4 % v komerčnej cieľovke (12-54 rokov), čo v tomto skorom čase znamenalo suverénne rekordný podiel na trhu 46,2 %. Podobné podiely už dokážu dosahovať len prenosy Slovenska na MS v hokeji.
V celkovom publiku pretek sledovalo až 590-tisíc divákov, čím prekonal aj sledovanosť večerných hlavných spravodajstiev. Aj v tejto univerzálnej cieľovke (12+) podiel vyskočil na rovnako vysoké hodnoty so 46,3 %.
V nedeľu sa Petra Vlhová postavila na štart obrovského slalomu, pričom jej vytúžené zlaté počínanie v domácej Jasnej ešte prepísalo viaceré hodnoty sledovanosti.
V komerčnej cieľovke nedeľný pretek ešte vylepšil rating, ktorý sa dostal na úroveň 11 %, podiel pri väčšom počte divákov pri obrazovke v nedeľu po poludní dosiahol úroveň 34,6 %.
Vlhovej zisk domáceho zlata sa však stal absolútne najsledovanejším nespravodajským programom týždňa, keď druhé kolo obrovského slalomu sledovalo priemerne celkovo 619-tisíc divákov. Pretek tak predbehol aj všetky najsledovanejšie večerné programy týždňa ako Pán profesor alebo Tvoja tvár znie povedome.
Vlhovej sa tak v nedeľu podarilo v oboch cieľovkách porazit večerný očakávaný štart šiestej série ťažiskovej šou Markízy Tvoja tvár znie povedome. Viac o sledovanosti ďalších programov týždňa nájdete v tomto článku.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“