Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: IG Petra Vlhova, Agence Zoom

Sledovanosť

Absolútny fenomén: Preteky Vlhovej v Jasnej prevalcovali všetky hlavné televízne programy!

Sobotný slalom dokonca doťahoval 50% podiel na trhu. 

Petra Vlhová je absolútnym fenoménom ako vo svete tak doma na Slovensku. Po piatich rokoch sa preteky Svetového pohára v lyžovaní vrátili do Jasnej, pričom na vlastnej pôde Vlhovej snaženie o domáci triumf prilákal k obrazovkám rekordný počet divákov.

Vlhovej boje o zlato pritom ako v sobotu tak v nedeľu dosahovali rekordy televíznej sledovanosti.

Sobotný slalom sa totiž so svojím druhým kolom stal absolútne najsledovanejším programom dňa, a to ako v komerčnej cieľovke tak v celkovom počte divákov.

Slalomové striebro z Jasnej vystrelilo Dvojku po poludní na rating až 10,4 % v komerčnej cieľovke (12-54 rokov), čo v tomto skorom čase znamenalo suverénne rekordný podiel na trhu 46,2 %. Podobné podiely už dokážu dosahovať len prenosy Slovenska na MS v hokeji.

V celkovom publiku pretek sledovalo až 590-tisíc divákov, čím prekonal aj sledovanosť večerných hlavných spravodajstiev. Aj v tejto univerzálnej cieľovke (12+) podiel vyskočil na rovnako vysoké hodnoty so 46,3 %.

V nedeľu sa Petra Vlhová postavila na štart obrovského slalomu, pričom jej vytúžené zlaté počínanie v domácej Jasnej ešte prepísalo viaceré hodnoty sledovanosti.

V komerčnej cieľovke nedeľný pretek ešte vylepšil rating, ktorý sa dostal na úroveň 11 %, podiel pri väčšom počte divákov pri obrazovke v nedeľu po poludní dosiahol úroveň 34,6 %.

Vlhovej zisk domáceho zlata sa však stal absolútne najsledovanejším nespravodajským programom týždňa, keď druhé kolo obrovského slalomu sledovalo priemerne celkovo 619-tisíc divákov. Pretek tak predbehol aj všetky najsledovanejšie večerné programy týždňa ako Pán profesor alebo Tvoja tvár znie povedome.

 


Ťažisková šou Markízy pri štarte zabrala, Tvoja tvár medzi sériami rástla! Pomáhala si brejkamiČítajte →

Vlhovej sa tak v nedeľu podarilo v oboch cieľovkách porazit večerný očakávaný štart šiestej série ťažiskovej šou Markízy Tvoja tvár znie povedome. Viac o sledovanosti ďalších programov týždňa nájdete v tomto článku.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor