Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: Markíza

Pikošky

Prekvapený evergreen Markízy: Horná Dolná vystrelila, dotiahla čísla z roku 2017!

Červené pásky rozbehli po roku svoje vysielanie po druhýkrát, Markíza napriek repríze úvodnej časti viedla.

Markíze sa po rokoch začína prebúdzať Horná Dolná.

Po dlhých sezónach poklesov, keď proti nej ešte kedysi v pondelkovom prime-time najprv recept začalo nachádzať Inkognito v celkovom počte divákov a neskôr aj v komerčnej cieľovke, sa seriál presunul od roku 2018 na štvrtkové večery. V ostatnom období sa tam usadil k priemerom celkovo s okolo 350-tisíc divákmi a ratingovo v komerčnej cieľovke v okolí 7 – 8 %, prípadne nad.

To potvrdil seriál aj vlani, kedy sa po marcovej covidovej stopke vysielal v premiérach prakticky iba na jeseň. Už vlani však ale prekvapil výkonmi v jarných reprízach, kedy sa od mája dokázal dostať prakticky aj na čísla premiérových dielov, zároveň na jeseň popri priemerných výkonoch zaujal aj skokmi k 9 % či dokonca maximom 9,9 %, ktoré navyše zaznamenal uprostred série.

Markíza túto jar odštartovala už 12. sériu komediálneho seriálu, ktorý sa razom dotiahol na najúspešnejšie programy televízie.

Horná Dolná tento štvrtok štartovala novú sériu pri sile, keď zaznamenala jeden z najlepších výkonov ostatných rokov s ratingom až 10,6 % pri podieli 26,7 %. Výrazne posilnila aj v celkovom publiku, keď ju sledovalo až 443-tisíc divákov.

Pre porovnanie, seriály ako Pán profesor, Sestričky alebo posledne Najhorší týždeň môjho života dosiahli s poslednými sériami priemerný rating okolo 9 % v komerčnej cieľovke.

Pre Hornú Dolnú by v prípade potvrdenia takejto sily znamenali podobné výkony návrat k číslam ešte z roku 2017, kedy sa dokázala hýbať okolo ratingovej desiatky a celkovo pravidelne nad 400-tisícovým publikom. V ďalších sezónach sa začala týmto métam vzďaľovať.

Markíze vyšiel aj utorňajší návrat seriálu Červené pásky, ktorý vlani pri prepuknutí koronakrízy v marci bezprecedentne po dvoch častiach stiahla z obrazovky. Nasadila ho opäť po roku, pričom začína od samého začiatku a v prvé dva utorky vysiela reprízy.

Zopakovanie úvodnej časti Červených pások po roku prinieslo seriálu uspokojivé čísla, keď dosiahol rating 6,8 % s podielom 18,7 %. Vlani táto istá časť v premiére dosiahla rating 7,8 %, druhý diel stúpol na 9,1 %.

Markíza o niečo stúpla v stredajšom prime-time s Chart Show, ktorá sa jej mala prehupnúť cez 7 ratingov. Tento rok sa tak hýbe pravidelne okolo sedmičky.

Joj v každý z dní zatiaľ nachádza priemery blízko 5 ratingov, platí to či už o seriáli Nový život alebo stredajšej repríze Trhliny. Odolať sa jej vo štvrtok podarilo tlaku verejnoprávnej RTVS, ktorá proti jej debate Na hrane nasadila vynovenú podobu diskusie Silná zostava s Veronikou Ostrihoňovou a komičkou Simonou Salátovou. S prvým vydaním však prepadla.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...

Viac v Pikošky

Nahor