Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: Markíza

Sledovanosť

Markíza odštartovala sezónu valcom, Pán profesor prepísal rekordy! Susedov vyššie nepotiahol

Vlaňajšia najúspešnejšia televízna novinka sa na obrazovky s druhou sériou vrátila tam, kde ukončila prvú. Pondelkový večer prevalcovala.

Markíza od prvého marcového týždňa rozbieha svoj programový valec, keď prakticky kompletne vymení svoju doterajšiu štruktúru a vytiahne naraz všetky svoje jarné ťaháky.

Televízny líder hneď v prvý deň nového mesiaca potvrdil očakávaný valec.

Na pondelky Markíza nasadila druhú sériu seriálu Pán profesor, ktorý sa stal vlani vôbec najsilnejšou novinkou roka. So štartom druhej série sa pritom dokázal dostať ešte aj nad rekordy tej predošlej, ktoré zaznamenal vo finále prvej série.

Pán profesor trhol nový najvyšší rating 12,7 %, rovnako zaznamenal dosiaľ najvyšší podiel na trhu 32,4 %. V celkovom publiku seriál zaznamenal svoj tretí najlepší výkon s 523-tisíc divákmi.

Markíza sa zároveň pokúsi zabetónovať celý pondelňajší večer, keď k Pánovi profesorovi zaradila do dvojičky rovno aj Susedov.

Ich stabilná pozícia o 20:30 sa začala otriasať vlani, keď slabo na jar rozbehli novú sériu, s jesenným návratom však dokázali porásť.

Ani výstrel Pána profesora však Susedov teraz nedokázal dostať bližšie k ich niekdajším výkonom v novodobej ére.

Po prvýkrát vysielaní po 21:30 dosiahli Susedia rating 7,5 % s podielom 23,5 %. Sledovanosťou sa tak zaradili k úrovni, akú kedysi v tomto slote dosahoval komediálny seriál Kuchyňa. Celkovo si Susedov pozrelo 323-tisíc divákov.

Markíza však v oboch časoch suverénne viedla trhu. Inkognito sa prepadlo k číslam, aké dosahovalo v roku 2016, kedy zas ešte na Markíze valcovala Horná Dolná. Ratingovo malo ísť nad 5 %, zatlačené bolo aj v celkovom publiku, kde padlo na svoj podpriemer s 389-tisíc divákmi.

V poklese z minulého týždňa ostávajú podvečerní Oteckovia, ktorí sa naďalej držia pod hranicou 8 ratingov, podielovo sa už častejšie hýbu v okolí 25 %. Celkovo opäť podliezli hranicu 400-tisíc divákov. Bez servítky dosiahlo svoj priemer s podielom 15 %.

Celkovo sa najsledovanejším programom dňa stali Televízne noviny, sledovalo ich spolu 626-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke nenašiel premožiteľa Pán profesor, ktorý svojim výkonom môže ašpirovať aj na víťazstvo v celom týždni.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor