Sledovanosť
Šťastní po prepade porástli, Hranica najsilnejšia od úvodného týždňa! Bez servítky naháňa Oteckov
Bez silnej konkurencie RTVS sa stredajšie seriály nadýchli, po zhodnom výkone z minulej stredy tentoraz rovnako posilnili. Bez servítky zažíva svoje najlepšie obdobie, opäť dotiahlo Oteckov.
Na svoje najslabšie výkony padli minulý týždeň stredajšie seriály Šťastní vs. Šťastní a Hranica.
Úspešne ich zatlačila verejnoprávna televízia s vydarenou televíznou premiérou slovenského filmu Správa, ktorý vystrelil Jednotku na úroveň komerčných staníc s ratingom 5,8 %, kým oba seriál zhodne klesli na úroveň 6 ratingov v komerčnej cieľovke.
Veľký prepad zaznamenal najmä komediálny seriál Markízy Šťastní vs. Šťastní, ktorý sa s prvými dvomi časťami ešte držal nad hranicou 8 ratingov. S tretím dielom tak stratil viac ako štvrtinu divákov.
Návrat stratených divákov
Tento týždeň už Jednotka tak silnú konkurenciu nepriniesla, keď sa vrátila ku klasickej stredajšej sérii francúzskych kriminálok Vraždy v…, ktoré dosahujú úspech skôr u starších divákov.
So štvrtou časťou sa Šťastní vs. Šťastní bez mimoriadnej konkurencie opäť ťahali k ratingovej osmičke, aj keď na ňu po prepade nedosiahli ratingom 7,6 % a podielom 19,6 %.
Celkovo si ich pozrelo 333-tisíc divákov, potvrdili tak vzdialenie sa 400-tisícovej hranici z prvých dvoch častí.
Diváci sa rovnako vrátili k dennej sérii Joj Hranica, ktorý posilnil podobne ako konkurenčná séria Markízy
Seriál stúpol na rating 7,5 % s podielom 20 %, čo pre Hranicu znamenalo najlepší stredajší výkon a dokonca najvyšší rating od úvodného týždňa, po ktorom sa najvyššie hýbal pod hranicou sedem a pol ratingov.
Celkovo si Hranicu tentoraz pozrelo 418-tisíc divákov, drží sa tak naďalej v okolí štyristotisícovej úrovne.
Bez servítky potvrdzuje najsilnejšie obdobie
Po rokoch najsilnejšie obdobie zažíva Joj v podvečernom vysielaní, kde po minulotýždňových rekordoch potvrdzuje nárast denná kuchárska šou Bez servítky.
Tá sa v stredu opäť dotiahla na denný seriál Oteckovia, od ktorého ju delili len tri desatiny ratingu s výkonom 6,1 % pri podiele 21 %. Oteckovia oproti silnému utorku, kedy boli po správach suverénne najsilnejším programom Markízy, stratili takmer jeden a pol ratingu.
V celkovom publiku ho Bez servítky po druhý raz v tomto týždni predbehlo s priemerne 397-tisíc divákmi, Oteckov sledovalo 368-tisíc divákov.
Markíza sa pre zmenu po sérii vyrovnaných výkonov a víťazstiev spravodajstva Joj dostala do čela s Televíznymi novinami, ktoré si v strede týždňa pozrelo celkovo 538-tisíc divákov, Noviny Joj ich mali 524-tisíc.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“