Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Silvester 2023: Markíza zlomila prekliatie, koniec roka prevalcovala! Hitom večera Simona

Markíze sa vyplatilo po dlhých rokoch zainvestovať do silvestrovského programu aj staviť na žáner, ktorý zažiaril počas minuloročných Silvestrov. Jojka prekvapivo porástla so zostrihovým Inkognitom, najmenej divákov nečakane prilákalo Milujem Slovensko.

Dlhých deväť rokov trvalo, kým silvestrovský večer ovládla najsledovanejšia televízia na trhu.

Markíza naposledy dominovala Silvestru ešte v roku 2014, kedy svoj absolútny rekord dosiahla skeč šou Kredenc a bodovala aj špeciálna Chart Show. Následne si už koniec roka postupne podmanili RTVS s Jojkou. Markíza sa totiž rozhodla šetriť a na silvestrovský program nemíňať peniaze. Miesto premiérových šou stavila na reprízy, s ktorými zaznamenala aj historické prepadáky.

Plnohodnotný premiérový silvestrovský program televízna jednotka neponúkla takmer dekádu.

Po viacerých výbuchoch pristúpila ku kompromisu a koncoročný program začala stavať na celovečerných zostrihoch z Chart Show, Superstar, Tvoja tvár znie povedome či Let´s Dance. Doplnila ich premiérovými vsuvkami s tvárami týchto šou a moderátorkou Adelou Vinczeovou. Najmä posledný pokus z roku 2022 však skončil katastrofou na obrazovke aj v sledovanosti.

Rekordy, naopak, v lukratívnom období, pred rozbehnutím prvých kľúčových programov nového roka, dopriala konkurenčnej Jojke, ktorá lámala historické maximá. Podobne na tom bola aj RTVS.

Pred rokom 2024 však zavelila Markíza do útoku.

Ako sme ešte v novembri konštatovali, po rokoch trápenia sa rozhodla na Silvestra valcovať a stavila ako na premiérový špeciál šou Možné je všetko, ktorá je svojimi scénkami a úlohami ako stvorená pre silvestrovský večer, tak na celovečerný stand-up komičky Simony Salátovej.

V prípade jeho nasadenia sa Markíza mohla inšpirovať rekordnou úspešnosťou jej stand-upov v minuloročných silvestrovských vydaniach talkshow Neskoro večer, ktoré bolo dva roky po sebe najsledovanejším programom Silvestra. Vystúpenia Salátovej následne na internete dosahovali miliónové zhliadnutia.

Večeru kraľovala Simona: Donaha!

S oboma šou sa Markíza trafila do čierneho.

Paradoxne najviac zabodovala práve s hodinovou „one woman show“ Simony Salátovej, ktorú nakrútila ešte v roku 2022 a dnes ju už nestála ani cent.

Primárne ju navyše vyrábala pre platenú videoplatformu Voyo.

Jej vytiahnutím rovno do najsledovanejšieho času na 20:30 si vôbec po prvýkrát otestovala nasadenie pôvodne internetového formátu do televízneho vysielania.

Bolo to prvý raz, čo sa stand-up ako samostatný program objavil na slovenskej obrazovke v hlavnom vysielacom čase a navyše ako nosný koncoročný program.

Ťah Markíze vyšiel na výbornú.

Šou Simona: Donaha! sa mala stať najsledovanejším programom dňa, keď mala v televíznej premiére vystreliť na rating 12,8 % s podielom na trhu 31,8 % v obchodnej cieľovke.

Najsledovanejším programom Silvestra sa mala stať aj v univerzálnej cieľovke, kde ju malo priemerne sledovať celkovo 633-tisíc divákov.

Simona Salátová tak potvrdila, že patrí medzi silné divácke magnety.

Komička, ktorá sa zviditeľnila v roku 2016 účinkovaním v šou Česko Slovensko má talent, je pravidelným hosťom zábavných programov, pričom jej stand-upy patria dlhoročne k najvyhľadávanejším. Napriek tomu, že na sociálnych sieťach sa smerom k nej neraz objavuje tvrdá kritika, so svojou vlastnou šou dokázala ovládnuť celý televízny Silvester.

Markíze sa rekordne darilo aj v druhej časti večera.

Silvestrovská epizóda Možné je všetko bola absolútne najúspešnejšou v celej prvej sérii šou, keď mala v obchodnej cieľovke zabodovať ratingom 12,5 % a podielom na trhu 30,6 %. Na jeseň sa pohybovala najčastejšie medzi 6 a 7 ratingami.

Priemerne malo koncoročný diel sledovať celkovo 526-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Zdroj: Markíza

Neskoro večer trojkou večera

RTVS ponúkla rovnaké zloženie silvestrovského programu ako pred rokom.

Otvorila ho ako prvá už o 20:00 špeciálnymi Záhadami tela, ktoré si malo pozrieť priemerne 394-tisíc divákov s podielom na trhu pod 18 % v univerzálnej cieľovke. Udržali si tak divákov spred roka.

V obchodnej skupine, ktorá je pre RTVS nepodstatná, sa mali hýbať na približne 6 ratingoch s podielom na trhu pod 16 %.

Najväčší medziročný pokles spomedzi všetkých silvestrovských programov zaznamenalo Milujem Slovensko.

Netradične na konci roka odštartovalo novú 14. sériu, ani nové štúdio a polročná prestávka vo vysielaní však divákov nepritiahli. Silvestrovský diel si malo tentokrát pozrieť priemerne 381-tisíc divákov, kým vlani ich malo 446-tisíc.

Milujem Slovensko malo navyše najmenej divákov zo všetkých večerných programov trojice najsledovanejších staníc.

Voči valcujúcej Markíze už nedokázalo postavenie najsledovanejšieho silvestrovského programu do tretice obhájiť Neskoro večer.

Medziročne mu pritom pribudlo 10-tisíc divákov, tento rok si talkshow Petra Marcina malo pozrieť priemerne 481-tisíc divákov s podielom na trhu 22,5 % v univerzálnej cieľovke. Stala sa tretím najsledovanejším programom večera.

V obchodnej cieľovke oproti vlaňajšku v konkurencii Možné je všetko kleslo Neskoro večer o vyše rating na 7,6 % s podielom na trhu 19,5 %.

Zdroj: RTVS

Jojke porástlo Inkognito

Joj svoj večer zložila z tradičnej koncoročnej zábavy a ľudovej novinky.

O 20:40 klasicky odvysielala Silvestrovské Inkognito, ktoré však vôbec po prvý raz namiesto nového dielu ponúklo zostrih z minuloročných vydaní.

Jojke napriek tomu medziročne rástlo, keď malo Inkognito na konci roka stúpnuť o takmer pol ratingu a uhrať výkon 7,2 % s podielom na trhu 17,4 % v obchodnej cieľovke.

Oproti minulému roku mu k tomu celkovo malo pribudnúť viac ako 30-tisíc divákov, keď ich tohtoročný zostrihový silvestrovský diel mal mať až 442-tisíc. V čase vysielania tak bolo Inkognito dvojkou na trhu v oboch cieľovkách.

V druhej časti večera si Joj netradične na Silvestra otestovala nový formát.

Jej koncoročnou premiérou bol špeciál zábavnej šou Vtip za stovku, ktorý už pred rokmi vysielala česká televízia Barrandov. Jojka tento rok nakrútila pilotný diel vo vlastnej verzii, v ktorej sa moderátormi stali Filip Tůma a Ondrej Kandráč. K šou sa pripojil vo forme scénky s hosťami programu komik Fero Joke.

Vtip za stovku sa mal na Joj uviesť priemerne ratingom 6 % s podielom na trhu takmer 16 % v obchodnej cieľovke. V nej zaostal aj za Milujem Slovensko. Celkovo ho už predbehlo, keď si ho malo priemerne pozrieť necelých 400-tisíc divákov v univerzálnej skupine.

Zdroj: TV JOJ

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

 

Čítať viac...
Nahor