Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Exkluzívne

Silvester 2023: Markíza chce po rokoch valcovať! V prime-time vytiahne hneď dva špeciály

Televízny líder potvrdil exkluzívne informácie Mediaboom.sk, s jednou šou však celý večer neobsadí. Poznáme koncoročné plány najsledovanejších televízií.

Podoba najzábavnejšieho televízneho večera sa začína črtať.

Televízie na posledný deň roka pripravujú pre divákov vôbec najviac zábavných špeciálov, ktoré v uplynulých desaťročiach úplne nahradili niekdajšie populárne veľké televízne Silvestre.

Legendárnymi boli na obrazovke federálnej štátnej televízie, na Slovensku ich neskôr vo vlastnej podobe oživila Markíza, ktorá ich vysielala do prelomu milénií. Dnes sú už podobné programy minulosťou a divákom sa pripomínajú iba v reprízach.

Najviac špeciálov na RTVS

Aj tohtoročný Silvester bude patriť špeciálnym vydaniam pravidelných televíznych šou.

Šnúru vôbec najväčšieho počtu silvestrovských špeciálov bude naďalej ťahať RTVS, ktorá plánuje zopakovať minuloročnú vydarenú trojičku.

Silvestrovský večer 2023 by na Jednotke mali otvoriť Záhady tela, ktoré sa vlani v koncoročnom programe objavili vôbec po prvý raz v histórii. RTVS ich pritom vysiela už od roku 2017 a na jej obrazovke patria k najúspešnejším zábavným šou.

Aj tento rok by mali Záhady tela štartovať už krátko po 20. hodine.

RTVS v posledných rokoch na Silvestra vysúva začiatok večerného programu a začína ho ešte v čase vysielania spravodajských relácií na Markíze a Joj. Netradičný čas spôsobuje, že k jej zábave prichádzajú diváci až neskôr.

Bolo tomu tak aj minulý rok so Záhadami tela, ktoré si diváci nachádzali postupne. Najviac ich pribudlo po 20:30.

RTVS by zároveň ani tento rok nemala vynechať silvestrovské Milujem Slovensko.

Na konci roka ho vysiela stabilne už od roku 2014. Urobiť tak chce aj tentokrát, kedy historicky po prvý raz Milujem Slovensko nevysiela v jesennej vysielacej sezóne.

Verejnoprávna televízia v uplynulých dvoch rokoch odvysielala najsledovanejší program silvestrovského večera.

Podarilo sa jej to až s treťou zábavnou šou v poradí Neskoro večer, ktorá nebude chýbať ani v posledný deň roka 2023. Divákov už tradične prevedie poslednou hodinou starého roka a vysielať sa bude do polnoci.

Svoju koncoročnú istotu vytiahne aj Joj, ktorá by mala o 20:40 odvysielať klasické Silvestrovské Inkognito.

V jej hlavnom vysielacom čase sa na záver roka objavuje bez prestávky už od roku 2017.

Inkognito plánuje televízna dvojka v druhej polovici večera opäť doplniť ľudovou zábavou, nateraz nepotvrdila, či odvysiela už tradičnú zábavnú šou Všetko, čo mám rád. Niekoľko rokov z nej ponúkala zostrihy, vlani vyrobila premiérový diel.

Markíza ide po rokoch do útoku

Iniciatívu na Silvestra preberá po dlhom čase Markíza.

Televízny líder niekoľko rokov nepovažoval investície do silvestrovského programu za dôležité a okresal ich na minimum.

Od roku 2014 staval koniec roka na neraz zostrihovej Chart Show v kombinácii s Kredencom, v rokoch 2017 až 2019 dokonca úplne rezignoval a zavelil k radikálnemu šetreniu zaradením obohraných reprízových komédií Babovřesky či Kameňák.

Po ich tvrdom prepadáku pristúpila Markíza ku kompromisu – koncoročný program postavila na celovečerných zostrihoch z Chart Show, Superstar, Tvoja tvár znie povedome či Let´s Dance. Doplnila ich premiérovými vsuvkami s tvárami týchto šou a moderátorkou Adelou Vinczeovou.

Plnohodnotný premiérový silvestrovský program neponúkla takmer dekádu.

Rekordy, naopak, v lukratívnom období pred rozbehnutím prvých kľúčových programov nového roka, dopriala konkurenčnej Jojke, ktorá lámala historické maximá. Podobne na tom bola aj RTVS.

Markíza po rokoch prehodnotila prístup k silvestrovskému programu a chystá sa zabodovať rovno s dvomi večernými špeciálmi.

Televízia uplynulý víkend potvrdila exkluzívne informácie portálu Mediaboom.sk a na Silvestra vytiahne špeciálnu epizódu šou Možné je všetko.

Na rozdiel od prvých správ však nepripravila celovečerné vydanie – na rad podľa našich informácií príde až o 22. hodine. Na Markíze tak vyplní iba druhú polovicu silvestrovského večera, prehupne sa s ním taktiež cez polnoc spoločne s novoročným prípitkom.

Do hlavného času na 20:30 totižto chystá netradičný program.

Silvestrovský večer Markízy podľa našich informácií otvorí veľká stand-up šou Simony Salátovej Donaha!, ktorá bola jednou z najvýraznejších noviniek vyrobenou pre platformu Voyo v minulom roku.

Televízia jej dopriala mimoriadne promo aj na televíznej obrazovke či na sociálnych sieťach, kde ukážky zo stand-upu dosahovali státisíce zhliadnutí.

Bude to vôbec po prvý raz, čo sa stand-up ako samostatný program objaví na slovenskej obrazovke v hlavnom vysielacom čase, navyše ako koncoročný program.

Markíza sa pri tomto rozhodnutí mohla inšpirovať aj rekordnou úspešnosťou stand-upov v minuloročných silvestrovských vydaniach talkshow Neskoro večer.

O tie najpopulárnejšie sa postarala práve Simona Salátová, ktorej vystúpenia dosahovali miliónové počty videní na internete. Samotnému programu Neskoro večer sa zároveň, ako sme už uviedli, darí aj na televíznej obrazovke.

Simona: Donaha! bude navyše jedným z prvých formátov, ktoré Markíza vyskúša nasadiť do televízneho vysielania po dlhodobom uvedení na Voyo.

Na podobnom princípe už fungujú televízie u českých susedov, a to aj v prípade ich prime-time seriálov.

Markíza doteraz prinášala primárne televízne formáty, ktoré na Voyo uvádzala v predpremiére, alebo projekty určené pre streamovaciu platformu. Na veľkej obrazovke si ich doposiaľ netestovala – s výnimkou reality šou ako Love Island, ktorou však skôr vypĺňala nočné vysielacie časy.

Vlaňajší Silvester fiaskom

Očakávania vyvolala Markíza aj minulý rok.

Už vlani sa totižto televízia pokúsila na Silvestra posilniť, keď nakrútila najbohatší program za niekoľko rokov.

Markíza sľubovala veľkú párty, ktorá bude pripomínať uvoľnenú zábavu ako na silvestrovskej chate. Opäť zvolila formu celovečernej šou, no tentokrát sa zo štúdia Chart Show presunula do ateliérov zákulisia Tvoja tvár znie povedome, kam si Adela Vinczeová pozvala hneď šesticu známych tvárí a v programe odvysielala zostrihy z Let´s Dance, Tvojej tváre, 2 na 1 a Chart Show.

Koniec roka 2022 ale dopadol najhoršie práve pre Markízu.

Program jej vôbec nevyšiel, hneď na začiatku vysielania celovečerného programu pod názvom Silvester 2022 sa na sociálnych sieťach začali rozbiehať kritické komentáre. Reláciu dokonca okomentovala satirická stránka Zomri statusom„Silvester na Markíze zaraďujem medzi najväčšie prírodné katastrofy roku 2022.“

Prejavilo sa to aj na postupnom odchode divákov od jej obrazovky ku konkurenčnej zábave.

Markíza rozbiehala silvestrovský program v obchodnej cieľovej skupine ešte ako líder na trhu, no už po 21. hodine sa prepadla do pozície trhovej trojky, z ktorej sa nevyhrabala celý večer.

Televízna jednotka na Silvestra 2022 prepadla s hlboko podpriemerným podielom na trhu iba okolo 14 % v obchodnej cieľovke. Jojka sa v rovnakom čase hýbala na podieloch okolo 18 % a RTVS na priemernej úrovni okolo 22 % v obchodnej cieľovke.

V roku 2021 Markíza s jednoduchším celovečerným zostrihom zo zábavných programov uhrala podiel vyše 17 %, v roku 2020 so zostrihovou Chart Show, vysielanou po 21:30 až za polnoc, dosiahla podiel na trhu okolo 19 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor