Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Tvoja tvár znie povedome, semifinále 6. série, Foto: Markíza

Sledovanosť

Semifinále Tvojej tváre najnižšie v sérii, Oteckovia zrazení na dno! Podvečer s novým suverénom

Počasie miešalo minulý týždeň kartami, podvečerné istoty Oteckov s Bez servítky zrazilo na dno.

Výraznejšie otepľovanie spoločne s prvým dňom, ktorý v tomto roku priniesol letné teploty, sa minulý týždeň, prirodzene, prejavov % o aj na televíznej sledovanosti.

Najväčšiu ranu počasie zasadilo podvečerným programom, keď diváci v priebehu týždňa prichádzali domov k obrazovkám stále neskôr.

Oteckovia sa takto z ratingov okolo 8 – 10 %, ktoré dosahovali v prvých mesiacoch roka, uplynulý týždeň prepadli k okoliu 6 %, pričom podielovo udržiavali svoje aktuálne výkony na úrovni 25 – 29 %. Bez servítky zas z ratingov v okolí 5 % padlo na približne 4 %, podielovo si udržali svoj vyšší štandard s výkonmi okolo 17 – 18 %.

Tento stav platil až do piatku, kedy sa oba podvečerné programy prepadli na dno tohto roka.

Rapídny pokles zaznamenali Oteckovia, ktorí sa prakticky dostali na úroveň Bez servítky s ratingom iba 4,4 % a na jednej z najhorších podielov na trhu 22,1 %.

V piatok padla aj samotná kuchárska reality šou, ktorá však oproti predošlým dňom klesla miernejšie na rating 3,4 %, čím si udržala svoje podiely s hodnotou 17,1 %.

Programy sa tak uplynulý týždeň opäť k sebe výrazne priblížili, pričom dosiaľ najtesnejšie blízko seba boli v celkovom publiku, kde Oteckov sledovalo 259-tisíc a Bez servítky 238-tisíc divákov.

Počasie sa postaralo o nového suverénneho lídra podvečera, keď dominantných Oteckov v týždni predbehlo nedeľné Nové bývanie. To ťažilo aj z nedeľného ochladenia a väčšieho počtu divákov pri obrazovke, vďaka čomu dosiahlo najsilnejší podvečerný výkon týždňa ratingom 8,7 % pri podieli 26,9 %. Celkovo si ho pozrelo 486-tisíc divákov.

Nové bývanie bolo mimo správ najsledovanejším programom Joj, ktorý tak predbehol aj celú jej večernú ponuku.

Krajšie počasie sa prejavovalo aj vo výkone večerných programov.

Výnimkou je Pán profesor, ktorý ešte v pondelok stihol zaznamenať nový absolútny rekord od svojho štartu pri ratingu 13,5 %, v celom týždni sa však iba trikrát podarilo televíziám prekročiť ratingovú hranicu 10 %. V rovnaký pondelok to ešte vyšlo Počasiu na Markíze s ratingom 10,9 % a v sobotu premiére filmu Zrodila sa hviezda s ratingom 10,5 % a silným podielom 30,8 %. Film takto nadviazal na úspech zo slovenských kín, najmä celkovou sledovanosťou v televízii.

V tomto poradí šlo o tri najsledovanejšie programy týždňa v komerčnej cieľovke, všetky ostatné podliezli desaťpercentnú hranicu.

Na svoj najslabší výkon série klesla nedeľná Tvoja tvár znie povedome, ktorá s predposledným semifinálovým kolom uhrala rating 9,6 % pri podieli 27,3 %. Jej priemer sa zvykol v tejto sérii hýbať o približne rating vyššie. Celkovo ju sledovalo 513-tisíc divákov, v tomto prípade šlo o druhý najslabší výkon série, o málo menej mala šou tesne pred Veľkou nocou.

V komerčnej cieľovke klesla minulý týždeň aj Svadba na prvý pohľad, ktorá ponúkla svoje finále. Napriek poklesu o rating oproti predošlému týždňu ale vôbec nestratila v celkovom publiku, kde jej tak výrazne pribudli s poslednou časťou starší diváci. Viac v tomto článku.

Na obe šou Markízy, ktoré túto jar patrili k pilierom jej sledovanosti, sa vo štvrtok dotiahla Horná Dolná, ktorá si polepšila na silný rating 9,2 % s podielom 24,6 %, vďaka čomu vyhrala štvrtkový deň v komerčnej cieľovke. Darilo sa aj stredajšej šou 2 na 1, ktorá sa dostala na rating 8,2 % s podielom 25,8 %. Naopak, sledovanosť prvýkrát tesne pod 6 ratingov klesla Slovanom. Tých čakajú posledné dva týždne vo vysielaní, rozlúčia sa finálovými dvomi časťami o dva týždne v stredu 12. mája.

V celkovom publiku sa v niektoré dni televízie nedostávali ani nad pol miliónovú hranicu, oproti minulému týždňu už však viackrát dokázali prekonať hranicu 600-tisíc divákov.

Najsledovanejším programom týždňa sa celkovo opäť stali nedeľné Noviny, ktoré pritiahli 638-tisíc divákov, v rámci celého týždňa ich nasledovalo Počasie Markízy z pondelka so 610-tisíc a z nedele so 604-tisíc divákmi. Žiadne ďalšie programy už šesťstotisícovú hranicu neprekonali.

Mimo spravodajstiev najvyššie vyskočil Pán profesor s 547-tisíc divákmi, nasledovala Tvoja tvár s 513-tisíc a Svadba na prvý pohľad s 504-tisíc divákmi. Vysoko sa dostala aj premiéra Zrodila sa hviezda so 470-tisíc divákmi, ktorú prekonalo z ďalších programov už len spomínané Nové bývanie so 486-tisícovým publikom.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor