Sledovanosť
Nečakaný hit jari: Kontroverzné Svadby Markízy naberajú na sile! Tvoja tvár prvýkrát padla
Druhá séria svadobnej šou Markíze vychádza, formát si získava v sezóne ďalších divákov.
Vlaňajšia kontroverzná novinka, ktorá viac ako sociálny experiment pripomína pravú reality šou, v tohtoročnej druhej sérii zaberá na divákov.
Šou Svadba na prvý pohľad druhý týždeň po sebe prepísala svoje rekordy, keď ďaleko prekračuje výkony z minulého roka.
Po tom, čo úvodné dve časti aktuálnej druhej sezóny uhrali ešte priemer šou na úrovni 9 ratingov v komerčnej cieľovke, šou rapídne porástla s treťou časťou, kedy stúpla na rating 10,5 %. S ostatnou štvrtou časťou sa jej pritom tento nárast podarilo nielen potvrdiť, ale dokonca ešte vylepšiť.
Svadba na prvý pohľad tak aktuálne výrazne prekračuje aj očakávania Markízy a stáva sa nečakaným hitom jari.
Najnovšie vyskočila na nový rekordný rating 10,9 % s podielom 27,9 %, celkovo šou po prvýkrát prekročila polmiliónové publikum, keď si ju celkovo pozrelo 509-tisíc divákov.
Svadba dokonca v komerčnej cieľovke predbehla aj ťažiskovú sezónnu šou Markízy Tvoja tvár znie povedome, ktorá po prvýkrát v tomto šiestom ročníku výraznejšie padla.
Tvoja tvár znie povedome iba predošlú nedeľu zaznamenala rekordný rating aj celkový počet divákov od októbra 2016 a teda od druhej série šou, keď vystrelila na 11,3 % v komerčnej cieľovke, celkovo rekord predstavoval 582-tisíc divákov.
Uplynulý týždeň však Tvoju tvár čakal podobne veľký pád nadol, keď šou klesla na rating 9,9 % s podielom 27,8 %. Výrazne stratila v celkovom publiku s 511-tisíc divákmi.
Vôbec najsilnejším večerným programom týždňa mimo spravodajstiev sa stal pondelňajší Pán profesor, ktorý po sérii poklesov zaznamenal návrat do výšin ratingom 12,6 % s podielom až 31,8 %, celkovo napriek mladšiemu zloženiu divákov predbehol všetky ostatné večerné programy s 533-tisíc divákmi.
Z pohľadu všetkých programov týždňa mimo hlavných spravodajstiev dokázala Pána profesora predbehnúť už iba nedeľná politická debata O 5 minút 12, ktorú celkovo sledovalo 555-tisíc divákov. Podiel sa v univerzálnej cieľovke vyšvihol až na hodnotu 36,6 %. Silné ostáva aj Na telo, ktoré však tentokrát na verejnoprávnu debatu nestačilo so 494-tisíc divákmi.
Medzi ďalšími programami po viacerých poklesoch udržujú ostatné týždne výkonnosť podvečerní Oteckovia, ktorí sa aktuálne najčastejšie držia medzi 8 – 9 ratingami s podielmi okolo 27 – 29 %.
Napriek tomu svoj najsilnejší týždeň zažilo Bez servítky, ktoré sa priemerne hýbalo v okolí 5,5 ratingu. Zažilo pritom svoje rekordné vydanie, keď v piatok vyskočilo na nový najvyšší podiel na trhu 21 %. Joj bola zároveň v tento deň dosiaľ najbližšie Oteckom v rámci klasickej štruktúry. Viac v tomto článku.
Joj sa však po úspešnom podvečere v pracovnom týždni náhle prepadol jej najsilnejší nedeľný podvečer.
Napriek tomu, že jej nedeľné magazíny pravidelne bodujú, Nové bývanie sa jej razom prepadlo spod polmiliónovej hranice len na celkovo 357-tisíc divákov. Udialo sa tak týždeň po rekordnom vydaní Novín Joj z predošlej nedele, ktoré vystrelili s celkovo 754-tisíc divákmi na trojročný rekord, túto nedeľu padli pod priemerné nedeľné výkony len na úroveň 575-tisíc divákov.
Celkovo najviac divákov spomedzi všetkých programov na trhu tentokrát nedeľné Počasie Markízy so 678-tisíc divákmi, nasledovali nedeľné Televízne noviny Markízy so 642-tisíc divákmi.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“