Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: Markíza

Sledovanosť

Joj sa rekordne priblížila Oteckom, sklamaním víkendové filmy! Vyšvihli sa piatkové Svadby

Krajšie počasie postupne viac oslabuje výkon televízií, minulý týždeň hranicu 600-tisíc divákov prekročili iba nedeľné Noviny Joj.

Už tradične jarná sezóna prináša so sebou s postupným otepľovaním aj pokles divákov pri obrazovkách, o to viac po roku strávenom v covidovej izolácii. Televízie odliv časti divákov pociťujú najmä v čase pred hlavnými programami, keď sa dlhšie zdržiavajú mimo svojich domovov.

Prakticky to však neovplyvňuje najsledovanejšie večerné programy na trhu, ktoré držia svoje čísla. Pondelňajší Pán profesor udržaním vysokých ratingov, tentokrát na úrovni 12,8 %, dosiahol vďaka celkovo nižšiemu počtu divákov pri obrazovke rekordný podiel, keď vystrelil na 34 %. Seriál bol opäť v komerčnej cieľovke najsledovanejším programom celého týždňa. Celkovo si ho pozrelo 527-tisíc divákov.

Po poklesoch divákov, naopak, našla piatková Svadba na prvý pohľad, ktorá dokonca medzitýždenne porástla o rating na 10,4 % s podielom 26,8 %, s predposlednou časťou druhej série tak prilákala časť priaznivcov späť. Celkovo sa šou po čase znovu prehupla cez pol milióna s 507-tisíc divákmi.

Mierny pokles zaznamenala nedeľná Tvoja tvár znie povedome, ktorá sa však s ratingom 10,1 % udržala nad kľúčovou hranicou. V podieli dosiahla silných 28,6 %. Spolu si ju pozrelo 537-tisíc divákov a opäť bola najsledovanejším nespravodajským programom týždňa.

Celkovo absolútne najsledovanejším programom týždňa sa stali nedeľné Noviny Joj, ktoré sledovalo 607-tisíc divákov. Šlo o jediný program spomedzi všetkých siedmich dní, ktoré prekročili šesťstotisícovú hranicu. Práve na výkonnosť hlavných spravodajstiev najčastejšie býva zrejmý odliv divákov v dôsledku počasia.

Minulý týždeň sa príliš nedarilo víkendovým filmom Joj a Markízy, všetky sa hýbali na podielovej úrovni okolo 14 – 16 %. Najvyššie sa dostala sobotná komédia Joj Jedna za všetky s ratingom 5,7 % a podielom 16,5 %.

Napriek odlivu časti divákov výkonnosť celú sezónu drží nový podvečer Joj s Bez servítky, ktoré minulý týždeň dosahovalo stabilnejšie najlepšie podiely od svojho štartu. Šou sa už držala priemerne na úrovni 18 – 20 %.

Zároveň sa Bez servítky rekordne priblížilo Oteckom na Markíze, keď vo štvrtok tieto programy delil už iba necelý rating. Oteckovia uhrali 6 % s podielom 23 %, Bez servítky udržalo svoj silnejší štandard na 5,1 % s podielom okolo 20 %. Celkovo programy delilo 35-tisíc divákov.

Klasicky úbytok divákov pri obrazovke poznačuje aj podvečerné programy, Oteckovia vo väčšinu týždňa držali svoj tohtosezónny podielový štandard nad úrovňou 28 %. Ostávajú tak vo väčšine dní aj po medzisezónnom poklese bezpečným lídrom.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor