Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Sám doma absolútnym fenoménom: Prevalcoval obrazovky, takto sledovaný nebol roky!

Najväčšia zahraničná klasika slovenských sviatkov zaznamenala svoje vôbec najlepšie čísla desaťročia.

Vianočná filmová klasika Sám doma oslávila na Slovensku svoje 30. výročie od prvého uvedenia štýlovo. Komédia patrí každoročne k najtradičnejším programom vianočných sviatkov, pričom Joj tento rok preniesla do sledovanosti, akú televízie ešte zažívali v minulom desaťročí.

Klasika Sám doma oproti minulému roku mimoriadne porástla a v komerčnej cieľovke vystrelila na rekordný rating 13,3 % s podielom 32,5 %. Ide o mimoriadny výkon, keď priemer z predošlých rokov bol na úrovni niekde 9 – 10 ratingov. Reprízová Psia duša na Markíze v utorok prepadla s tretinovým výkonom.

Sám doma takto v komerčnej cieľovke dotiahol dosiaľ najsledovanejší film tejto jesene, premiéru česko-slovenskej komédie Šťastný nový rok, ktorá taktiež v decembri na Joj dosiahla rating 13,4 %.

Oproti minulému roku dosiahol Sám doma nárast takmer štyri ratingy, vlani sa komédia dostala na 9,5 %. O rok predtým v 2018 to bolo 11,9 %.

Sám doma takýmto spôsobom z roka na rok vystrelil už v 2017, ktorý bol jedným z najúspešnejších rokov v histórii Joj. Vtedy na jej obrazovke extrémne dominoval ratingom 13,2 % a podielom 30,2 %, rok predtým pritom uhral 8,3 % a v 2015 dokonca neuspel s ratingom iba 6,1 %.

Klasika Sám doma tak tento rok zvalcovala aj rekord z 2017. Vysoko pritom bodovala aj v celkovom publiku, kde si komédiu pozrelo 533-tisíc divákov. Pre porovnanie, pred trinástimi rokmi v roku 2007 si komédiu na Joj pozrelo 525-tisíc divákov. O desať rokov neskôr, pri jeho nečakanom výstrele v roku 2017, ho sledovalo priemerne 532-tisíc divákov.

Joj sa s príchodom sviatočného obdobia začalo dariť. Na rekord roka jej v nedeľu vystrelilo V siedmom nebi, ktoré navyše so 701-tisíc divákmi patrí medzi najsledovanejšie večerné programy roka mimo správ.

V pondelok zas Joj výrazne zabralo vianočné Inkognito, ktoré dosiahlo rekord sezóny s ratingom 8,9 % a podielom 21,9 %, celkovo ho sledovalo 611-tisíc divákov. Inkognito má po sezóne bez prítomnosti publika v štúdiu za sebou jedno z najslabších období, keď sledovanosťou kleslo k úrovni, akú dosahovalo napríklad v roku 2016 voči Hornej Dolnej v jej najsilnejšom období, keď bola absolútnym valcom.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor