Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Foto: TV JOJ

Sledovanosť

V siedmom nebi vystrelilo na rekord roka, ovládlo posledný týždeň sezóny! Markíza v piatok s galavečerom

Posledný týždeň pred vianočnými sviatkami dobiehali do finále posledné programy sezóny.

Jesenná televízna sezóna sa končí. Televízie už naplno nabiehajú vo vianočnom týždni na sviatočné štruktúry, ktoré do stredy zaplnia programy všetkých staníc.

Posledný týždeň jesenných štruktúr uzavrel posledné programy. V utorok Markíza naposledy odvysielala Utajeného šéfa, z ktorého však túto sezónu uvádzala iba české časti a nenadviazala tak na vlaňajší úspech so slovenskými. Šou skončila nad úrovňou šiestich ratingov pod priemerom Markízy. Vo štvrtok zas Joj uzavrela druhú sériu seriálu Nový život, ktorý na jeseň už s väčšinou častí nezabral a na jarný úspech nenadviazal. Po veľkých prepadákoch z úvodu sezóny sa nakoniec zväčša držal okolo priemerov stanice, sériu uzavrel nad úrovňou 5,5 ratingu s oboma štvrtkovými časťami. Televízia pritom odvysielala aj špeciálny vianočný retro diel.

Pre túto jeseň sa zároveň rozlúčila rodinná relácia V siedmom nebi, ktorá s vianočným vydaním oproti predchádzajúcim výkonov vystrelila. Šou sa od siedmich ratingov vyšvihla na finálových 11 % s podielom 26,9 % v komerčnej cieľovke a celkovo 701-tisíc divákmi. Siedme nebo tak dosiahlo svoje najsledovanejšie vydanie roka.

Relácia zároveň vyhrala aj spomedzi všetkých večerných programov týždňa. V piatok Markíza odvysielala v spolupráci s Tiposom obrandovaný galavečer Najkrajšie Vianoce, ktorý večer ustál na úrovni konkurenčných staníc s ratingom 5,7 % a podielom 17,3 %. Z veľkého poklesu z predošlého piatka proti finále Farmy a premiéry Joj Bohemian Rhapsody sa nespamätalo Milujem Slovensko, ktoré opäť zaostalo za štandardom z tejto sezóny. Šlo na rating 5,9 %, celkovo ho sledovalo 398-tisíc divákov. V oboch hlavných cieľovkách ale večeru viedol.

V sobotu uzavrela Jednotka tretiu sériu folklórnej šou Zem spieva. Veľká šou, ktorá na svoje ukončenie čakala takmer desať mesiacov, stratila dych a nedosiahla na niekdajšie úspechy, finálový prenos sledovalo 279-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke šiel rating len na 3,6 %. Na vyhlásenie výsledkov si diváci museli počkať až takmer polhodinu po polnoci, medzi hlavný prenos a vyhlásenie víťaza zaradila ešte RTVS Pumpu. Tá polhodinu pred polnocou dosiahla u mladých divákov takmer totožný rating ako finále Zem spieva, v tak neskorej hodine to už ale znamenalo výrazný nadpriemer.

Sobotný večer vyhrala Joj s filmom Kráska a zviera pri ratingu 8,1% a podieli 21 %, šlo zároveň o druhý najsledovanejší večerný program týždňa v komerčnej cieľovke. Tretím bola štvrtková Horná Dolná, ktorá túto sezónu hrala výborne aj s reprízami, s týmto rokom sa lúčila ratingom 7,9 % a podielom 21,4 %.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor