Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Pomer síl sa v pondelok mení: Inkognito posilňuje, Susedia strácajú náskok aj u mladých! Programy dosiaľ najbližšie

Ešte koncom septembra sa Markíza dostala v pondelok na sezónne rekordy a na Inkognito držala odstup 2 až 3 ratingov, teraz sa relácia Susedom priblížila najbližšie od ich vlaňajšieho návratu.

Mimoriadne dôležitou posilou Markízy pre vstup do minulého roka 2018 bolo spustenie denného hitu Oteckovia a rovnako návrat legendárneho sitkomu Susedia. Tí sa okamžite chopili jasného vedenia v pondelňajšom prime-time, kde v ostatných sezónach postupne silnelo Inkognito.

To zažíva prakticky déjà vu. Relácia po svojom návrate na jar 2015 dokázala aj v novej podobe obstáť a pokus televízie s pár časťami oprášeného formátu vyšiel. Relácii sa darilo dosahovať priemery až nadpriemery Joj, pričom sa v tom čase vyhla vtedajšiemu valcu, Hornej Dolnej. Rôzne zmeny v nasadzovaní oboch programov ich nasledujúcu jeseň prvý raz postavili proti sebe, kde Inkognito utrpelo veľké straty. Od jesene 2016 sa začali oba programy proti sebe stretávať pravidelne, čo Inkognito tlačilo k ratingom okolo 5,5 – 6 %, no postupne sa relácii darilo voči komediálnemu hitu dýchať stále viac.

Najväčší úspech v tomto porovnaní zažívala zábavná relácia na jeseň 2017, kedy pravidelne porážala seriál v počte divákov a začala ho doťahovať aj v komerčnej cieľovke. Od januára minulého roka sa situácia zopakovala a Inkognito začalo čeliť ďalšiemu komediálnemu valcu, Susedom. Relácia už tak netrpela, ako v začiatkoch proti Hornej Dolnej, Markíza však držala so Susedmi vysoké ratingy a značný náskok.

Inkognito už ale túto jar začalo pravidelne vyhrávať v počte divákov, pričom v tejto sezóne sa seriálu stále viac približuje aj v komerčnej cieľovke. Kým ešte pred tromi týždňami, kedy Susedia vyskočili na sezónny rekord 10 %, držali pred reláciou náskok na úrovni 2 – 3 ratingov, tento pondelok jej už ani s druhým najvyšším výkonom jesene neodskočili. Inkognito sa po posilnení spred týždňa priblížilo Susedom u mladých divákov dosiaľ najbližšie, keď rozdiel medzi programami netvoril ani pol ratingu.

Susedia dosiahli, ako informovala Markíza, druhý top výkon série ratingom 9,2 % s podielom 25,5 %, Inkognito v ostatných dvoch týždňoch poskočilo od pravidelných sedem ratingov vyššie nad osmičku, tento pondelok si odnieslo podľa televízie tretí najlepší rating celého roka 8,8 % s podielom 24,9 %.

Druhý týždeň po sebe dosiahlo Inkognito značný nárast v počte divákov, pozrelo si ho teraz 578-tisíc divákov s podielom 27,7 %. V oboch cieľovkách dosiahla relácia top výkon sezóny. Susedov si pozrelo 437-tisíc divákov. Inkognito tohtotýždňovým výkonom potvrdzuje výrazný odskok od sledovanosti ostatných večerných programov všetkých staníc, ktoré sa hýbu zväčša do úrovne maximálne okolo 440-tisíc divákov, s výnimkou sobotnej šou Česko Slovensko má talent. Tá je mimo správ zatiaľ na čele jesene v oboch cieľovkách.

Sledovanejšie v pondelok boli už iba hlavné správy Joj, ako informovala televízia, Noviny si pozrelo celkovo 622-tisíc divákov s podielom 30,1 %. U mladých divákov deň vyhralo Počasie Markízy, podľa televízie získalo rating 9,6 % s podielom 28,3 %, nasledovali Televízne noviny s rovnakým ratingom a podielom 30,6 %. Pozrelo si ich celkovo 561-tisíc divákov.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+

Čítať viac...
Nahor