Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Udalosti týždňa

Rekordný Dunaj má nečakaného konkurenta! Z televíznych ťahákov ostali prepadáky

Prinášame prehľad top televíznych udalostí uplynulého týždňa.

V článku sa dočítate: o spanilej jazde Dunaja a Sľubu, prečo bola Jojka napriek tomu spokojná, kto v sledovanosti nečakane dobieha dobového hegemóna aj kto utrpel tvrdé porážky.

Najlepší týždeň Dunaja vôbec

Udalosťou uplynulých dní bola jednoznačne kondícia dobového hitu Dunaj, k vašim službám.

Ani dva roky vo vysielaní, takmer 160 odvysielaných epizód či dejové linky pripomínajúce klasické telenovely neuberajú z jeho výkonnosti a seriál sa, raritne, počas prebiehajúcej 9. série nachádza vo svojom najlepšom období od štartu v januári 2023.

Portál Mediaboom.sk na to upozorňuje už od prvých týždňov tohto roka, no seriál sa toto tvrdenie rozhodol spečatiť absolútnym rekordnom v celom svojom vysielaní.

Dunaj si totiž v utorok 4. februára 2025 pripísal nové divácke maximum, keď si ho priemerne pozrelo až 594-tisíc divákov a historicky po prvý raz atakoval 600-tisícovú divácku hranicu.

Z večerných televíznych seriálov sa nad ňu naposledy dokázali dostať jojkárske seriály Nemocnica či Iveta alebo markizácka Druhá šanca.

Rekord trhol Dunaj aj v obchodnej cieľovke, v ktorej dosiahol druhý najvyšší rating od štartu 9,8 % s historicky najlepším podielom na trhu 33,2 %.

Joj ale znovu prekvapila s Inkognitom, ktorému presun na utorky svedčí.

Najstaršia zábavná relácia na trhu naďalej dosahuje lepšie výkony ako pri minuloročnom vysielaní v pondelky, zároveň je úspešnejšou konkurenciou voči Dunaju ako bola pred rokom Nemocnica. Tentoraz si Inkognito v obchodnej cieľovke pripísalo podiel na trhu takmer 16 % a celkovo si ho pozrelo cez 300-tisíc divákov.

Vysoko nad svojím priemerom ostal Dunaj aj vo štvrtok, kedy si ho zaplo priemerne 565-tisíc divákov. Dlhodobo sa pritom jeho priemerná sledovanosť najčastejšie pohybuje okolo 520 až 540-tisíc divákov.

Dunaj s nečakaným konkurentom

Práve na túto úroveň sa už nečakane dostal premiérový seriál Slovenskej televízie.

Mimoriadny úspech zažíva v druhej polovici svojho vysielania nedeľná dramatická séria Dotyk života, ktorá vo februári prepisuje jedno maximum za druhým.

Kým len na začiatku tohto mesiaca sa prvýkrát prehupla cez polmiliónovú hranicu, ostatnú nedeľu 9. februára 2025 rekord ešte vylepšila, keď vystrelila priemerne s 528-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke. Rekord z predošlej nedele vylepšila o 14-tisíc divákov.

Celý január sa pritom pohybovala v okolí 480 až 490-tisícovej hranice.

Dotyk života takto na diaľku dobehol priemernú sledovanosť Dunaja a je momentálne jediným programom na trhu, ktorý mu dokáže, aj keď na diaľku, počtom divákov konkurovať.

Seriál Slovenskej televízie už čakajú iba záverečné časti a blíži sa do veľkého finále.

Sľub na vrchole, Joj spokojná

K veľkej spokojnosti sa vyvíja podvečerné vysielanie, a to pre obe televízie.

Markíza má za sebou dosiaľ najsledovanejší týždeň nového denného seriálu Sľub, ktorým zakončil prvý mesiac na obrazovke. Za päť dní sa stihol denný projekt z 80. rokov priblížiť rekordnej sledovanosti zo štartu, prvýkrát dosiahnuť celotýždenný priemer na úrovni 470-tisíc divákov, v obchodnej cieľovke si upevniť silný, vyše 30-percentný podiel na trhu a zaznamenať aj najsledovanejšiu piatkovú časť.

Tá je v prípade Sľubu špecifická, v piatok ho totiž sleduje pravidelne najmenej divákov z celého týždňa. Rozdiel oproti epizódam vysielaným v pondelky a stredy, kedy býva sledovanosť, naopak, najvyššia, býva aj na úrovni 100-tisíc divákov.

K tomu tentokrát nedošlo, piatkové maximum navyše seriál zaknihoval v čase konania ďalších masívnych celoslovenských protestov. Pred dvomi týždňami práve protestami vysvetľovali niektorí masívny prepad sledovanosti Sľubu. Podobne hlboko však padol aj o týždeň neskôr, už bez ich konania.

Spanilá jazda denného seriálu Markízy nenarobila vrásky konkurencii.

Joj si udržala všetkých divákov dennej kuchárskej šou Bez servítky, ktorá sa drží nad svojou kľúčovou tristotisícovou hranicou. V priemere ju tentoraz sledovalo celkovo okolo 330-tisíc divákov, v obchodnej cieľovke udržala priemerný podiel na trhu nad 20 %.

Najsledovanejšie bolo Bez servítky, paradoxne, opäť v piatok, kedy zaznamenáva najúspešnejšie vydania a Sľubu býva najbližšie.

Joj priniesla najsledovanejší podvečerný program víkendu – stalo sa ním tradične Nové bývanie, ktoré sledovalo celkovo okolo 450-tisíc divákov. Sobotná Smotánka pritiahla približne 280-tsíc divákov.

Let´s Dance pozná všetky páry

Markíza uplynulý víkend predstavila kompletné zloženie párov 10. série Let´s Dance.

Tvorcovia oslovili viacerých známych profesionálnych tanečníkov, medzi ktorými sa nachádzajú až traja víťazi minulých ročníkov – Eliška Lenčešová, Vilém Šír a Matej Chren. Ďalších päť tanečníkov dokázalo svojim celebritným partnerom dopomôcť k striebornému či bronzovému umiestneniu v súťaži.

Let´s Dance zároveň privíta aj dvoch nováčikov – Titusa Ablorha a Jasmin Affašovú.

Tanečné páry 10. série Let´s Dance

  • ​Peter Sagan a Eliška Lenčešová
  • Rachel Šoltésová a Titus Ablorh
  • Šimon Jakuš a Patrícia Piešťanská
  • Simona Leskovská a Vilém Šír
  • Kristián Baran a Dominika Rošková
  • Juraj Kemka a Natália Glosíková
  • Adam Šedro a Jasmin Affašová
  • Eva Burešová a Matyáš Adamec
  • Zuzana Mauréry a Matej Chren
  • Zuzana Porubjaková a Jaroslav Ihring
  • Marek Rozkoš a Natália Horváthová

Prepadáky týždňa aj ďalšie programy

Uplynulý týždeň priniesol aj niekoľko nepríjemných prekvapení. 

Na obrazovke hlavných televízií sa nezadarilo viacerým filmom, najväčším výbuchom ale skončila sobotná premiéra prequelu Hier o život: Balada o hadoch a vtáčatkách, ktorá mala v obchodnej cieľovke dosiahnuť podiel na trhu iba okolo siedmich percent. Joj k tomu vôbec nevyšiel návrat niekdajšej úspešnej ľudovej šou Všetko, čo mám rád, ktorá sa mala v piatkový večer hýbať na podobnej úrovni. Celkovo ju malo sledovať okolo 180-tisíc divákov.

Milujem Slovensko v rovnakom čase pritiahlo okolo 390-tisíc divákov, sobotné Záhady tela sledovalo priemerne 420-tisíc divákov. Naďalej je sklamaním premiérová štvrtková šou Sieň slávy, ktorú si malo pozrieť len okolo 235-tisíc divákov. Seriál Ranč medzitým v pondelky a stredy sledovalo okolo 440-tisíc divákov.

Žiadne prekvapenie nepriniesli víkendové diskusie – najsledovanejšou bolo O 5 minút 12, ktoré na Jednotke a :24 sledovalo spolu 366-tisíc divákov. Na telo bolo ale blízko s priemerne 355-tisíc divákmi, V politike si malo pozrieť okolo 170-tisíc divákov. Maratón politických relácií druhý týždeň po sebe opäť štartovala JOJ 24, sledovanosť v prípade zverejnenia doplníme.

Najsledovanejšie spravodajstvo na trhu mala po dlhej prestávke Markíza.

V celkovom počte divákov, ktorý pri hlavných spravodajských reláciách odráža ich skutočný vplyv a úspešnosť, ovládli Televízne noviny pracovný týždeň, Noviny Joj zas boli sledovanejšie počas víkendu.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor