Sledovanosť
Holubec prvýkrát na kolenách: Koniec v Dunaji prepísal televízne rekordy!
Informácie portálu Mediaboom.sk sa potvrdzujú, Dunaj je momentálne historicky najsledovanejší od začiatku svojho vysielania. Hlasujte v ankete na konci článku.
Najväčší a najdrahší seriálový projekt Markízy zažíva nevídaný úspech.
Po už tak úspešných dvoch rokoch na obrazovke a ôsmich odvysielaných sériách dokázal Dunaj, k vašim službám takmer nemožné, keď jeho sledovanosť s pribúdajúcimi časťami len rastie.
Aj keď už čoskoro bude mať na svojom konte 160 odvysielaných epizód, divácke nadšenie neoslabuje a seriál, naopak, pokračuje v prepisovaní rekordov.
V aktuálnej 9. sérii je pritom v mimoriadnej forme, pričom v tejto chvíli je jeho vôbec najúspešnejšou.
Dunaj k tomu mal nakročené už od začiatku januára tohto roka. Ako sme informovali, v uplynulom mesiaci dvakrát absolútny rekord sledovanosti – najprv 9. januára 2025 a ostatne len minulý utorok 28. januára 2025. V oboch prípadoch ho sledovalo priemerne okolo 570-tisíc divákov, kým jeho maximom bola doposiaľ celková sledovanosť na úrovni 572-tisíc divákov z 12. decembra 2024. Dosiahol ju po smrti Walterovho postihnutého brata Wolfieho.
S prvou odvysielanou epizódou vo februári tento rekord ďaleko prekonal.
Prvý porážka Holubca
Markíza tentokrát prilákala divákov k obrazovkám historicky prvou porážkou jednej z ústredných záporných postáv v seriáli.
Tou je od prvej časti riaditeľ obchodného domu Dunaj Anton Holubec. Hrá ho Filip Tůma.
Do deja vstúpil znásilnením klaviristky aj predavačky v obchodnom dome, v snahe dosahovať svoje ciele sa neštítil najzákernejších praktík ani podrazov na vlastnú rodinu. Jeho jediným cieľom bolo zdiskreditovať nepriateľov a vlastnícky ovládnuť obchodný dom, k čomu sa nezdráhal ohroziť na živote vlastnú manželku aj zneužiť umierajúcu ženu.
Holubec už viackrát unikol o vlások smrti aj väzeniu. Pre tvorcov je však jednou z najdôležitejších postáv, ktoré zamotávajú seriálový dej, a tak zakaždým šlo iba o napínavý zvrat bez vážnejších následkov.
Diváci si tak dlhodobo sťažujú na jeho neohroziteľnosť.
Aj keď mu scenáristi kladú polená pod nohy, ani raz za svoje hriechy nepykal a užíval si nahonobený majetok aj postavenie. Zmeniť sa to rozhodli práve od 9. série zakomponovaním novej postavy v podobe podnikateľa Lukáša Kudličku (Adam Bardy), ktorý až netradičnou rýchlosťou dostal Holubca na kolená.
Holubec sa o vlastnícke práva k Dunaju delil rovným dielom s rodinou Kučerovcov, s ktorou ho spája sestra Edita (Zdena Studenková). Ku „kučerovskému“ podielu sa snažil dostať viacerými cestami, až napokon využil svoje postavenie riaditeľa tajnej služby a zdiskreditovaním rodiny pre kolaboráciu so spojencami ich nechal pripraviť o všetok majetok.
Polovičný podiel v obchodnom dome tak bol razom na predaj.
Antona v jeho kúpe ale predbehol práve Kudlička.
Netrvalo dlho a úspešný podnikateľ využil vlastné kontakty, cez ktoré by dokázal Holubca pripraviť o obchodný dom, funkciu v tajnej službe a aj o slobodu. Anton sa mohol zachrániť iba prepísaním svojho podielu v obchodnom dome na Lukáša a zažil tak prvú tvrdú porážku v seriáli.
V Dunaji totiž ako spolumajiteľ a riaditeľ skončil.
Tvorcovia si však nemohli dovoliť Holubca odstaviť z deja.
Nakoľko teraz nebude môcť úradovať zo seriálových ateliérov obchodného domu, jeho postavu presunuli do vily Kučerovcov, kam sa chce nasťahovať.
Nový rekord Dunaja
Aktuálne udalosti v dobovom seriáli pritiahli k obrazovkám historicky najvyšší počet divákov.
Dunaj, k vašim službám trhol tento utorok 4. februára 2025 absolútny divácky rekord, keď si ho malo pozrieť celkovo až 594-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Historicky po prvý raz takto atakoval 600-tisícovú divácku hranicu.
Z večerných televíznych seriálov sa nad ňu naposledy dokázali dostať jojkárske seriály Nemocnica či Iveta alebo markizácka Druhá šanca.
Oproti doterajšiemu spomínanému rekordu z polovice decembra minulého roka ide o nárast o vyše 20-tisíc divákov.
Dunaj pritom bežne v utorňajšie a štvrtkové večery sleduje okolo 520 až 540-tisíc divákov, z pohľadu všetkých doterajších deviatich sérií sa nad 550-tisícovú hranicu dostával skôr zriedkavejšie.
Rekordy dobový fenomén prepisoval aj v obchodnej skupine.
V tej si najnovší diel Dunaja, k vašim službám pripísal mimoriadne silný rating 9,8 % s ešte lepším podielom na trhu až 33,2 %. Ide o výkony v cieľovke, na ktorú Markíza predáva reklamu.
Dunaj sa bežne pohybuje v širokom okolí 8 ratingov, s absolútne najúspešnejšími časťami dokáže dosahovať a prekračovať 30-percentný podiel na trhu.
Joj napriek totálnemu valcu Dunaja naďalej vychádza presun Inkognita z pondelok na utorky, keď je s ním úspešnejšia ako minulý rok. Zábavná relácia dosiahla tento utorok rating 4,8 % s podielom na trhu 15,8 % v obchodnej cieľovke, celkovo si ju pozrelo cez 300-tisíc divákov.
Minulú jeseň Joj v utorky prepadávala voči Dunaju s Nemocnicou na podieloch na trhu iba okolo 10 – 12 % v obchodnej skupine, Inkognitu sa v pondelky darilo len o málo viac. Televízia si zmenou žánru polepšila aj v pondelňajšie večery, kde sa jej rodinná sága Ranč drží okolo 20 percent.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.