Sledovanosť
Markíza si mädlí ruky: Sľub zažil najúspešnejší týždeň, potichu prekvapil na Doma!
Denný dobový seriál uzavrel prvý mesiac na obrazovke najlepším týždňom od začiatku vysielania, Joj však popri ňom uspela. Anketa na konci článku.
Sľub sa pre Markízu vyvíja viac než sľubne.
Nákladná denná podvečerná novinka, ktorá stavila na nostalgické 80. roky, nateraz napĺňa očakávania tvorcov aj televízie, keď sa po mesiaci vysielania môžu radovať z nového diváckeho hitu.
Sľub si po úspešnom štarte, ktorým prekonal aj niekdajší nástup Dunaja, k vašim službám, udržiava stabilnú divácku základňu v širokom rozpätí 400 až 500-tisíc divákov.
Nakoľko ide o projekt vysielaný päťkrát do týždňa, jeho výkony z epizódy na epizódu kolíšu, v závislosti od dňa.
Najmenej divákov ho sleduje v piatky, kedy veľká časť národa cestuje za rodinami – ide o jediný deň, kedy zatiaľ podlieza hranicu 400-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Najviac sa mu darí spravidla v pondelky či stredy – v tieto dni dosiahol zatiaľ tri najsledovanejšie epizódy od štartu, s ktorými atakoval či prekonal úroveň 500-tisíc divákov.
V obchodnej skupine seriál dosahuje výkony v širokom rozpätí ratingov medzi 7 – 9 %, v piatky padol už aj pod 6 %. Postavenie na trhu udržuje dominantné, do dnešných dní osciluje na silnej 30- percentnej podielovej úrovni.
Najlepší týždeň
Sľub je na obrazovke štyri týždne, pričom ten posledný bol dosiaľ najúspešnejší.
V uplynulých piatich dňoch dosiahol seriál dokonca lepší priemerný výkon ako v úplne prvom týždni vo vysielaní, kedy s úvodnou epizódou zaznamenal aj svoj doterajší rekord.
Minulú stredu však Sľub od neho nebol ďaleko, keď historicky po druhýkrát prekonal polmiliónovú hranicu a pozrelo si ho priemerne 501-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. Blízko rekordu bol aj v obchodnej cieľovke, v ktorej vystrelil na rating 8,8 % s podielom na trhu 31,6 %.
Nad 8 ratingami sa pritom seriál udržiaval od pondelka do štvrtka a rovnako tak nad podielovou hranicou 30 %. V celkovom publiku si ho stabilne v tieto dni zapínalo 470-tisíc divákov a viac. Štyri dni po sebe sa mu to podarilo po prvý raz.
Rekordný piatok napriek protestom
Najslabšie vydanie prišlo opäť na záver týždňa, kedy však seriál dosiahol najsledovanejšiu piatkovú epizódu.
V obchodnej cieľovke ostal nad hranicou 7 % a podielovo atakoval 28 % v obchodnej cieľovke, v celkovej sledovanosti si piatkový diel pozrelo priemerne 430-tisíc divákov. Minulé piatky bol aj ďaleko za týmito číslami.
Sľubu sa v piatok podarilo uspieť napriek tomu, že sa po celom Slovensku konali protivládne protesty s rovnakou účasťou, ako pred dvomi týždňami.
Keď sa vtedy Sľub prepadol na svoj dosiaľ najhorší výkon so sledovanosťou 375-tisíc divákov, mnohí rapídny pokles pripisovali práve protestom. Téza sa nepotvrdila už ďalší piatok, kedy sa seriál, bez konania protestov, znovu prepadol a sledovalo ho 385-tisíc divákov. Tento piatok sa, pre zmenu, napriek konaniu protestných zhromaždení udržal vysoko nad 400-tisícovou hranicou.
Najlepší priemerný výkon pondelňajších až štvrtkových epizód, spoločne s dosiaľ najsledovanejšou piatkovou časťou, takto priniesli Sľubu najúspešnejší týždeň v doterajšom vysielaní.
Bez servítky nestratilo
Sľubu sa ho pritom podarilo zaknihovať bez toho, aby oslabil konkurenčnú Joj.
Denná kuchárska šou Bez servítky si, naopak, pripísala úspešný týždeň, keď si udržala svojich divákov a počas všetkých piatich dní dosahovala sledovanosť vyššie nad 300-tisícovou diváckou hranicou. Priemerná sledovanosť prekročila úroveň 330-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Joj sa opäť vydarila zostava súťažiacich, v tomto týždni varili profesionálni kuchári. Od divákov si vyslúžili dosiaľ najpozitívnejšie reakcie v tomto roku.
V obchodnej cieľovke sa Bez servítky rovnako držalo nad priemerom Joj s vyše 5 ratingami podielmi na trhu okolo či nad 20 %.
Na rozdiel od Sľubu, kuchárska šou zaznamenáva najsledovanejší diel spravidla v piatok, tentokrát mala celkovo pritiahnuť viac ako 360-tisíc divákov a v obchodnej cieľovke prekročiť 6 ratingov s takmer 25-percentným podielom na trhu.
Bodujú na Doma a JOJ Plus
Oba programy v skutočnosti sleduje ešte viac divákov.
Okrem toho, že niekoľko desiatok tisíc divákov majú na online platformách Voyo, JOJ Play či v televíznych archívoch, ďalšie veľké publikum sleduje seriál aj reality šou v reprízach. Tie vysielajú televízie na hlavných kanáloch na druhý deň ráno, kde ich sleduje okolo 50 aj cez 100-tisíc divákov.
Rovnako tak ale obe televízie vysielajú maratón víkendových repríz na menších staniciach, kde sa obom projektom mimoriadne darí.
Len minulý víkend doslova trhali rekordy, keď všetky minulotýždňové epizódy Bez servítky mali v dennom sobotnom programe na JOJ Plus dosahovať podiely na trhu postupne aj okolo 7 až cez 9 % v obchodnej cieľovke. Sľub na Doma taktiež v sobotnej repríze postupne rástol až k okoliu 6 % a napokon atakoval 10 %. Priemery oboch staníc sú pritom na úrovni okolo 3 %.
Aj v tomto prípade si programy našli ďalšie vysoké desiatky tisíc divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.
![](https://mediaboom.sk/wp-content/uploads/2020/02/MB-logo-1-2-2.png)