Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Televízia

Radikálny obrat v plánovanej premene telerozhlasu: Logo RTVS sa meniť nebude!

Nový riaditeľ RTVS na plány Jaroslava Rezníka nenadviaže.

v roku 2020 ohlásil dosluhujúci generálny riaditeľ RTVS veľké zmeny vo vizuálnej komunikácii verejnoprávnej inštitúcie.

V internom prostredí nechal pre televíziu a rozhlas vyrobiť kompletne novú vizuálnu identitu, ktorá sa mala dotknúť všetkých komunikačných aspektov štátneho média.

RTVS mala už takto pred dvomi rokmi v júli pripravený celkový rebrand, ktorý mala spustiť súčasne s novým športovým kanálom. „Áno, je pravda, že sme ho chceli urobiť pri príležitosti spustenia športového kanála. Máme ho hotový,“ uviedol v polovici júla 2020 Rezník v rozhovore pre Denník N.

Rebrand ostal v šuplíku

Športová stanica však nakoniec odštartovala až o rok a pol neskôr oproti pôvodným plánom v decembri 2021. RTVS ju navyše spustila v starej televíznej grafike.

„Viete, že to máme hotové, ale teraz nie je vhodná doba. Čas, energia a aj zdroje, ktoré by na to boli vynaložené, nie sú v tejto chvíli prioritné,“ odpovedal Rezník na konci minulého roka na otázku, prečo so športovým kanálom nespustil aj sľubovaný nový vizuál telerozhlasu.

Pri ohlásení kompletného rebrandu RTVS Rezník naskočil aj na tradíciu bývalých riaditeľov televízie, keď naznačil aj pripravovanú zmenu loga verejnoprávneho média.

RTVS sa pod jeho vedením mala dočkať nového loga, pričom sa očakávalo, že z neho zmizne charakteristická dvojbodka.

S tou mala v minulosti otvorený problém Slovenská národná strana, ku ktorej mal mať Rezník blízko.

RTVS logo nezmení

Jaroslav Rezník už novú vizuálnu komunikáciu RTVS neukáže.

Na jeho pripravované kroky v plnej miere navyše nenadviaže ani nový riaditeľ RTVS, Ľuboš Machaj, ktorý do funkcie nastúpi od začiatku augusta.

Machaj po jeho zvolení otvorene naznačil, že logo RTVS meniť nebude.

 


Skončí Trojka alebo športový kanál? Nové stanice RTVS to majú nahnuté!Čítajte →

„My sme ho vymýšľali,“ povedal prednedávnom v debate denníka SME. Machaj bol súčasťou úzkeho vedenia v čase vzniku RTVS spojením rozhlasu a televízie v roku 2011.

Logo s dvojbodkou patrí medzi najúspešnejšie na mediálnom trhu, keď sa dočkalo aj medzinárodného ocenenia.

„Dlho sme o ňom diskutovali, vznikalo niekoľko mesiacov. Myslím si, že nie je ideové a ten znak je pre mňa zaujímavý, pretože dvojbodka naznačuje, že dôležité je to, čo nasleduje. Mne sa logo páči,“ povedal Machaj.

Je tak otázne, nakoľko bude dva roky pripravený rebrand RTVS použiteľný po zachovaní pôvodného loga.

Dá očakávať, že celý rebranding RTVS pod Rezníkovým vedením mohol vychádzať už z konceptu bez práce s dvojbodkou, ktorá je pre súčasný vizuál nosná.

Posmech aj veľká kritika

Dnešné logo RTVS vzniklo mesiace po vzniku samotnej inštitúcie.

Tá v súčasnej podobe spojeného rozhlasu a televízie funguje od 1. januára 2011, samotné plnohodnotné logo inštitúcia dostala v októbri 2021.

Pôvodne logo s dominantnou dvojbodkou zožalo veľkú kritiku aj posmech verejnosti.

Viacerí odborníci ho označovali za ťažko zapamätateľné a málo čitateľné.

Definitívny prelom vo vnímaní loga nastal v roku 2015, kedy telerozhlas predstavil nový televízny vizuál svojich staníc. V maximálnej miere v ňom pritom využil dvojbodku pre kreatívne animácie a prepojenie grafiky. Tá sa nakoniec dočkala aj svetového úspechu a medzinárodného uznania.

 


RTVS so svetovým úspechom: Jej grafický ident patrí k najlepším na svete, porazila aj CNN!Čítajte →

Spolupráca s bývalou riaditeľkou

Logo RTVS vznikalo pod vedením vtedajšej riaditeľky Miloslavy Zemkovej.

Tá bola pôvodne riaditeľkou rozhlasu, po zlúčení médií ostala na čele spojenej inštitúcie ako jej prvá šéfka. Jej blízkou osobou bol práve Ľuboš Machaj, ktorý roky pôsobil v rozhlase, aj ako programový riaditeľ.

Po zvolení Machaja do čela RTVS sa jeho cesty s jeho bývalou nadriadenou môžu opäť spojiť.

Nový riaditeľ priznal, že s bývalou šéfkou telerozhlasu komunikuje. V prípade dohody však do riadiacej funkcie nenastúpi.

„Nechcem ísť do manažérskej pozície,“ povedala Zemková pre SME. Nepovažuje to za vhodné po tom, čo už bola generálnou riaditeľkou inštitúcie.

„Skôr si viem predstaviť nejakú projektovú, konzultačnú alebo organizačnú spoluprácu,“ uviedla Zemková.

Funkčné obdobie Machaja na čele RTVS začne plynúť 2. augusta 2022.

Machaj už potvrdil, že do tohto dátumu chce mať jasno aj v personálnom zložení vedenia a úzkych spolupracovníkov. Predstaviť ich chce súčasne so svojím nástupom.

 

Čítať viac...
Nahor