Sledovanosť
Markíza prelomila neúspech: S hviezdou Divokého anjela prvýkrát pokorila seriálový hit Joj!
Po vôbec najhlbšom prepadáku zaznamenala šou 2 na 1 pre Markízu dlho očakávaný prelom, s hviezdou legendárnej telenovely vôbec po prvý raz porazila konkurenčnú Nemocnicu.
Zábavný program 2 na 1 má za sebou dva mimoriadne odlišné týždne.
Šou Adely Vinczeovej a Dana Dangla sa na obrazovky vrátila od marca, pričom ju Markíza v jej histórii uviedla už v tretí odlišný vysielací deň.
Po stredajších a nedeľných večeroch, v ktorých sa vysielala doteraz, televízia šou presunula na štvrtkový prime-time, kde s ňou zaútočila na dosiaľ neporaziteľnú Nemocnicu.
Lekársky seriál Joj totiž ovládol utorkový a štvrtkový večer od svojho nástupu v auguste 2021. Okrem prevzatia líderského postavenia má k tomu na svedomí viaceré obete sledovanosti, keď dokázal zraziť do podpriemerov niekdajšie hity Markízy Sestričky, Horná Dolná, Utajený šéf aj najnovšie Svadbu na prvý pohľad či 2 na 1.
Najslabší článok s Hornou Dolnou
Práve šou 2 na 1 sa pritom v prvých dvoch týždňoch novej série darilo najhoršie zo všetkých pôvodných programov Markízy dosiaľ vysielaných v priamej konkurencii Nemocnici.
Výnimkou sú len neúspešné šou Survivor a detská séria Tvoja tvár znie povedome, ktorým sa hlboko nedarilo bez ohľadu na konkurenciu.
2 na 1 v nový štvrtkový večer Markíze v prvej polovici marca nezabralo.
Po slabom štarte novej série sa šou minulý týždeň tvrdo prepadla, kedy dosiahla svoj vôbec najhorší výkon s ratingom 4,5 % a podpriemerným podielom 14,7 %. Markíza v prípade tejto šou bola zvyknutá na ratingy od 7 až cez vyše 9 % v komerčnej cieľovke.
2 na 1 sa zároveň stalo najslabším článkom večerného programu Markízy spolu s Hornou Dolnou. V prípade komediálneho seriálu už televízia po minulom týždni stratila trpezlivosť a vyhodila ho z prime-time.
Po prepadáku Markíza vytiahla jeden z najväčších tromfov novej série 2 na 1.
Do vysielania nasadila epizódu, ktorej hosťom bola herečka Dominika Kavaschová. Tá sa z obrazoviek stiahla takto pred rokom, keď opustila aj denný seriál Oteckovia, v ktorom patrila medzi najpopulárnejšie tváre.
Okrem Kavaschovej však Markíza v tejto epizóde lákala divákov aj na návrat niekdajšieho miláčika dievčat a žien, argentínskeho herca Facunda Aranu, ktorý sa spolu s Nataliou Oreiro preslávil v legendárnej telenovele Divoký anjel.
Do Aranu mala byť kedysi zamilovaná aj Kavaschová a produkcia tak zabezpečila jej stretnutie s hviezdou Divokého anjela.
Prvý skalp Markízy
Práve táto kombinácia Markíze zabrala.
So šou 2 na 1 Markíza medzitýždenne porástla o viac ako tri ratingy, keď vyskočila v komerčnej cieľovke na 7,8 % s podielom 24,9 %. V podiele na trhu tak oproti minulému štvrtku posilnila o desať bodov. Celkovo epizódu s Dominikou Kavaschovou sledovalo 354-tisíc divákov.
Markíze sa zároveň po prvýkrát podarilo poraziť konkurenčnú Nemocnicu.
Seriál na zábavnú šou stratil jeden rating, keď Nemocnica poklesla na 6,8 % s podielom 18,8 %. Zábavná šou podielovo dominovala najmä vďaka dvojnásobnej dĺžke oproti Nemocnici. Seriál viedol v celkovom publiku, kde ho sledovalo 487-tisíc divákov.
Nový seriál poklesol, Bez servítky lídrom podvečera
Vo vedení bola Markíza aj v stredu s pokračovaním nového seriálu Svätý Max.
Ten si oproti úvodnému dielu s druhou časťou všetkých divákov neudržal, v komerčnej cieľovke poklesol o takmer rating na 7,3 % s podielom 19,7 %. Markíza však s jeho výkonom bude naďalej spokojná, odskočil zároveň Hranici, ktorá stratila takmer dva ratingy.
Seriál oproti štartu neudržal hranicu 400-tisíc divákov, medzitýždenne ich stratil približne 75-tisíc. Druhý diel si zaplo priemerne 337-tisíc divákov.
Podvečer je už stabilným lídrom kuchárska šou Bez servítky, ktorá oproti minuloročným výkonom rastie v priemere o tretinu.
Tento týždeň Bez servítky pravidelne dosahuje ratingy nad úrovňou 7 % s podielmi okolo 25 %, pričom Oteckom odskakuje na rozdiel vyše jedného ratingu.
Oteckovia sa usádzajú v okolí hranice 5 – 5,5 ratingu s podielmi od 18 do 21 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“